کد خبر: ۲۷۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۹ - 2021January 18
مصرف میوه خواص و مزایای بسیاری را برای بدن به همراه دارد، اما چه زمانی برای خوردن میوه برای زنان باردار، دیابتی‌ها و دیگر افراد مناسب است

شفاآنلاین>سلامت> مصرف میوه خواص و مزایای بسیاری را برای بدن به همراه دارد، اما چه زمانی برای خوردن میوه برای زنان باردار، دیابتی‌ها و دیگر افراد مناسب است؟

به گزارش شفاآنلاین:  بسیاری از اطلاعات نادرست درباره تغذیه در اینترنت وجود دارد و یک موضوع مشترک بهترین زمان برای خوردن میوه است.

    باور۱: بهترین ساعت روز برای خوردن میوه بعد از ظهرهاست

هیچ منطق واقعی و مدرکی پشت این ایده وجود ندارد: ادعا می‌شود متابولیسم شما در بعد از ظهر کاهش می‌یابد و غذایی که حاوی قند بالایی است، مثل میوه‌ها، سطح قند خون شما را بالا می‌برد و سیستم گوارشی شما را از خواب بیدار می‌کند.
 
واقعیت این است که هر گونه مواد غذایی حاوی کربوهیدرات، بطور موقت قند خون شما را افزایش می‌دهد، بدون توجه به زمان روز. نیازی به "بیدار شدن" سیستم گوارشی شما وجود ندارد، چون همیشه و در هر لحظه‌ای آماده است. حقیقت این است که خوردن میوه در صبح هیچ ضرری ندارد، خوردن میوه هر زمان از روز خوب است.

    باور۲: خوردن میوه قبل یا بعد از غذا، باعث کاهش ارزش مواد مغذی می‌شود

به نظر می‌رسد که این افسانه، تعمیم افسانه ۱ است. این گزارش ادعا می‌کند که شما باید میوه را با معده خالی بخورید تا از تمام مزایای مغذی‌اش بهره‌مند شوید و ادعا می‌کند که اگر درست قبل یا بعد از غذا میوه بخورید، مواد مغذی‌اش به نحوی از بین خواهند رفت با این حال، این اصلا درست نیست.
 
هنگامی که غذا می‌خورید، معده به عنوان یک مخزن عمل می‌کند و تنها مقدار کمی را در زمانی آزاد می‌کند که روده می‌تواند به راحتی آن را هضم کند همچنین، روده کوچک برای جذب بیش‌ترین مواد مغذی طراحی شده است. روده تا ۲۰ فوت (۶ متر) طول داشته و بیش از ۳۲۰ فوت مربع (۳۰ مترمربع) است.
 
در حقیقت مطالعات نشان داده‌اند که روده‌ها توانایی جذب دو بار از مواد غذایی که فرد معمولی در یک روز مصرف می‌کند را دارد. سیستم گوارشی شما برای هضم و جذب مواد مغذی میوه‌ها آماده است، چه با معده خالی و چه به همراه وعده غذایی.

    باور۳: اگر دیابت دارید باید ۱-۲ ساعت قبل یا بعد از غذا میوه بخورید

ایده‌اش این است که افراد مبتلا به دیابت اغلب مشکلات گوارشی دارند و خوردن میوه به صورت جداگانه از غذا، هضم را بهبود می‌بخشد متاسفانه این توصیه بسیار بدی برای اغلب افرادی است که دیابت دارند. هیچ مدرک علمی از این ایده که خوردن میوه به صورت جداگانه از غذا، گوارش را بهبود می‌بخشد وجود ندارد تنها تفاوت آن این است که شکر موجود در میوه‌ها ممکن است سریع‌تر وارد جریان خون شود، که دقیقاً همان چیزی است که فرد مبتلا به دیابت باید برای اجتناب از آن تلاش کنند.
 
برای افرادی که دیابت دارند، به جای خوردن میوه به صورت جداگانه، خوردن آن با وعده غذایی و یا با یک اسنک حاوی پروتئین، فیبر یا چربی بالا، گزینه بهتری است، به این دلیل است که پروتئین، فیبر و چربی می‌تواند باعث شود که معده شما به آهستگی بیشتری به روده کوچک منتقل شود.

رایج‌ترین مساله برگشت، اسید معده نام دارد. این اتفاق زمانی می‌افتد که معده کندتر از حالت عادی و یا اصلاً خالی نشود. برای اکثر دیابتی‌ها خوردن میوه با شکم خالی خوب نیست. پس آنها را با غذا یا میان وعده بخورید.

    باور۴: همیشه با معده خالی میوه بخورید

این یکی از رایج‌ترین افسانه‌ها در رابطه با خوردن میوه است این افسانه ادعا می‌کند که خوردن میوه‌ها با وعده‌های غذایی، هضم را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که غذا در معده شما بماند و تخمیر شود. همچنین ادعا می‌کند که خوردن میوه با وعده‌های غذایی، موجب گاز، ناراحتی و گستره‌ای از علایم غیرمرتبط دیگر می‌شود، در حالی این درست است که فیبر موجود در میوه‌ها می‌تواند باعث کند شدن خروج غذا از معده شود و بقیه این ادعاها غلط هستند.

یک مطالعه نشان داد که در افراد سالم، فیبر زمان را کم کرده و نیمی از محتویات آن را از میانگین ۷۲ تا ۸۶ دقیقه خالی کرده است در حالی که این تغییر در سرعت قابل توجه است، اما به هیچ وجه سرعت هضم غذا را کم نمی‌کند تا باعث شود غذا در معده خراب شود علاوه بر این، کند شدن خالی کردن شکم شما چیز خوبی است. می‌تواند به شما کمک کند مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید.

اما حتی اگر میوه باعث شود محتویات به مدت طولانی تری در معده بماند، شکمتان به طور خاص برای جلوگیری از رشد باکتری طراحی شده است، و این چیزی است که باعث تخمیر و فاسد شدن می‌شود. وقتی غذا به شکم می‌رسد، با اسید معده مخلوط می‌شود که pH بسیار پایینی دارد و حدود یک یا دو است. محتویات معده شما به قدری اسیدی است که بیشتر میکرو ارگانیسم‌ها نمی‌توانند در آن رشد کنند این بخش از گوارش تا حدودی برای کمک به کشتن باکتری‌ها در غذا و جلوگیری از رشد میکروبی رخ می‌دهد Y در مورد بقیه این ادعاها، گفتن این‌که خوردن میوه به همراه وعده‌های غذایی باعث نفخ، اسهال و ناراحتی معده است اشتباه است.

    باور ۵: شما نباید میوه را بعد از ساعت ۲ بعدازظهر بخورید

به طور شگفت انگیزی، افسانه شماره پنج به طور مستقیم با عدد افسانه‌ای شماره ۴ در تضاد است. به نظر می‌رسد که این قانون بخشی از "رژیم ۱۷ روزه" است. نظریه‌اش این است که خوردن میوه (یا هر گونه کربوهیدرات) بعد از ساعت ۲ بعد از ظهر باعث افزایش قند خون شما می‌شود که بدن زمان ندارد قبل از خوابیدن به ثبات برسد و منجر به افزایش وزن می‌شود.

با این حال، هیچ دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد که میوه در بعد از ظهر باعث قند خون بالا شود. همان طور که قبلا گفته شد، هر گونه غذای حاوی کربوهیدرات، قند خون شما را افزایش خواهد داد، چون گلوکز جذب می‌شود.

اما هیچ مدرکی وجود ندارد که پس از ساعت ۲ بعد از ظهر قند خون شما بیش از قبل از ساعت ۲ بعد از ظهر افزایش می‌یابد و اگرچه تحمل کربوهیدرات شما در طول روز تغییر می‌کند، اما این تغییرات جزئی هستند و میزان متابولیک کلی شما را تغییر نمی‌دهند.

همچنین هیچ دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد که خوردن میوه در بعد از ظهر باعث افزایش وزن می‌شود. میزان متابولیک شما وقتی به خواب می‌رود تمایل به کاهش دارد، اما شما هنوز مقدار زیادی کالری برای دویدن بدن خود دارید.

بسیاری از عوامل مختلف مشخص می‌کنند که آیا کالری برای انرژی سوزانده می‌شود یا به عنوان چربی ذخیره می‌شود، اما به مصرف نکردن میوه بعد از یک زمان خاص از روز ربطی ندارد اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که میوه و سبزیجات زیادی را در طول روز می‌خورند، تمایل به وزن کمتری دارند و به احتمال زیاد وزن کم می‌کنند.

به عنوان مثال، یک بررسی در مورد ۱۷ مطالعه نشان داد افرادی که بیش‌ترین میزان دریافت میوه را داشتند، ۱۷ درصد کمتر در خطر چاقی بودند. وقتی مساله کاهش وزن باشد، خوردن میوه‌ها و سبزیجات یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.

    پس آیا زمان خاص و مناسب‌تری برای خوردن میوه وجود دارد؟

حقیقت این است که هر زمان از روز، زمان خوبی برای خوردن میوه است هیچ مدرکی وجود ندارد که شما باید از خوردن میوه‌ها در بعد از ظهر و یا به همراه غذا اجتناب کنید. میوه‌ها سالم و مغذی هستند و باعث کاهش وزن می‌شوند با این حال، چند نمونه وجود دارد که خوردن میوه در این زمان‌ها ممکن است تفاوت‌هایی را ایجاد کنند.

    زمان مصرف میوه، اگر می‌خواهید وزن کم کنید:

به خاطر فیبر موجود در میوه‌ها، خوردن آنها ممکن است به شما کمک کند که احساس سیری بیشتری داشته باشید. این می‌تواند باعث شود که شما کالری کمتری بخورید و حتی ممکن است کمک کند که وزن کم کنید. با این حال، خوردن میوه به همراه غذا یا درست قبل از غذا ممکن است این تاثیر را افزایش دهد و می‌تواند باعث شود که غذای کم‌تر و کالری کمتری را بخورید.

    بهترین زمان مصرف میوه، اگر دیابت نوع ۲ دارید:

همانطور که قبلاً ذکر شد، خوردن میوه با غذای دیگر می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت تفاوتی را ایجاد کند. خوردن میوه با غذا با وعده غذایی‌های حاوی پروتئین، چربی یا فیبر ممکن است باعث شود که شکر آرام‌تر از میوه وارد روده کوچک شود این می‌تواند منجر به رشد کم قند خون در مقایسه با مصرف میوه تنها شود.

    اگر دیابت بارداری دارید:

دیابت بارداری زمانی است که یک زن دیابت را در دوران بارداری رشد دهد. برای این زنان، تغییر در هورمون‌ها در دوران بارداری باعث عدم تحمل کربوهیدرات می‌شود. مانند آن‌هایی که دیابت نوع ۲ دارند، خوردن میوه با غذا احتمالاً یک انتخاب خوب است با این حال، اگر مشکل کنترل قند خون دارید، اجتناب از میوه در صبح ممکن است به شما کمک کند.
 
این زمانی است که هورمون‌های بارداری بیش‌ترین میزان را دارند و مطالعات نشان داده‌اند که این اغلب هنگامی است که عدم تحمل کربوهیدرات در دیابت حاملگی بسیار شدید است. برای بسیاری از افراد، خوردن میوه در هر زمان از روز عالی است. اما زمان‌بندی‌اش می‌تواند برای بیماران دیابتی و یا افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند، مهم باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: