کد خبر: ۲۷۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 30
با توجه به پیچیدگی‌های بیماری سرطان، درمان این بیماری سخت به حضور و نظر یک تیم با تخصص‌های مختلف نیاز دارد تا با همفکری بهترین راه را برای درمان بیمار اتخاذ کنند.
شفاآنلاین>سلامت>اسلامی گفت: اینکه بطور کلی نقش درمان‌های مختلف را در درمان بیماران سرطانی نادیده بگیریم از نظر علمی قابل قبول نیست.
به گزارش شفاآنلاین:محمد اسلامی جویباری رییس انجمن هماتولوژی و آنکولوژی ایران در مورد تاثیر شیمی درمانی بر درمان بیماران سرطانی با توجه به هزینه بر بودن این روش درمانی، اظهار کرد: در گذشته، پزشکان معتقد بودند جراحی تنها راه درمان سرطان است تا اینکه بعد از جنگ جهانی دوم دارو‌های شیمی درمانی کشف شد و با توجه به اینکه قبلا مشاهده شده بود بیماران مبتلا به سرطان تنها با جراحی، پاسخ مناسب درمانی نمی‌گیرند، دارو‌های ویژه شیمی درمانی پیشرفت کرد و دارو‌های جدید کشف و تولید شد.

اسلامی ادامه داد: همچنین در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه سرطان بوده ایم. راهکار‌های درمانی مانند تارگت تراپی و ایمونوتراپی از جدیدترین راه‌های درمانی سرطان هستند.

او گفت: با توجه به پیچیدگی‌های بیماری سرطان، درمان این بیماری سخت به حضور و نظر یک تیم با تخصص‌های مختلف نیاز دارد تا با همفکری بهترین راه را برای درمان بیمار اتخاذ کنند.

اسلامی گفت: امروزه از روش‌هایی مانند جراحی، پرتو درمانی و درمان دارویی (شیمی درمانی، هورمون درمانی، تارگت تراپی و ایمونو تراپی ) برای درمان سرطان استفاده می‌شود که با بررسی شدت بیماری در هر فرد و با توجه به وضعیت گسترش بیماری در بدن و وضعیت کلی بیمار، می‌توان در راستای انتخاب بهترین و موثرترین راه درمانی، تصمیم گیری کرد. در مراحل اولیه بیماری سرطان درمان مناسب می‌تواند جراحی باشد. 

او افزود: در مراحل بعدی برای درمان سرطان، می‌توان از شیمی درمانی یا رادیو تراپی همراه با جراحی استفاده کرد و در مراحل پیشرفته که متاستاز می‌شود تنها راه درمان، دارو‌های شیمی درمانی است.

رییس انجمن هماتولوژی و آنکولوژی ایران گفت: اینکه بطور کلی نقش درمان های مختلف را در درمان بیماران سرطانی نادیده بگیریم از نظر علمی قابل قبول نیست. در سرطان‌های شایع مانند سرطان معده و سرطان پستان، درمان‌های استانداردی وجود دارد که در محافل علمی دنیا شناخته شده است. برای درمان این دو نوع سرطان براساس مرحله بیماری تصمیم گرفته می‌شود و درمان استاندارد در مراحل اولیه شیمی درمانی قبل از جراحی، انجام جراحی و سپس ادامه شیمی درمانی است. 

اسلامی بیان کرد: به طور کلی همواره با توجه به وضعیت بیمار، شرایط و پیشرفت بیماری، توسط یک تیم متخصص برای انتخاب بهترین راه درمانی تصمیم گیری می‌شود.
برچسب ها: درمان ، سرطان ، رییس انجمن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: