کد خبر: ۲۷۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۲۱ دی ۱۳۹۹ - 2021January 10
نانوذرات مغناطیسی تولید شده در این شرکت پتانسیل‌ صادرات داشته و ما در حال رایزنی با یک شرکت کانادایی به منظور صادرات این نانوذرات و همچنین کیت‌های استخراج به این کشور هستیم.
شفاآنلاین>سلامت>محققان یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید نانوذرات مغناطیسی اکسیدآهن با پوسته سیلیس شده اند و این نانو ذرات عنصر کلیدی در تولید کیت‌های استخراج زیست‌مولکول‌هایی نظیر DNA ، RNA و پروتئین‌ها به شمار می‌روند.

به گزارش شفاآنلاین:امین شیرعلی زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت فناور گفت: بر اساس نیازسنجی که صورت گرفت، مشخص شد که برای تولید کیت‌های جمع‌آوری و استخراج زیست‌مولکول‌ها در کشور نیاز به ذرات (Bead) مغناطیسی است که با شیوع کرونا و افزایش درخواست برای کیت‌های استخراج زیست‌مولکول‌ها تمرکز بیشتری روی سنتز این نانوذرات انجام دادیم و در نهایت موفق به تولید نانوذرات مغناطیسی اکسیدآهن با پوسته سیلیس شدیم که قابلیت استفاده در کیت‌های استخراج زیست‌مولکول‌هایی نظیر DNA، RNA و پروتئین‌ها را دارد.

دزفولی با بیان اینکه این ذرات دارای سرعت استخراج بسیار بالایی بوده و از کارایی بالایی نیز برخوردار هستند، اظهار کرد: همچنین به دلیل مساحت سطحی قابل توجهی که دارند، برای استخراج زیست‌مولکول‌ها بسیار ایده‌آل هستند، البته ما ذرات دیگری را نیز توسعه داده‌ایم و این امکان وجود دارد که برای هر نوع زیست‌مولکولی، ذرات متناسب با آن زیست‌مولکول را تولید کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این فناوری اتصال اختصاصی زیست مولکول‌ها به نانوبیدهای مغناطیسی را فراهم کرده که در نتیجه باعث تولید محصول استخراجی با بازده بالاتر، کیفیت بهتر، خلوص بیشتر و الودگی کمتر می‌شود، یادآور شد: بر این اساس اقدام به توسعه کیت‌های استخراج زیست‌مولکول در این شرکت کردیم و کیت‌هایی نیز برای استخراج DNA، RNA و پروتئین‌ها طراحی و تولید کرده‌ایم که هم اکنون به دنبال اخذ مجوزهای مربوط به آن جهت ورود به بازار هستیم.

مجری طرح خاطر نشان کرد: نانوذرات مغناطیسی تولید شده در این شرکت پتانسیل‌ صادرات داشته و ما در حال رایزنی با یک شرکت کانادایی به منظور صادرات این نانوذرات و همچنین کیت‌های استخراج به این کشور هستیم.

بر اساس اعلام ستاد نانو، وی قیمت بسیار پایین این محصولات نسبت به نمونه‌های خارجی را از دیگر مزایای این محصول دانست و افزود: این نانوذرات یک دهم نمونه‌های اروپایی و امریکا قیمت دارد و از نظر عملکرد نیز بسیار شرایط قابل رقابتی با محصولات خارجی دارد؛ از این رو برای مصرف‌کننده در خارج از ایران مزیت‌های زیادی به همراه دارد.
برچسب ها: تولید ، استخراج ، کیت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: