کد خبر: ۲۷۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۹ - 2021January 15
سازمان بیمه سلامت در زمینه خدمات مراقبت از بیماران در منزل و پزشکی از راه دور، آمادگی دارد تا پس از مراحل حقوقی و قانونی در شورای عالی بیمه این موضوع را تحت پوشش بیمه قرار دهد.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، بر ضرورت حمایت بیمه ای از خدمات بیماران روانپزشکی تاکید کرد.
به گزارش شفاآنلاین: محمد مهدی ناصحی، با عنوان این مطلب که پرداختن به مباحث روانپزشکی در عمل مغفول مانده است، گفت: سازمان برنامه و بودجه، دولت و مجموعه دستگاه‌هایی که پشتیبان خدمت رسانی هستند باید بیماران روانپزشکی را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به نقش بیمه‌ها در پشتیبانی از بیماران روانپزشکی، افزود: بیمارستان روانپزشکی رازی یک مرکز درمانی چند وجهی است که هر سه سطح پیشگیری، درمان و مرکز نگهداری از بیماران را بر عهده دارد ولی آن طور که باید خدمات آنان تحت پوشش بیمه‌ای مناسب قرار نگرفته است.

ناصحی گفت: سازمان بیمه سلامت در زمینه خدمات مراقبت از بیماران در منزل و پزشکی از راه دور، آمادگی دارد تا پس از مراحل حقوقی و قانونی در شورای عالی بیمه این موضوع را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به بیماران حاد و مجهول الهویه نیز اشاره کرد و افزود: برای این بیماران نیز با وجود اینکه در عمل اعتبار مشخصی اختصاص داده نشده است، بسته‌ای مشخص شده که پس از سازوکارهای قانونی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: لازم است برای حمایت هر چه بیشتر از این بیماران طی تفاهم نامه‌ای با وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و بیمه سلامت بخشی از هزینه‌ها تقسیم شود تا در نهایت بسته درمانی و توانبخشی آنان را تقویت کنیم.

ناصحی گفت: در صورتی که زنجیره خدمت رسانی به این بیماران بعد از ترخیص نیز فراهم شود، این گروه می‌توانند به جامعه بازگردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: