کد خبر: ۲۷۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 28
موی ابرو مانند تمام موهای بدن اعم از موهای سر و مژه‌ها که از بدو تولد وجود داشته‌اند یا موهای وابسته به هورمون‌های جنسی می‌توانند تحت‌تاثیر عوامل مختلف دچار ریزش شوند

شفاآنلاین>سلامت> متاسفانه گاهی پیش می‌آید که ابروها حالت طبیعی خود را از دست می‌دهند و بعضی قسمت هایشان خالی می‌شود و به همین دلیل دیگر نمی‌توان آنگونه که زیباست آنها را حالت داد. ریزش ابرو‌ها یکی از معضلات بانوان و حتی آقایان می‌باشد.با توجه به اهمیت نقش ابروها در زیبایی چهره، بررسی این مشکل و جلوگیری از آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش شفاآنلاین: موی ابرو مانند تمام موهای بدن اعم از موهای سر و مژه‌ها که از بدو تولد وجود داشته‌اند یا موهای وابسته به هورمون‌های جنسی می‌توانند تحت‌تاثیر عوامل مختلف دچار ریزش شوند. روش کاشت ابرو یک روش مطمئن برای بیمارانی است که به طور کامل یا نسبی ابروهای خودرا از دست داده‌اند و این تکنیک میتواند ظاهری طبیعی برای متقاضی بوجود آورد و بسیار موثر است لذا با توجه به اهمیت موضوع دراینباره با دکتر حمید وحیدی، متخصص پوست و مو گفتگو کرده ایم.

وی می‌گوید ریزش ابروبه علل گوناگونی در افراد رخ می‌دهد‌ که اغلب آنها عبارتند از ابتلا به بیماری‌های مادرزادی که باعث عدم رشد و ایجاد ابرو از بدو تولد می‌شود تا سوختگی و حوادث و بیماری‌های ایمنی و غددی و داخلی و پوستی و روانی ودستکاری برای تغییر فرم ابرو وغیره که می‌تواند باعث بروز ریزش مو در افراد ‌‌شود. دکتر وحیدی بیان کرد: کاشت ابروعملی است که برای بازسازی و ترمیم حالت اصلی و طبیعی صورت و یا بالابردن ابروها به کار می‌رود و نیز کاشت ابرو راه حلی دائمی برای بازگرداندن موهای از دست رفته به پوست می‌باشد. این متخصص پوست و مو عنوان کرد: در واقع عمل کاشت ابرو به صورت سرپایی و با استفاده از بی‌حسی‌های موضعی انجام می‌شود. وی توضیح داد: کاشت ابرو عملی است بسیار ظریف و حساس که باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.کاشت ابرو همانند کاشت مو می‌باشد و با استفاده از دو روش FIT و FUT انجام می‌شود.

دکتر وحیدی با بیان این نکته که "در کاشت ابرو مکان‌های اهدا‌کننده برای کاشت ابرو حائز اهمیت می‌باشد"، مطرح کرد: برای نقاط مورد نظر کاشت ابرو معمولا محل اهدا‌کننده از نواحی پشت سر می‌باشد، به این دلیل که موهای پشت سر ظریف‌تر و مشابه موهای ابرو نیز می‌باشند و نیز در برخی مواقع موهای اهداکننده برای کاشت ابرو می‌تواند نواحی زیر بغل و قفسه سینه نباشد.این متخصص پوست و مو اظهار کرد: برای انجام کاشت موی ابرو از هر دو روش کاشت FIT و کاشت FUT یعنی روش‌های برداشت واحدهای فولیکولی مو بصورت دانه دانه یا برداشت نوار از پشت سر بصورت جراحی و استخراج پیاز و فولیکول مو از آن می‌توان بهره برد

وی افزود: جهت کاشت ابرو در ابتدا منطقه کاشت مو آماده می‌شود و شکاف‌های بسیار ظریف و متراکمی برای جای دادن گرافت‌های تک موی ظریف که قبلا از پشت سر تهیه شده است ایجاد می‌شود. دکتر وحیدی با بیان این نکته که " برای گرفتن بهترین نتیجه از کاشت ابرو، رعایت جهت و توزیع مناسب گرافت‌های کاشته شده فوق العاده مهم است"، تصریح کرد: روش" FIT "در کاشت ابرو بدین صورت است که به جای ایجاد برش در پشت سر موها به صورت تک تک و با استفاده از دستگاهی ظریف برداشته می‌شود و در محل مورد نظر ابروها نیز کاشت می‌شود.

این متخصص پوست و مو می‌گوید: روش کاشت مو FIT شامل چند مرحله می‌باشد که عبارتند از برداشت مو از منطقه اهدا کننده،آماده‌سازی گرافت،ایجاد ناحیه دریافت کننده، قرار دادن گرافت. وی مطرح کرد: در روش FUT نیز کاشت ابرو با استفاده از بی‌حسی موضعی و بدون احساس درد یک نوار از بانک مو برداشته می‌شود.به طور کلی در محل برداشت از بانک مو دقت بسیار مهم است.بدین علت که اگر موها بالاتر یا پایین‌تر از منطقه مناسب برای برداشت مو، برداشته شوند و یا از موهای جلوی گوش‌ها یا همان ناحیه گیجگاهی استفاده می‌شود و در ابرو کاشت می‌شوند. دکتر وحیدی، تفاوت روش FIT و FUT در کاشت ابرو را اینگونه تشریح کرد: در روش FIT پیازهای مو به صورت واحدهای تکی از درون پوست سر خارج می‌گردد.در صورتی که در روش FUT واحدهای فولیکولی را به صورت یک نوار باریک و بلند جدا کرده و به کمک میکروسکوپ‌های دو چشمی نوار را به قطعه‌های کوچکی برش می‌دهند. این متخصص پوست و مو ادامه داد:تفاوت روش FIT و FUT در شکل و شمایل نواحی برداشت مو پس از انجام عمل است وهمچنین، کیفیت و کمیت پیازهای برداشت شده در هر روش متفاوت است.

وی تصریح کرد: برای انجام دادن عمل کاشت ابرو، ابتدا باید ابروها را به سه قسمت تقسیم کرد که این سه قسمت شامل تاج ابرو، بدنه ابرو، دم ابرو می‌باشد. دکتر وحیدی اضافه کرد: در تاج ابرو باید موها با زاویه‌های مناسب و رو به بالا خوابانده شود این امر سبب می‌شود تا موهای ابرو حالتی عمودی پیدا نکنند ودر کاشت بدنه ابرو نیز از سمت تاج ابرو به سمت دم ابرو باید زاویه‌های خواباندن موها به ندرت کم شود در حدی که موهای ابرو با زاویه صفر درجه به صورت مماس در پوست کاشته شوند و در کاشت دم ابرو نیز بهتر است محل قرار دادن موهایی که کاشته می‌شود خیلی نزدیک به هم و دارای تراکم زیادی نیز باشد به این علت که پوست زیر موهای ابرو نیز دیده نشود.

برای کاشت ابرو نباید از موهای ضخیم استفاده کرداین متخصص پوست و مو متذکر شد: باید توجه داشته باشید که برای انجام دادن کاشت ابرو نباید از موهای ضخیم استفاده کرد به این علت که موها باید طوری باشد که قطری مناسب با موهای ابرو داشته باشد.
وی یادآور شد: کاشت ابروی طبیعی برای افرادی مناسب است که به دلیل عوامل مادرزادی، انواع بیماری‌های عفونتی، بیماری تریکوتیلومانیا، برداشتن بیش از حد ابروها، ژنتیک و عوامل دیگر ابروهای خود را از دست داده اند،توصیه می‌شود.دکتر وحیدی عنوان کرد: قبل از عمل کاشت ابروی طبیعی بهتر است از مصرف انواع داروهای شیمیایی، الکل و استفاده از دخانیات پرهیز کنید وهمچنین یک هفته قبل از کاشت بهتر است از مصرف گوشت قرمز نیز خود داری شود.

این متخصص پوست و مو می‌گوید: اقدامات پس از کاشت ابرو نیز بدین صورت است که پس از پیوند کاشت ابروی طبیعی بهتر است نقاطی که در آن پیوند انجام شده است به آرامی شسته شود. وی افزود: توصیه می‌شود در روزهای اول پیوند ابروی طبیعی شستن به صورت آرام در طول روز تکرار شود بدون آن که آسیبی به فولیکول‌های جوان وارد شود وپس از اتمام شستشو، با پماد
آنتی بیوتیک محل را ضدعفونی کنید. دکتر وحیدی بیان کرد: پس از انجام عمل کاشت موی طبیعی به مدت زمان ۴۸ ساعت پس از عمل نواحی مورد نظر دچار تورم، کبودی و زخم می‌شوند که هیچ گونه جای نگرانی نخواهد بود و به مرور زمان تکه پوست‌های برآمده و خشک به آرامی دچار ریزش می‌شود بنابراین بهتر است از جدا کردن زخم‌ها و پوست‌های بر آمده از محل مورد نظر به شدت خودداری کنید لذا بهتر است از داروها و پمادهای تجویز شده به دستور پزشک متخصص خود استفاده کنید تا سبب تسریع روند بهبودی پوست شود. این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: الگوی رشد موهای کاشته شده کاملا شبیه موهای سر می‌باشد و نیاز است که به دفعات کوتاه شود.

در هر ابرو بین 400 تا 300 فولیکول مو مورد نیاز است این تعداد متناسب با نژاد،ظاهر و جنسیت می‌باشد. وی توضیح داد: عوارض کاشت ابرو نادر است و شامل قرمزی،ورم، و التهاب مختصر بعد از انجام عمل و کلویید و جوش و کیست بصورت دیررس می‌باشد.هرچند احتمال ایجاد اندک می‌باشد.دکتر وحیدی مطرح کرد: موهای کاشته شده در ابرو معمولا ظرف دو هفته می‌ریزد و بعد از سه تا شش ماه رشد می‌نماید.نتایج نهایی بعد از شش ماه قابل رویت است. این متخصص پوست و مو می‌گوید:کاشت ابروی طبیعی زیر نظر پزشک متخصص هیچ گونه عوارض و خطراتی را در پی نخواهد داشت و همانند کاشت مو عمل خواهد کرد.

نتایج کاشت ابرو نیز به صورت دائمی
و همیشگی خواهد بود وی ابراز کرد: نتایج کاشت ابرو نیز به صورت دائمی و همیشگی خواهد بود و در مدت زمان ۲ الی ۴ ماه پس از کاشت، فرد متوجه رشد ابروهای خود می‌شود. دکتر وحیدی می‌گوید: مو معمولا در سه مرحله شروع به رشد می‌کند، بنابراین اگربعد از انجام کاشت ابروی طبیعی شاهد ریزش ابروهای خود بودید،جای هیچ گونه نگرانی نیست این امر کاملا طبیعی است و به طورکلی رشد مو و تداوم موها در هر فرد متفاوت است بنابراین این مسئله برای بیماران مشکل ساز نخواهد بود.

این متخصص پوست و مو توضیح داد: یکی از بهترین نتایج برای کاشت ابرو در کسانی به وجود می‌آید که به صورت مادرزادی به طور کامل یا نسبی فاقد ابرو هستند و با کاشت ۲۰۰تار مو در هر ابروظاهری طبیعی و زیبا به دست آورده و مشکل شان حل می‌شود. وی متذکر شد: کاشت ابرو در افراد مبتلا به بیماری‌های غددی و داخلی مثل کم کاری تیرویید به شرطی که بیماری اولیه تحت کنترل باشد می‌تواند کمک نماید و موثر باشد. دکتر وحیدی در پایان گفت: در بیماری‌هایی مثل طاسی سکه‌ای ابرو و مژه، لوپوس و لیکن پلان و بیماری‌های روانی وسواس و اجبار و جنون کندن مو که بیمار میل به کندن موهای ابرو و مژه را دارد تا زمانی که بیماری زمینه‌ای کنترل نشده باشد انجام کاشت ابرو درست نیست. روزنامه آفتاب یزد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: