کد خبر: ۲۷۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۹ - 2021January 12
در جلسه ای با حضور دکتر علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر قزلباش رییس کلان منطقه ۶ آمایشی و دکتر قائمی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، نخستین تفاهم نامه کلان منطقه با معاونت آموزشی وزارت بهداشت امضا شد.

شفاآنلاین>سلامت> در جلسه ای با حضور دکتر علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، دکتر قزلباش رییس کلان منطقه ۶ آمایشی و دکتر قائمی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، نخستین تفاهم نامه کلان منطقه با معاونت آموزشی وزارت بهداشت امضا شد.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابتدای این جلسه با اشاره به امکانات این منطقه اعم از جمعیت مناسب، مواهب الهی، امنیت منطقه، رشد شاخص‌های کلی اجتماعی، اقتصادی و سابقه، تاریخ و هویت ملی که می‌تواند به عنوان سرمایه اجتماعی قلمداد شود، گفت: خوشبختانه کلان منطقه ۶ دارای امکانات بالقوه خوبی است لذا باید تلاش کنید تا افق روشنی برای 10 سال آینده منطقه ترسیم کنید و برای ماندگاری آن موضوع را به تایید هیات امنای منطقه برسانید.

وی با تاکید بر اینکه می توان ایده های خلاقانه جدیدی را در بستر سند توسعه منطقه ایجاد و در قالب تفاهم نامه های جدید فی‌مابین دانشگاه‌های منطقه از امکانات همه آنها استفاده بهینه کرد، خطاب به مسئولین کلان منطقه آمایشی ۶، اظهار کرد: در همین راستا لازم است کمیته معین و روابط عمومی کلان منطقه را فعال کنید، زیرا انعکاس دهنده کارهای شماست.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: می‌توانید در حوزه‌هایی که امکانات و زیرساخت های مورد نیاز آن در منطقه مهیاست به قطب تبدیل شوید لذا همگرایی کلید موفقیت در همه امور است که باید به امور مالی و اداری منطقه نیز تسری یابد.
 
کرونا باعث شد مرزها حذف شوند
 
در ادامه دکتر قزلباش رییس کلان منطقه ۶ آمایشی با اشاره به مهجور ماندن حوزه آموزش در همه دوران گفت: در کلان منطقه ۶ همواره آموزش و پژوهش، اولویت اول است و تلاش می‌کنیم تا از تهدیدها فرصت بسازیم؛ لذا با توجه به عدم وجود دانشگاه مادر در کلان منطقه ۶، زمینه همکاری و پیشرفت دوشادوش دانشگاه‌های این منطقه فراهم شد و تلاش کردیم رقابتی سالم در بین دانشگاه‌های این منطقه ایجاد شود؛ خوشبختانه در مواردی مانند ماموریت ویژه و حل معضل آلودگی هوا، دستاوردهای خوبی ایجاد شده است.
 
دکتر قزلباش تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در این منطقه و در راستای افزایش استانداردها، حضور دانشگاههای منطقه در رنکینگ های مختلف است تا در حوزه بین‌المللی سازی نیز جایگاه اصلی منطقه را بیابیم.
 
وی افزود: اگرچه کرونا محدودیت‌هایی ایجاد کرد اما باعث شد مرزها حذف شوند و با جلسات و جشنواره های مجازی موفق شدیم دانشگاه های کلان منطقه ۶ را در سطح دنیا معرفی کنیم.
 
 اختصاص یک درصد از سهمیه پژوهش به مرجعیت در کلان منطقه ۶ آمایشی
 
در ادامه دکتر قائمی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از برگزاری طرح توانمندی اعضای هیات علمی با همکاری EDC های دانشگاههای منطقه به صورت وبینار خبر داد و افزود: این طرح، طاها (طرح آموزش هدفمند اعضای هیات علمی) نام دارد.
 
دکتر قائمی در پایان جلسه با بیان اینکه در کلان منطقه ۶ آمایشی، یک درصد از سهمیه پژوهش به مرجعیت اختصاص یافته است، ابراز امیدواری کرد: با طرح‌های ارائه شده در این کلان منطقه، سرانه آموزشی منطقه افزایش یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: