کد خبر: ۲۷۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۱۷ دی ۱۳۹۹ - 2021January 06
درمان اولیه چنین اختلالاتی محدود کردن حرکتی است و این موضوع با زمان کنترل می‌شود، همچنین افراد باید فعالیت فیزیکی سنگین را محدود کنند
شفاآنلاین>سلامت>رضایی گفت:قرص‌های غضروف‌ساز ممکن است برای افرادی که غضروف دارند تا حدی کمک‌کننده باشد، اما اثر موقتی دارد.
به گزارش شفاآنلاین:یدالله رضایی جراح و متخصص ارتوپدی در برنامه «طبیب» با تأکید بر اینکه برخی افراد تنها راه درمان آرتروز و مشکلات زانو را ورزش و پیاده‌روی عنوان می‌کنند، گفت: زمانیکه زانویی سائیدگی دارد پیاده‌روی به عنوان درمان مناسب نیست، زیرا همان مقدار غضروفی هم که وجود دارد از بین می رود.

او در ادامه از این ذهنیت در مورد آرتروز که با راه رفتن عوارض آن در افراد کمتر می شود، اظهار کرد: اگر در زانو خللی وجود ندارد فعالیت و ورزش به شدت توصیه می شود، اما اگر در زانویی سائیدگی وجود داشته باشد، پیاده‌روی به عنوان درمان اصلی توصیه نمی شود.

او درباره اینکه چه درد‌هایی در زانو را باید جدی گرفت، گفت: این موضوع در سنین مختلف متفاوت است، زیرا در کودکان و نوجوانان بیماری‌هایی وجود دارد که زمینه ژنتیکی یا تکاملی دارند، مثلا عارضه‌ای در سنین ۱۰ تا ۱۵ سالگی وجود دارد که برجستگی دردناکی در جلوی زانو ایجاد می کند و دلیل آن نیز التهاب صفحه رشد ناحیه ساق پا است.

این متخصص تصریح کرد: درمان اولیه چنین اختلالاتی محدود کردن حرکتی است و این موضوع با زمان کنترل می‌شود، همچنین افراد باید فعالیت فیزیکی سنگین را محدود کنند، زیرا با عدم رعایت افراد با عوارضی همانند ایجاد استخوان اضافی روبرو می شوند.

اغلب جوانان در دهه دوم و سوم زندگی انحرافات زانویی را تجربه می کنند
رضایی درباره مشکلات زانو در جوانان گفت:در دهه های دوم و سوم زندگی اغلب جوانان انحرافاتی در محور مکانیکال استخوان زانو ایجاد می شود که البته با جراحی قابل درمان است، البته نباید از برخی از ضایعات داخل زانو مثل پارگی مینیسک یا رباط صلیبی که بیشتر در هنگام ورزش ایجاد و باعث خالی یا قفل شدن زانو می‌شود نیز غافل شد.

این جراح حرکت در مفصل را دلیل تغذیه مفصل ها دانست و گفت: ایستادن و دویدن بیش از اندازه سلول‌های غضروفی باقیمانده را از بین می‌برد.
برچسب ها: تاثیر ، تزریقی ، درمان ، آرتروز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: