کد خبر: ۲۷۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۲۴ دی ۱۳۹۹ - 2021January 13
پوشیدن ماسک به صورت سفت و سخت و اجباری و طولانی مدت به سلامتی کودکان آسیب وارد می‌کند.

شفاآنلاین>سلامت> تقریبا در بیش از نیمی از کودکان که مجبور به استفاده طولانی مدت از ماسک هستند مشکلات سلامتی به وجود می‌آید.

به گزارش شفاآنلاین: در یک بررسی منحصر به فرد که ۲۵۰۰۰ کودک دبستانی را شامل می‌شد مشخص شد که ماسک‌ها از بسیاری از جهات فیزیکی و روانی به کودکان آسیب می‌رسانند  و اثرات منفی در رفتار، تمرکز و علاقه به یادگیری در آن‌ها به وجود می‌آورد. این اثرات منفی  از شبکه‌های اجتماعی سانسور می‌شود و و مقامات دولتی نیز آن‌ها را در نظر نمی‌گیرند و از آن‌ها صرفنظر می‌کنند. در این مطالعه که به طور دقیق روی ۲۵۹۳۰ کودک انجام شد طبق داده‌ها ۱۷۵۸۴ مورد شکایت توسط والدین صورت گرفت.

این مسائل و مشکلات سلامتی در تقریبا ۶۸ درصد از کودکان که مجبور بودند صورتشان را به مدت چهار ساعت و نیم در روز بپوشانند مشاهده شدند.

پوشیدن ماسک به صورت سفت و سخت و اجباری و طولانی مدت به سلامتی کودکان آسیب وارد می‌کند.

در این تحقیق که در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰ صورت گرفت از ۳۶۳ دکتر خواسته شد والدین و معلمان را از این مورد آگاه کنند که آن‌ها می‌توانند تاثیرات سلامتی را که کودکان با پوشیدن طولانی مدت ماسک روی آن‌ها صورت می‌گیرد گزارش دهند. این مباحث و مشکلات سلامتی طاقت فرسا بودند و شامل این موارد می‌شدند حساسیت ۶۰ درصد، سردرد ۵۳ درصد،‌ مشکلات تمرکز ۵۰ درصد، خوشحالی کمتر ۴۹ درصد، تمایل به رفتن مهدکودک و یا دبستان ۴۴ درصد، کسالت ۴۲ درصد، ‌یادگیری ناقص ۳۸ درصد و خستگی شدید ۳۷ درصد و تقریبا یک سوم کودکان بد خواب شدند و یک چهارم آن‌ها ترس‌های جدیدی را تجربه کردند و صدها کودک کمتر شاد بودند و کمتر بازی می‌کردند و حساسیت بیش از معمول داشتند.

آیا کودکان برای پیشگیری از کرونا باید ماسک بزنند؟

موارد نگران کننده‌تر نیز مانند این موارد وجود داشت؛ ۷/۲۹ درصد کمبود تنفس، ۴/۲۶ سرگیجه و صدها مورد احساس ضعف و تنگی در قفسه سینه و اختلال کوتاه مدت در هوشیاری.

استفاده از ماسک به صورت عمومی و طولانی مدت سلامت کودکان را به خطر می‌اندازد و سیستم ایمنی بدن آن‌ها را بیشتر مستعد بیماری می‌کند. همشهری آنلاین
برچسب ها: ماسک ، آسیب ، کودکان ، پیشگیری ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: