کد خبر: ۲۷۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - 2021February 02
مزوتراپی نوعی درمان است که درآن تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای پوست یا مو از تریق سرنگ به صورت مستقیم به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>مزوتراپی نوعی درمان است که درآن تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای پوست یا مو از تریق سرنگ به صورت مستقیم به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود.
به گزارش شفاآنلاین: از این روش برای جوانسازی، رفع عیوب پوست، افزایش رشد مو، کلاژن سازی و ... استفاده می‌شود.
خانم‌ها نسبت به موهای خود بسیار حساس هستند. به همین دلیل همیشه با رنگ کردن و مدل دادن موهای خود را زیباتر می‌کنند. البته رنگ کردن و شینیون بیش از حد و غیر اصولی نه تنها باعث زیبایی موها نمی‌شود بلکه با آسیب رساندن به ریشه مو و ریزش موها زیبایی طبیعی موها را از بین می‌برد. امروزه روش‌های بسیاری برای پرپشت کردن و افزایش زیبایی موها وجود دارد. داروهای تقویتی مو که باعث رشد سریعتر موها شده تا ازون تراپی و ... که موها را براق و زیبا می‌کنند. در این میان مزوتراپی در خانم‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار است زیرا تاثیرات چشمگیری دارد. اما مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی چیست؟
مزوتراپی نوعی درمان است که درآن تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای پوست یا مو از تریق سرنگ به صورت مستقیم به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. از این روش برای جوانسازی، رفع عیوب پوست، افزایش رشد مو، کلاژن سازی و ... استفاده می‌شود.

مزایای مزوتراپی
مزیت این روش نسبت به مصرف قرص‌های ویتامینه مو تاثیرگذاری سریعتر و محدود به ناحیه مورد نظر است. هنگامی که شما درمان دارویی برای افزایش رشد موها را شروع می‌کنید ممکن است شاهد افزایش موهای زائد بدن نیز باشید اما در مزوتراپی این اتفاق نمی‌افتد

 در مزوتراپی مو، کوکتل مزوتراپی در پوست سر و به فولیکول‌ها تزریق شده و تاثیر گذاری بیشتر و سریعتری خواهد داشت. به همین دلیل پس از چند جلسه نتیجه درمان کم کم شروع به ظاهر شدن می‌کند.

بهترین داروهای مزوتراپی مو
برندهای مختلفی هستند که از کیفیت و تاثیرگذاری بالایی برخوردارند. در سایت صدف درباره بهترین داروی مزوتراپی مو می‌خوانیم: " این دغدغه را دارید که حتماً در درمان شما از بهترین محلول مزوتراپی مو استفاده شود، حتماً خواسته خود را با پزشک متخصص در میان بگذارید. در حال حاضر بهترین و پرطرفدارترین محلول‌های مزوتراپی تولید کشورهای آمریکا و کره هستند. محلول‌های مزوتراپی ساخت آمریکا با کیفیت‌تر و معتبرتر هستند و به همین خاطر هزینه بالاتری هم دارند. در بیشتر موارد علت تفاوت هزینه جلسات مزوتراپی در کلینیک‌های مختلف، استفاده از برندها و محصولات متفاوت است. طبیعتاً برای بهرمندی از محلول‌های با کیفیت‌تر باید هزینه بالاتری بپردازید."

چه کسانی برای مزوتراپی کاندید مناسبی هستند؟
مزوتراپی برای همه افراد از جمله خانم‌ها و آقایانی که بر اثر بیماری‌های مختلف مثل کمبود ویتامین و ... دچار ریزش مو شده‌اند، یا افرادی که کاشت مو انجام داده‌اند مناسب است.

به کمک مزوتراپی می‌توان ریزش موها را کاهش داده و رشد موها را افزایش داد. ترکیب این درمان با سایر درمان‌ها مثل کاشت موی طبیعی و درمان‌های دارویی و موضعی می‌تواند تاثیرات شگفت انگیزی داشته باشد.

برای کسانی که ریزش موی شدید دارند مزوتراپی همراه با درمان‌های دارویی می‌تواند مفید باشد. البته در برخی موارد مثل بیماری‌های ژنتیکی مزوتراپی تاثیرگذار نیست.

کسانی که خواهان رشد سریعتر موها یا تقویت و سالم نگه داشتن موهای خود هستند نیز می‌توانند از این روش برای تغذیه ریشه موهای خود استفاده کنند.

کاشت موی طبیعی برای زنان امکان پذیر است؟
در خانم‌ها نیز مانند آقایان کاشت موی طبیعی امکان پذیر است. اما دلایل ریزش موی خانم‌ها در بیشتر موارد متفاوت است به همین دلیل پزشک پس از آزمایشات و درمان‌های مختلف در نهایت در صورتی که فرد بانک موی مناسبی داشته باشد کاشت مو را برای ترمیم موها انتخاب می‌کند.

هزینه کاشت مو برای خانم ها چقدر است؟
هزینه کاشت مو در خانم‌ها با توجه به بانک مویی که دارند، روش انتخابی برای کاشت، و وسعت ناحیه کاشت متفاوت است. به همین دلیل نمی‌توان یک قیمت ثابت برای عمل کاشت مو اعلام کرد. با این حال در سایت کلینیک صدف درباره هزینه کاشت مو برای خانمها گفته شده است: " قیمت کاشت هر تار مو زنان بر اساس روش‌های کاشت متفاوت است که بعد از نظر پزشک متخصص در مشاوره مشخص می‌شود. در کاشت مو زنان ارزان‌ترین روش FUT بوده و پرهزینه‌ترین آن‌ها روش ARTAS است. اما در این میان از بهترین روش‌های کاشت مو، روش FIT  یا روش میکرو FIT است که از جدیدترین روش‌های کاشت مو به شمار می‌رود. میانگین هزینه کاشت مو برای روش‌های معمولی بین پنج تا هفت میلیون تومان است."

دلایل ریزش مو در خانم‌ها چیست؟
دلایل ریزش خانم‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد اما ریزش مو با الگوی مردانه و بر اثر افزایش هورمون‌های مردانه در خانم‌ها بسیار کمتر دیده می‌شود. به همین دلیل مزوتراپی و دارو درمانی اولین گزینه درمان در خانم‌ها است.

 



استرس
تغذیه نامناسب
عدم رعایت بهداشت
سبک نادرست زندگی
بیماری‌های مربوط به تیروئید
بیماری‌های مربوط به تخمدان و رحم مثل سندرم تخمدان پلی کیستیک
کمبود ویتامین و مواد معدنی
افزایش هورمون های مردانه
و ...
کاشت موی مصنوعی و پروتز مو چیست و در چه مواقعی استفاده می‌شود؟
در مقاله‌ای از سایت صدف درباره کاشت مو مصنوعی می‌خوانیم: " ریزش مو در بانوان معمولا در قسمت پیشین سر و شقیقه­‌ها اتفاق می­‌افتد. کاشت موی مصنوعی در بانوانی که بانک موی مناسبی ندارند یا جزو مواردی هستند که نمی‌­توانند کاشت مو زنان به صورت طبیعی انجام دهند، بهتر است از کاشت موی مصنوعی برای پر کردن قسمت‌­های طاس و کم‌­پشت سر خود استفاده کنند. از آن­جایی که تارهای موی متنوعی در بازار موجود است، بانوان می­‌توانند با توجه به طول و رنگ موهای خود نسبت به این عمل اقدام کنند. البته لازم است بدانید که تارهای موی مصنوعی کاشته‌­شده قابلیت رنگ‌پذیری ندارند؛ پس در انتخاب تارهای مو دقت کنید."

البته کاشت موی مصنوعی به صورت دائمی و در پوست سر روشی نادرست و منسوخ شده است. امروزه برای کسانی که بانک موی خوبی ندارند و از مزوتراپی نیز نتیجه چشمگیری نگرفتند از پروتز و کلاهگیس‌ استفاده می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: