کد خبر: ۲۷۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۰ دی ۱۳۹۹ - 2021January 09
با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري، کشور ما ديگر امکان خريد واکسن فايزر از آمريکا و واکسن استرازنکا را ندارد و مسئولان وزارت بهداشت از کشورهاي ديگر واکسن کرونا را وارد خواهند کرد.

شفاآنلاین>سلامت> طبق تاکيد مقام معظم رهبري که در سخنراني زنده تلويزيوني اعلام کردند: «ورود واکسن آمريکايي و انگليسي کرونا ممنوع است» حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي در عين حال آزمايش‌هايي را که در کشور براي ساخت واکسن کرونا انجام مي‌شود ستايش کردند.

به گزارش شفاآنلاین: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري، کشور ما ديگر امکان خريد واکسن فايزر از آمريکا و واکسن استرازنکا را ندارد و مسئولان وزارت بهداشت از کشورهاي ديگر واکسن کرونا را وارد خواهند کرد.

اين درحالي است که اميد به توليد واکسن «کووايران» هر روز افزايش پيدا مي‌کند و طبق وعده‌هاي وزير بهداشت، با توليد اين واکسن، به‌زودي دنيا شگفت زده خواهد شد. در اين بين امام جمعه کرج نيز با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري، گفت: «ديگر از امروز هيچ مسئولي راجع به خريد واکسن از آمريکا، انگليس و فرانسه حرف نزند و جان مردم را به مخاطره نيندازد.» اما کريم همتي، مديرعامل جمعيت هلال‌احمر، هشتم دي گفته بود که قرار است با کمک يک موسسه خيريه آمريکايي، 150 هزار دوز از واکسن فايزر وارد کشور شود که با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري، اين واکسن به ايران نخواهد رسيد.

روز گذشته محمدحسن قوسيان مقدم، سخنگوي جمعيت هلال‌احمر اين موضوع را تاييد و اعلام کرد که «ورود 150 هزار دوز واکسن شرکت فايزر از آمريکا منتفي شده است.»

او در عين حال گفت که «واردات اين واکسن‌ها به ايران قطعي نشده بود و در حد توافق اوليه بود. قرار است يک ميليون واکسن کرونا از يکي از کشورهاي شرقي در اختيار جمعيت هلال‌احمر قرار گيرد. روز پنج شنبه نيز ايرج حريرچي، معاون کل وزارت بهداشت، گفته بود که «ايران تاکنون هيچ قراردادي براي خريد واکسن به غير از واکسن‌هاي کوواکس نبسته است.» حال بايد در انتظار خبرهاي جديد ماند که مقامات وزارت بهداشت از چه طريقي واکسن کرونا را خريداري خواهند کرد يا مراحل توليد آن در کشور به چه شکلي پيش خواهد رفت.


ايلام در آستانه موج چهارم کرونا

در اين بين آمار شيوع کرونا نيز در کشور به سمت سراشيبي سقوط پيش مي‌رود، ولي وضعيت دو استان مازندران و ايلام نگران کننده از بقيه استان‌هاست. طبق آخرين آمار وزارت بهداشت و درمان، از پنج شنبه (18دي) تا جمعه (19 دي ) بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، 6 هزار و 251 بيمار جديد مبتلا به کوويد19 در کشور شناسايي شد که 581 نفر از آنها بستري شدند. مجموع بيماران کوويد19 در کشور به يک ميليون و 274 هزار و 514 نفر رسيد. در اين مدت 85 بيمار کوويد19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان اين بيماري نيز به 56 هزار و 18 نفر رسيد. 4729 نفر از بيماران مبتلا به کوويد19 در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند.

بر اساس آخرين تحليل‌ها، چهار شهرستان ساري، آمل، رامسر و سوادکوه شمالي در وضعيت قرمز، 43 شهرستان در وضعيت نارنجي و 401 شهرستان در وضعيت زرد قرار دارند.اما آمار شيوع کرونا در چند روز گذشته در استان ايلام افزايش چشمگيري داشته است. ستاد استاني مبارزه با کرونا در ايلام هشدار داده است که «عادي انگاري کرونا ايلام را در آستانه ورود به موج چهارم قرار داده است» همان‌طور که معروف بسطامي، رئيس قرارگاه عملياتي ستاد مبارزه با کروناي استان ايلام، نسبت به آغاز موج چهارم کرونا در اين استان هشدار داد و گفت: «کم توجهي تعدادي از شهروندان و برخي مسئولان در قبال مصوبات و دستورالعمل‌هاي ستاد کرونا مشهود است و اين خطر بازگشت به روزهاي سخت و بحراني کرونا را افزايش داده است.

بازوي اجرائي قرارگاه عملياتي ستاد کرونا در اين استان دستگاه‌هاي اجرائي و نظارتي هستند و اين ارگان‌ها بايد تا زمان قطع کامل زنجيره کرونا تمام تلاش و همکاري خود را با قرارگاه داشته باشند.»وي در ادامه افزود: «کاهش ميزان تعهد برخي از شهروندان به رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در استان نگران کننده است. او نسبت به تاثير برگزاري امتحانات حضوري دانش‌آموزان و افزايش ميزان تجمعات و گردهمايي‌ها در آرامستان‌ها بر افزايش شيوع کرونا هشدار داد.»روزنامه آرمان ملی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: