کد خبر: ۲۷۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۹ - 2021January 15
در یک ماه گذشته، ما ۲۰ موتور ارّه را از سودجویان ضبط کرده‌ایم و این در حالی است که از ابتدای هفته تاکنون، همکاران ما به دلیل وقوع حریق در آماده‌باش کامل هستند.
شفاآنلاین>اجتماعی>مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان گفت: برخورد‌های قانونی ما با قطع و قاچاق چوب در سال جدید، نسبت به مدت مشابه سال قبل، یک و نیم برابر افزایش یافته است.
به گزارش شفاآنلاین:عبدالرحیم لطفی مدیر کل منابع طبیعی استان گلستان در گفتگو با بخش "پیگیری" شبکه خبر درباره چراییِ قطع درخت در مناطق جنگلی رامیان گفت: به دلیل وضعیت خاص معیشتی و مسائلی که پس از شیوع کرونا در کشور پیش آمده و نیز در پی افزایش قیمت چوب، بسیاری افراد به دنبال طمع‌ورزی هستند و می‌خواهند از طریق قطع درختان جنگلیِ منطقه و فروش آن‌ها سودجویی کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه بهره‌برداری از چوب جنگل‌ها ممنوع شده، همکاران ما به‌صورت شبانه‌روزی مسئولیت خطیر مقابله با این اقدامات را بر عهده دارند و به همین منظور هم ما در ۲۰ روز گذشته، تمام راه‌های منتهی به مناطق جنگلی را مسدود کرده‌ایم.

لطفی تصریح کرد: در یک ماه گذشته، ما ۲۰ موتور ارّه را از سودجویان ضبط کرده‌ایم و این در حالی است که از ابتدای هفته تاکنون، همکاران ما به دلیل وقوع حریق در آماده‌باش کامل هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره برخورد با انتقال چوب درخت‌ها به کارخانه نئوپان نیز گفت: ما به هیچ عنوان اجازه قطع درختان جنگلی را صادر نمی‌کنیم و اگر کسی هم بخواهد اقدام به انتقال غیرمجاز چوب به کارخانه کند، همکاران ما به صورت شبانه‌روزی در کارخانه نئوپان حاضرند و به جد با این پدیده مقابله می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان تاکید کرد: برخورد‌های قانونی ما با قطع و قاچاق چوب در سال جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل، یک و نیم برابر افزایش یافته است.

گفتنی است طبق آماری که جانشین یگان حفاظت استان داده، از ابتدای امسال ۵۰۰ فقره پرونده در زمینه قطع غیر مجاز درختان و قاچاق آن تشکیل شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: