کد خبر: ۲۷۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۹ - 2021January 19
سخنگوی کمیسیون تلفیق از مصوبه جدید این کمیسیون مبنی بر دو سقفی شدن پرداخت یارانه نقدی در بودجه سال آینده خبر داد.

شفاآنلاین>سلامت> کمیسیون تلفیق 2 سقفی شدن یارانه نقدی را تصویب کرد، رقم آن هنوز مشخص نیست

به گزارش شفاآنلاین: سخنگوی کمیسیون تلفیق از مصوبه جدید این کمیسیون مبنی بر دو سقفی شدن پرداخت یارانه نقدی در بودجه سال آینده خبر داد.

رحیم زارع در نشست خبری دیروز خود از مصوبات جدید این کمیسیون در خصوص تبصره 14 یعنی همان تبصره مربوط به قانون هدفمندی یارانه ها خبر داد.

اظهارات زارع در حالی مطرح می شود که در لایحه تقدیمی دولت، رقم منابع هدفمندی یارانه ها، 267 هزار میلیارد تومان محاسبه شده بود. بدین ترتیب به نظر می رسد افزودن منابعی از جمله مابه التفاوت نرخ ارز 4200 تومان با 17500 تومان (106 هزار میلیارد تومان) به منابع این قانون، موجب افزایش مجموع منابع  شده باشد. زارع در ادامه سخنان خود، با بیان این که منابع یارانه‌ها یک جا دیده شده است، افزود: (سال آینده) یارانه نقدی در دو سقف پرداخت می شود که بر این اساس 58 میلیون نفر یک مبلغ و مازاد بر 58 میلیون نفر مبلغ دیگری دریافت خواهند کرد.

آصفری عضو کمیسیون تلفیق بودجه درباره نحوه افزایش یارانه ها در سال آینده گفت: این افزایش تقریبا دو برابری رقم یارانه ها از 267 هزار میلیارد قبلی به ۴۳۶ هزار میلیارد به منزله افزایش یارانه های نقدی دریافتی افراد جامعه است.

وی با بیان این که ما بنا داریم یارانه دهک های اول تا ششم جامعه را براساس محاسبات افزایش دهیم افزود: در واقع بودجه یارانه ها نه دو سقفی بلکه چند سقفی خواهد بود به طوری که طبق تصمیم مجلس دهک یک جامعه یک مبلغ، دهک دوم و سوم مبلغی دیگر و یارانه دهک های سوم تا ششم هم رقم دیگری افزایش خواهد داشت.آصفری تصریح کرد: بخشی از منابع افزایش یارانه ها از محل ارز 4200 تومانی است. روزنامه خراسان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: