کد خبر: ۲۷۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - 2021February 07
این سمینار به دلیل شرایط ویژه ای که پاندمی کووید ۱۹ ایجاد کرده است به صورت مجازی و طی یک بازه زمانی یک ماهه از ۲۰ بهمن ماه لغایت ۲۰ اسفند امسال برگزار می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>دومین سمینار ملی بانک خون بیمارستان ها که هدف آن توانمند سازی کارکنان شاغل در بانک خون آزمایشگاه های مراکز درمانی است، از روز دوشنبه ۲۰ بهمن ۹۹ به مدت یک ماه به صورت مجازی برگزار می شود.
به گزارش شفاآنلاین:مهتاب مقصودلو معاون آموزشی و پژوهشی مؤسسه عالی طب انتقال خون، با بیان اینکه بانک خون مراکز درمانی به عنوان یکی از حلقه‌های کلیدی طب انتقال خون و نظام مراقب از خون از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: پس از برگزاری موفق نخستین سمینار در سال ۱۳۹۵ برگزاری دومین برنامه سمینار علمی بانک خون بیمارستان‌ها در سال ۱۳۹۹ نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی، هدف از برگزاری این سمینار را افزایش تعامل بین سازمان انتقال خون به عنوان متولی اصلی تأمین خون و فرآورده‌های خونی و مسئولین و کارشناسان بانک خون مراکز درمانی به عنوان افراد کلیدی دخیل در پروسه مصرف خون و فرآورده‌های خونی دانست.

مقصودلو اظهار کرد: این سمینار به دلیل شرایط ویژه ای که پاندمی کووید ۱۹ ایجاد کرده است به صورت مجازی و طی یک بازه زمانی یک ماهه از ۲۰ بهمن ماه لغایت ۲۰ اسفند امسال برگزار می‌شود.

معاون آموزشی و پژوهشی مؤسسه عالی طب انتقال خون افزود: این سمینار مجازی دارای ۱۲ جلسه آموزشی و ۵۰ سخنرانی با عناوین فرآوری، نگهداری و مصرف فرآورده‌های سلولی، آئین نامه بانک خون بیمارستان‌ها، کمیته‌های انتقال خون بیمارستانی و ممیزی، سیستم گروه خونی ABO و Rh، آزمایش‌های قبل از تزریق خون، تشخیص و مدیریت آنمی همولیتیک اتوایمیون در بانک خون، پیشگیری از آلوایمیونیزاسیون در بیماران تالاسمی، پلاسمای بهبود یافتگان کووید ۱۹، تشخیص آزمایشگاهی HDFN، تأمین خون در بیماران با گروه‌های خونی نادر و بیماران با پیوند سلول‌های بنیادی خون ساز، تضمین کیفیت در بانک خون مراکز درمانی، شناسایی و مدیریت عوارض ناشی از تزریق خون و مدیریت خون بیمار و مدیریت مصرف خون سلول‌های بنیادی خون ساز است.

مقصودلو، حداکثر امتیاز آموزشی این سمینار را در سامانه آموزش مداوم پزشکی ۲۰ امتیاز برشمرد و گفت: شرکت کنندگان به تناسب رشته و پس از قبولی در آزمون الکترونیک امتیاز کسب خواهند کرد.

به گفته وی، کارشناسان ارشد و دکترای ایمنی شناسی و پزشکان عمومی ۱۰ امتیاز و کارشناسان ارشد و دکترا بیوتکنولوژی پزشکی ۱۴ امتیاز آموزشی را پس از شرکت و قبولی در آزمون اخذ می‌کنند. همچنین متخصصان آسیب شناسی، متخصصان علوم آزمایشگاهی، کارشناسان ارشد و دکترا بیوشیمی بالینی، کارشناسان ارشد و دکترا خون شناسی آزمایشگاهی و بانک خون (هماتولوژی)، دارندگان مدارک کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای علوم آزمایشگاهی نیز پس از قبولی در آزمون ۲۰ امتیاز آموزشی دریافت می‌کنند.

پس از برگزاری سمینار آزمون الکترونیکی برگزار و افرادی که موفق به گذراندن آزمون می‌شوند گواهی نامه نیز دریافت خواهند کرد.

افرادی که قصد شرکت در این کنفرانس مجازی را دارند می‌توانند به وب سایت https://scienceglob.ir مراجعه کنند و اطلاعات تکمیلی را از وب سایت‌های https://www.ibto.ir و http://www.tmi.ac.ir دریافت نمایند.
مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: