کد خبر: ۲۷۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۹ - 2021January 13
تنها کاری که شما باید انجام دهید تهیه جوراب‌های مرطوب با سرکه سیب و استفاده از آن به عنوان یک درمان به جای استفاده از داروست.
شفاآنلاین>سلامت>تب حالتی در بدن است که از وجود باکتری و عفونت‌ها خبر می‌دهد اما خوشبختانه می‌توان با کمک روش‌های خانگی و گیاهی آن را درمان کرد.
به گزارش شفاآنلاین:بسیاری از افراد به دنبال یافتن روش‌های ایمن برای کاهش تب بالای خود هستند؛ برای این کار می‌توانید این مراحل ساده را برای از بین بردن تب و تسکین کامل علائم آن امتحان کنید.

تنها کاری که شما باید انجام دهید تهیه جوراب‌های مرطوب با سرکه سیب و استفاده از آن به عنوان یک درمان به جای استفاده از داروست.

سرکه به جریان خون کمک کرده، میزان تب را کاهش داده و موجب بهبود سلامت سیستم ایمنی بدن و کاهش احتقان می‌شود. با این روش بعد از ۴۵ دقیقه دمای بدن کاهش می‌یابد.

اگر این اتفاق نیفتاد، می‌توانید بلافاصله جوراب‌ها را برداشته و جوراب‌های تازه آغشته به سرکه سیب را جایگزین آن‌ها کنید. در صورت احساس سرما به ویژه در دست‌ها و پاها، جوراب‌ها باید بلافاصله باید عوض شوند.



مواد لازم :

- ۲ فنجان آب

- یک جفت جوراب پشمی

- ۱-۲ حوله

- ۱-۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب

نحوه استفاده:

تنها کاری که باید انجام دهید این است که ۲ فنجان آب را در یک کاسه بریزید وسپس سرکه سیب را به آن اضافه کنید. جوراب‌ها را در مایع خیس کنید، سپس کمی فشار دهید. برای جلوگیری از خیس شدن تخت می‌توانید حوله‌ای را زیر جوراب‌ها قرار دهید.

کاهش فوری تب با استفاده از یک درمان بسیار ساده

فواید سرکه سیب
این ماده حاوی اسید استیک و بسیاری از اسید‌های دیگر است. اسید استیک توانایی بدن را در جذب مواد معدنی ضروری غذا افزایش می‌دهد؛ بنابراین وقتی قبل از غذا یک لیوان آب حاوی سرکه سیب می‌نوشید، به بدن کمک می‌کند تا مواد مغذی مفید آن را جذب کند.

۱- حل مشکلات گوارشی

سرکه سیب به بهبود حرکت مواد داخل روده کمک می‌کند و از سوءهاضمه که ممکن است در هنگام خوردن یک وعده غذایی سنگین رخ دهد جلوگیری می‌کند.

برای حل مشکلات گوارشی خود می‌توانید از محلول زیر استفاده کنید:

یک فنجان لیمو، آب و ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب را باه هم مخلوط کنید و ۳ بار در روز این محلول را که باعث کاهش سوءهاضمه می‌شود، میل کنید.

۲- تمیز کردن بدن

سرکه سیب دارای خواص تمیزکنندگی بسیار خوبی است، در نتیجه به بدن کمک می‌کند تا از سموم خلاص شده و مواد زائد سمی را از بین ببرد. همچنین به دفع سموم در کبد نیز کمک می‌کند.

۳- کاهش وزن

برای کاهش وزن اضافه خود، روزی ۲ قاشق چای خوری سرکه سیب را به مقداری آب اضافه کنید و بنوشید. این کار باعث کاهش وزن شما می‌شود. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ در ژورنال علوم زیستی و بیوشیمی انجام شد، نشان داد افرادی که به مدت ۱۲ هفته اسید استیک مصرف کرده اند، کاهش قابل توجهی در وزن خود، به ویژه در آب شدن چربی شکم و دور کمر مشاهده کرده اند.

کاهش فوری تب با استفاده از یک درمان بسیار ساده

۴- سلامت مو

تنها کاری که باید انجام دهید شستن مو‌ها با سرکه سیب بعد از شستن با شامپو است، این کار باعث می‌شود مو‌هایی سالم و براق داشته باشید و به از بین بردن شوره سر، ریزش و خارش مو کمک می‌کند.

یک بطری شامپوی خالی را با ۱/۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک فنجان آب سرد پر کنید و از این محلول برای شستن موی خود چند بار در هفته استفاده کنید و نتایج شگفت انگیز آن را ببینید.

۵- کاهش اسپاسم عضلات

سرکه سیب به کاهش گرفتگی پا در شب و لذت بردن از یک خواب آرام کمک می‌کند. مخلوطی از یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق چای خوری عسل میل کنید. همچنین می‌توانید از یک فنجان آب، لیمو و سرکه سیب استفاده کنید و آن را قبل از خواب بنوشید.
برچسب ها: کاهش ، استفاده ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: