کد خبر: ۲۷۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۹ - 2021January 16
دانشمندان می‌دانند که میلیاردها میکروب مفید ساکن روده که میکروبیوتا نام دارند، می‌توانند از افراد در برابر عفونت‌ های باکتریایی محافظت کنند اما اطلاعات کمی در مورد نحوه محافظت آنها از بدن در دست است.

شفاآنلاین>سلامت> پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که یک ماده مغذی می‌تواند از عفونت باکتریایی پیشگیری کند.

به گزارش شفاآنلاین: دانشمندان هنگام مطالعه در مورد دفاع ایمنی بدن در برابر عفونت‌ باکتریایی، دریافته‌اند که یک ماده مغذی موسوم به «تائورین» (Taurine)، به روده کمک می‌کند تا عفونت‌های پیشین را به یاد بیاورد و باکتری‌های مهاجم مانند «کلبسیلا پنومونیه» (Klebsiella pneumoniae) را از بین ببرد.

شاید این پژوهش که توسط دانشمندان پنج موسسه وابسته به موسسه ملی سلامت (NIH) آمریکا انجام شده است، بتواند به ارائه جایگزینی برای آنتی‌بیوتیک‌ها کمک کند.

دانشمندان می‌دانند که میلیاردها میکروب مفید ساکن روده که میکروبیوتا نام دارند، می‌توانند از افراد در برابر عفونت‌ های باکتریایی محافظت کنند اما اطلاعات کمی در مورد نحوه محافظت آنها از بدن در دست است.

دانشمندان در حال بررسی میکروبیوتا هستند تا درمان‌های طبیعی را به جای آنتی‌بیوتیک‌هایی ارائه دهند که برای میکروبیوتا مضر هستند و به دلیل مقاومت دارویی باکتری‌ها، اثر آنها کمتر می‌شود.

دانشمندان در بررسی‌های خود دریافتند میکروبیوتایی که قبلا عفونت را تجربه کرده و به موش‌های فاقد میکروب منتقل شده است، از ابتلا به باکتری کلبسیلا پنومونیه پیشگیری می‌کند.

آنها دریافتند که یک گروه از باکتری‌ها موسوم به «دلتاپروتئوباکتریا» (Deltaproteobacteria)، در مقابله با این عفونت‌ها نقش دارند. پژوهش‌های بیشتر به آنها امکان داد تا تائورین را به عنوان محرک فعالیت دلتاپروتئوباکتریا شناسایی کنند.

تائورین به بدن در هضم چربی‌ ها کمک می‌کند و به طور طبیعی در اسیدهای صفراوی روده وجود دارد. گاز سمی سولفید هیدروژن، یکی از محصولات جانبی تائورین است.

دانشمندان بر این باورند که سطح پایین تائورین، به پاتوژن‌ها امکان می‌دهد تا در روده ساکن شوند اما بالا بودن سطح تائورین، سولفید هیدروژن کافی را برای پیشگیری از ساکن شدن پاتوژن‌ها فراهم می‌کند.

پژوهشگران طی بررسی‌های خود دریافتند که یک عفونت‌ خفیف کافی است تا میکروبیوتا را برای مقاومت در برابر عفونت‌های بعدی آماده کند.

همچنین بررسی‌ها نشان داد کبد و کیسه صفرا که تائورین را تولید می‌کنند و به ذخیره اسیدهای صفراوی می‌پردازند، می‌توانند به محافظت بلندمدت از عفونت منجر شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: