کد خبر: ۲۷۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۹ - 2021January 16
این طرح در مرحله نخست یک غربالگری عمومی بود، اما شاهد نتایج خوب آن بودیم و آمار ابتلای ما در مقایسه با سایر کشورهای دنیا به نسبت پایین تر است.

شفاآنلاین>سلامت> رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی، با بیان اینکه مراحل بعدی طرح شهید سلیمانی با گزینه های بیشتر اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در مرحله دوم طرح مذکور به دنبال بیماریابی فعال هستیم، یعنی باید بیماران مبتلا به کویید۱۹ را پیدا کنیم و تحت مراقبت قرار دهیم.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر شاهین محمدصادقی با اشاره به اجرای موفق طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مهار شیوع کرونا، اظهار کرد: این طرح در مرحله نخست یک غربالگری عمومی بود، اما شاهد نتایج خوب آن بودیم و آمار ابتلای ما در مقایسه با سایر کشورهای دنیا به نسبت پایین تر است.

وی با بیان اینکه مراحل بعدی طرح شهید سلیمانی با گزینه های بیشتر اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در مرحله دوم از طرح مذکور به دنبال بیماریابی فعال هستیم، یعنی باید بیماران مبتلا به کویید۱۹ را پیدا کنیم و تحت مراقبت قرار دهیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، با اشاره به بی علامت بودن اکثر بیماری کرونا، یادآور شد: علاوه بر شناسایی فعال بیماران، افراد در تماس نزدیک با فرد بیمار همچون اعضای خانواده و دوستان و همکاران را نیز تحت مراقبت قرار خواهیم داد و در صورت نیاز از آنان تست می گیریم.

محمدصادقی با تاکید بر لزوم شناسایی افراد در معرض خطر و ریسک بالا، خاطرنشان کرد: باید افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف مانند پیرمردان و پیرزنان و بیماران قلبی و عروقی و افراد تحت شیمی درمانی و... را از سایر افراد جامعه جدا کنیم.

وی با بیان اینکه به زودی مراحل بعدی طرح شهید سلیمانی طراحی و به استان ها ابلاغ خواهد شد، عنوان کرد: خوشبختانه این طرح در استان گیلان روند خوبی دارد و مراحل جدید در دست اجراست لذا باید بتوانیم مرگ و میرها را به صفر برسانیم و تعداد مبتلایان جدید را در سطح کشور و استان کاهش دهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار