کد خبر: ۲۷۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۹ - 2021January 18
هنوز هیچ چیز مشخص نیست. هیچ‌کس نمی‌داند که چه بلایی سر معین آمده است. راز سرنوشت غم‌انگیز معین همچنان در ‌هاله‌ای از ابهام است، اما درنهایت جست‌وجوها به یافتن اثری از وی ختم شد. اثری هرچند تلخ و غم‌انگیز.

شفاآنلاین>سلامت> یک جمجمه، یک جفت کفش و یک گوشی؛ اینها همه آن چیزی است که بعد از 123 روز جست‌وجو و بی‌خبری، در جنگل‌های کردکوی پیدا شد. همانجایی که معین شریفی رفت تا قدم بزند اما دیگر برنگشت. 4 ماه جست‌وجو، چهار ماه انتظار، چهار ماه چشم‌به‌راهی و چهارماه بی‌خبری درنهایت پایانی تلخ و غم‌انگیز داشت.

به گزارش شفاآنلاین: هنوز هیچ چیز مشخص نیست. هیچ‌کس نمی‌داند که چه بلایی سر معین آمده است. راز سرنوشت غم‌انگیز معین همچنان در ‌هاله‌ای از ابهام است، اما درنهایت جست‌وجوها به یافتن اثری از وی ختم شد. اثری هرچند تلخ و غم‌انگیز.

«صبر کن، من تا نیم‌ساعت دیگه می‌رسم. دارم راه می‌افتم.» این آخرین جمله‌ای است که معین گفته بود. وقتی شاگرد مغازه عطاری با او تماس گرفت و از عجله‌اش برای رفتن گفت، معین به او اطمینان داد که به‌زودی به مغازه می‌رسد، اما دیگر خبری از او نشد. معین شریفی، بعدازظهر سه‌شنبه، بیست‌وپنجم شهریور در آخرین تماس با شاگرد مغازه‌اش به او گفته بود که تا نیم ‌ساعت دیگر به مغازه می‌رسد، اما تماس‌ها قطع شد. موبایل در دسترس نبود و دیگر هیچ اثری از این مرد جوان پیدا نشد. پلیس خودروی این فرد را در محدوده خیابانک پارک جنگلی کردکوی یافت. اما اثری از او یافت نشد.

جست‌وجوهای سرخ‌پوشان

مردان سرخ‌پوش هلال ‌احمر بسیج شدند. چندین شبانه‌روز جای‌جای منطقه را جست‌وجو کردند تا شاید بتوانند نشانه‌ای از معین پیدا کنند،. اما فایده‌ای نداشت. آنها 14 روز صبح زود تا شب به جست‌وجو ادامه دادند. 12 تیم پنج نفره هر ماموریت‌شان در جنگل‌های درازنوی کردکوی بود. جست‌وجو کردند، ولی اثری نیافتند. تا اینکه بعد از 14 روز، فراخوان عمومی اعلام کردند. نیروهای هلال‌ احمر از همه کمک خواستند تا جست‌وجوهای گسترده‌ای را در این جنگل انجام دهند.

فراخوان عمومی

نیروهای امدادگر و کوهنورد شهرستان و استان گلستان در سطح جنگل‌های کردکوی برای پیداکردن معین شریفی، جوان گمشده، دست به کار شدند. هلال ‌احمر فراخوان عمومی داد تا هر کوهنورد و نیروی محلی و امدادگری که به آن منطقه آشناست، روز جمعه، یازدهم مهر، در جست‌وجوی همگانی در جنگل امام رضای کردکوی حاضر شوند، اما این جست‌وجو هم به نتیجه‌ای نرسید. تا اینکه درنهایت این پرونده وارد فاز جنایی شد. از روز دوازدهم مهر فقط پلیس آگاهی روی این پرونده کار کرد تا شاید بتواند سرنخی از این مرد جوان پیدا کند ولی باز هم هیچ ردی یافت نشده است.

با این حال در این مدت اگر موردی مشکوک در جنگل پیدا می‌شد نیروهای امدادی جست‌وجو را از سر می‌گرفتند. با این حال چند وقتی می‌شد که پرونده یافتن معین شریفی وارد فاز جنایی شده بود. دستگاه قضائی با جدیت به دنبال سرنخی از این مرد جوان بودند.

کشف آثاری از معین

تا اینکه صبح روز شنبه، 27 دی ماه اهالی محل در همان جنگل با یک گوشی موبایل و یک جفت کفش مواجه شدند. از آنجایی‌که خبر ناپدید شدن مرموز معین شریفی در آن جنگل دست‌به‌دست چرخیده بود، اهالی محل حدس زدند که این کفش‌ها و موبایل متعلق به او باشد. برای همین، موضوع به پلیس اطلاع داده شد. با حضور ماموران پلیس، مشخص شد که این گوشی موبایل متعلق به معین است. بنابراین بلافاصله موضوع به نیروهای امدادی هلال ‌احمر نیز گزارش شد تا جست‌وجو‌ها از سر گرفته شود.

حسن ملک، معاون امدادونجات هلال ‌احمر استان گلستان که در محل حضور یافته بود، در رابطه با جزئیات این عملیات گفت: «وقتی پلیس موضوع را به ما اطلاع داد، بلافاصله در قالب دو تیم پنج نفره در محل حاضر شدیم. همچنین تیم آنست نیز در محل حضور یافت. جست‌وجوها آغاز شد. در فاصله 30 متری محل یافتن موبایل و کفش‌ها، امدادگران توانستند یک جمجمه را نیز پیدا کنند. از طرفی موضوع به خانواده معین نیز اطلاع داده شد. آنها تأیید کردند که گوشی موبایل متعلق به معین است. جمجمه نیز به احتمال زیاد متعلق به او باشد. با این حال برای انجام آزمایشات به پزشکی قانونی منتقل شد.»

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: «ما از صبح روز یکشنبه 28 دی ماه در محل حضور یافتیم. جمجمه نیز در همان جنگل‌های درازنو یافت شد. از صبح زود به همراه نیروهای محلی و کوهنوردان تمام منطقه را جست‌وجو کردیم. این آثاری هم که از او یافت شد در روی زمین افتاده بود.»

بررسی کارشناسان قضائی

هادی‌هاشمیان، رئیس‌کل دادگستری گلستان با اعلام خبر کشف جنازه منتسب به معین شریفی در جنگل‌های کردکوی گفت:   «روز شنبه خانواده‌ای که به جنگل کردکوی رفته بودند کفش و موبایلی پیدا کردند و آنها را به پلیس تحویل دادند که بررسی این وسایل نشان داد مربوط به معین شریفی جوان گمشده کردکویی است. دادستان کردکوی پس از اطلاع از یافتن اشیاء، بدون اعلام عمومی فراخوانی با کمک نیروهای هلال احمر و نیروهای محلی برای جست‌وجوی محل یافتن این وسایل صادر کرد. پس از جست‌وجوی دوباره منطقه و کندوکاو زمین، جنازه از زمین بیرون کشیده شد. جنازه در محل کشف کفش و موبایل، از زیر خاک بیرون کشیده شده و همین امر گمان اینکه جنازه کشف شده مربوط به معین شریفی باشد را تقویت می‌کند. برای شناسایی هویت و اعلام نظر قطعی مرگ درحال حاضر کارشناسان پزشکی قانونی درحال بررسی هستند.»شهروند

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: