کد خبر: ۲۷۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - 2021February 02
دومای روسیه با حمایت از ایده طرح «تورهای واکسیناسیون» اعلام کرد که در صورت مهیا شدن شرایط، خارجی ها می توانند به منظور تسریع واکسیناسیون به این کشور بیایند.
شفاآنلاین>سلامت>صنعت گردشگری روسیه به طور فعال در حال کار روی طرح «گردشگری واکسن» در این کشور است که براساس آن خارجی‌ها می توانند برای واکسینه شدن علیه ویروس کرونا به روسیه سفر کنند.

به گزارش شفاآنلاین:دومای روسیه با حمایت از ایده طرح «تورهای واکسیناسیون» اعلام کرد که در صورت مهیا شدن شرایط، خارجی ها می توانند به منظور تسریع واکسیناسیون به این کشور بیایند.

به گفته دومای دولتی روسیه امکان اجرای این طرح تنها پس از در دسترس قرار گرفتن واکسن کرونا برای کل جمعیت فدراسیون روسیه وجود دارد.

«ویکتور توپولکارایف» مدیرکل مجری «تور اینتوریست»، به رسانه ها گفت: بیشتر درخواست ها برای برگزاری چنین تورهایی از جنوب شرقی و جنوب آسیا و همچنین از آمریکای لاتین ارائه شده است، جایی که هنوز واکسن یا انواع داروها در آن کشورها وجود ندارد.

اپراتورهای تورها امیدوارند با ساماندهی پروازهای چارتر ویژه، مشکل ورود گردشگران واکسن برطرف شود به طوری که بتوانند در قالب گروه های ۱۰۰ نفری در روسیه حضور پیدا کنند.

توپولکارایف اظهار داشت: «ما در حال مطالعه برای تدارک ورود افراد خارجی علاقه مند به واکسیناسیون در روسیه هستیم بر همین اساس در حال انجام مقدمات حضور خارجیان در قالب گروه های سازمان یافته برای اجرای واکسیناسیون با کیفیت بالا هستیم.

او افزود: بر همین اساس ما در حال برنامه ربزی و هماهنگی با هتل ها برای اقامت طولانی مدت گروه هایی حداقل برای ۲۵ شب برای انجام دو دوز واکسیناسیون هستیم.

وی اظهار داشت: زمان اجرای این طرح برنامه هنوز مشخص نیست چون قبل از هر چیز نیاز به  حل و فصل همه موارد قانونی و اخذ مجوز دولتی وجود دارد.

در عین حال، اتحادیه صنعت سفر و گردشگری روسیه این ایده را در حال حاضر غیرعملی دانست، زیرا مرزهای روسیه به خاطر شیوع کرونا با بیشتر کشورهای خارجی همچنان بسته است.

«ایرینا تورینا»  دبیر مطبوعاتی صنعت گردشگری روسیه می گوید: از طرفی اجرای این طرح در عمل در حال حاضر غیرممکن است چون خود روس ها واکسن کافی ندارند.

وی گفت: «علاوه بر اینها، تنها پس از ارائه بیمه نامه پزشکی اجباری، واکسن به شهروندان روسی ارائه می شود پس کسانی که از کشورهای دیگر می آیند، چه چیزی باید نشان دهند؟ و واقعیت دیگر این است ورود گردشگران از خارج از کشور اکنون عجیب به نظر می رسد، زیرا اکثر مرزها بسته مانده اند.»

در دومای دولتی نیز نیاز به تهیه واکسن، اول از همه برای روس ها تأکید شد. نیکولای گوورین، معاون رئیس کمیته حفاظت بهداشت دومای دولتی توضیح داد که بعد از اینکه همه شهروندان فدراسیون روسیه فرصت واکسینه شدن علیه ویروس کرونا را پیدا کردند، "گردشگری واکسن" ایده خوبی خواهد بود.

”نیکولای گوورین اظهار داشت: وقتی واکسیناسیون در حدی باشد که همه بتوانند آن را انجام دهند، آن زمان می توانیم به فکر «توریسم واکسن»  باشیم.

وی گفت: البته ایجاد «سازمان گردشگری واکسن» در سطح بین المللی می تواند به تقویت وضعیت فدراسیون روسیه در جامعه جهانی کمک کند پس باید ابتدا زمینه های انجام و اجرا شدن آن را فراهم کنیم.

گوورین اظهار داشت: «گردشگری پزشکی اکنون به طور فعال در روسیه مورد بررسی قرار دارد. ما به طور منظم موضوع صادرات خدمات پزشکی را که در روسیه انجام می شود و بهترین خدمات در جهان است، مطرح می کنیم. «گردشگری واکسن» هم کاملاً متناسب با این منطقه است. به طور کلی، این یک موفقیت بزرگ است که تصویر مثبتی از کشور ما در نزد جامعه جهانی ایجاد می کند. پس باید از این مزیت  استفاده کنیم.»

در مرکز گامالیا جایی که واکسن «اسپوتنیک وی»  در آن تولید و ثبت شده است نیز اطمینان دارند که سازماندهی سفرها برای واکسیناسیون بسیار آسان خواهد بود، با توجه به اینکه تقاضای داروی روسیه بیش از میزان عرضه نیست.

واکسن اسپوتنیک وی در ماه اوت سال ۲۰۲۰ (مرداد سالجاری) در این کشور تایید شد و صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه دست اندرکار تامین مالی طرح تولید این واکسن، آن را با موسسه ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه تولید کرده است.

مرحله نخست واکسیناسیون کرونا در مسکو با واکسن اسپوتنیک وی از روز ۵ ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ (۱۵ آذر ماه) و در سراسر روسیه از روز ۱۵ همان ماه (۲۵ آذر) با توزیع یک و نیم میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی روی پزشکان و معلمان آغاز شد.

براساس گزارش رسانه های روسی، از آغاز سال ۲۰۲۱ واکسن دوم روسی به نام  «اپی واک کرونا» نیز برای واکسیناسیون کرونا در روسیه بکار گرفته می شود.

در اواسط ماه اکتبر جاری(مهر) ثبت شد و تولید انبوه این واکسن از آبان ماه گذشته در مرکز علمی- پژوهشی «وکتور» در نووسیبیرسک این کشور آغاز شده است.

در زمان حاضر واکسیناسیون کرونا در روسیه فقط با واکسن اسپوتنیک وی صورت می گیرد و برای این منظور دو میلیون دوز واکسن تولید و در مناطق روسیه توزیع شده است و انتظار می رود در ماههای آینده ظرفیت تولید این واکسن در روسیه به ۱۰ میلیون دوز در ماه برسد.

در روسیه تاکنون ۳ میلیون و ۸۶۸ هزار نفر به کویید-۱۹ مبتلا شده و ۷۳ هزار و ۶۱۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: