کد خبر: ۲۷۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 25
هفته گذشته بود که قیمت دلار تحت تاثیر عوامل سیاسی و داخلی با ریزش قابل توجهی وارد کانال ۲۱ هزار تومان شد که به دنبال آن شاهد ریزش قیمت‌ها در بازارهایی ازجمله خودرو بودیم

شفاآنلاین>سلامت> هفته گذشته بود که قیمت دلار تحت تاثیر عوامل سیاسی و داخلی با ریزش قابل توجهی وارد کانال ۲۱ هزار تومان شد که به دنبال آن شاهد ریزش قیمت‌ها در بازارهایی ازجمله خودرو بودیم. البته با احتمال ریزش قیمت دلار به سوی رقم‌های پایین‌تر از ۲۰ هزار تومان، حتی به گفته برخی اقتصاددانان امکان کاهش بهای دلار تا ۱۶ و ۱۷هزار تومان نیز وجود دارد، انتظارات تورمی بیش از پیش کاهش یافت.

به گزارش شفاآنلاین: با وجود ریزش بازار خودرو به تناسب نرخ دلار اما مشتریان این بازار به انتظار افت بیش از پیش قیمت‌ها از خرید امتناع ورزیده و بازار کماکان راکد است. هرچند فعالان بازار خودرو این عکس‌العمل خریداران را طبیعی دانسته و معتقدند وقتی خریداران کاهش نرخ ارز را شاهدند، طبیعی است که از خرید دست بکشند.

همزمان با تحولات روی‌داده در بازار ارز و سکه، هفته گذشته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت خبر داد که با نرخ کنونی ارز، قیمت خودروهای داخلی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان دیگر جای ریزش دارد. شورای رقابت هم اعلام کرد که قیمت خودروها تا پایان سال ثابت می‌ماند. منابع رسمی نیز از قول نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت اعلام کردند که با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا و احتمال کاهش تحریم‌ها، هیچ افزایشی در قیمت خودرو دست‌کم تا پایان امسال متصور نیستیم.


بررسي‌ها از بازار خودروي تهران در روز يکشنبه نشان داد که قيمت محصولات ايران‌خودرو مانند انواع سمند، پژو 405، پژو پارس، پژو 207، پژو 206، رانا، دنا، رنو تندر و پيکاپ تقريبا ثابت مانده و فقط نرخ پژو پارس سال با يک  ميليون کاهش به 203 ميليون تومان، پژو 207 دنده اي  با  دو ميليون کاهش به 267 ميليون، هايما اس5 مدل 98 با  10 ميليون کاهش به 540 ميليون، هايما اس7 توربو با  10 ميليون کاهش به 660 ميليون تومان رسيد. به گزارش خبرآنلاين، در ميان محصولات سايپا نيز قيمت انواع پرايد، تيبا، ساينا و کوييک، وانت  زامياد ، آريو ، چانگان و کيا سراتو نسبت به پنج‌شنبه گذشته ثابت ماند. قيمت محصولات پارس خودرو نيز در بازار تغيير مشهودي نسبت به آخرين روز کاري بازار در هفته قبل نداشت و نرخ انواع رنو، برليانس، پيکاپ ثابت ماند و فقط رنو ساندرو اتوماتيک با دو ميليون کاهش به 412 ميليون تومان رسيد.

آخرين وضعيت بازار

نايب‌رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران خودرو با اشاره به آخرين وضعيت بازار خودرو، گفت: با کاهش نرخ ارز، قيمت‌ها کاهشي شد، اما در روزهاي اخير مقدار کمي مجدد قيمت‌ها افزايش پيدا کرد. نعمت‌ا... کاشاني‌نسب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بيان اينکه با نرخ کنوني ارز، قيمت خودرو‌هاي داخلي بين 10 تا 20 ميليون تومان ديگر جاي ريزش دارد، افزود: با افت قيمت ارز در هفته‌هاي گذشته، مشخص بود که ديگر نمي‌توان همچون ماه‌هاي گذشته به خودروسازان اجازه افزايش قيمت داد و اين تصميم شوراي رقابت براي ثابت نگه‌داشتن قيمت خودرو درب کارخانه تاثيرات خوبي در بازار خودرو گذاشت، اما همچنان اين بازار راکد است. او با بيان اينکه بيشترين کاهش قيمت‌ها براي خودرو‌هاي داخلي بود و خودرو‌هاي وارداتي هم کاهش چشمگيري داشت، بيان کرد: قيمت‌ها نسبت به يک تا دو ماه قبل بين 20 تا 40 درصد کاهش يافت و اين کاهش براي بازار خودرو‌هاي وارداتي نيز بود، يعني خودرويي که با قيمت سه ميليارد خريدوفروش مي‌شد به يک ميليارد و 200، 300 رسيد، خودروي هايما که 900 ميليون تومان بود اکنون به 600 ميليون تومان رسيده است. کاشاني‌نسب ادامه داد: پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال ديگر افزايش قيمتي در بازار نخواهيم داشت. پرايد 131  از 125 ميليون تومان به کمتر از 100 ميليون يعني حدود 95 ميليون تومان، پرايد 111 از 150 ميليون تومان به 117 ميليون تومان، تيبا از 130 ميليون تومان به 108 ميليون تومان رسيده است، قيمت پرايد، سمند و پژو جا دارد که باز هم کاهش يابد. نايب‌رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران خودرو در خصوص خريدوفروش خودرو‌هاي چيني، گفت: اکنون خريدي براي خودرو‌هاي چيني نداريم و بيشتر فروشنده هستند. قيمت خودرو‌هاي چيني در ماه‌هاي گذشته آنقدر افزايش داشتند که اين روز‌ها زير قيمت کارخانه هم خريدار ندارند. به گفته او، قيمت کارخانه‌اي خودرو‌هاي چيني 100 ميليون تومان بيشتر از قيمت بازار است و هيچ متفاضي ندارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: