کد خبر: ۲۷۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۹ - 2021January 05
توسعه خدمات الکترونیک سلامت یکی از اهداف مورد تاکید دولت است که می‌تواند به هر سه ضلع این مجموعه از جمله مردم و ارائه دهندگان خدمت و خریدار کمک کند.

شفاآنلاین>سلامت> معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: توسعه خدمات الکترونیک سلامت یکی از اهداف مورد تاکید دولت است که می‌تواند به هر سه ضلع این مجموعه از جمله مردم و ارائه دهندگان خدمت و خریدار کمک کند.

به گزارش شفاآنلاین: مهدی رضایی روز سه شنبه درباره اهمیت توسعه خدمات الکترونیک سلامت افزود: تحول در خدمات الکترونیک سلامت اهمیت بسیار زیادی دارد که مهمترین نتیجه آن افزایش میزان اطمینان بخشی مردم است.

رضایی گفت: تعدد سامانه‌ها یکی از مشکلات ارائه‌دهندگان خدمت و موسسه‌ها محسوب می‌شود. بر اساس اقدامات صورت گرفته در شورای هماهنگی بیمه های پایه به این توافق رسیدیم که خدمات را به صورت واحد و یک پارچه انجام دهیم، به نحوی که هر جایی که یک سازمان بیمه گر حضور دارد بتواند سازمان‌های دیگر را نیز پوشش دهد و نیازی نباشد که فرد ارائه دهنده خدمت از سامانه های مختلف استفاده کند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: این هماهنگی میان سه مدیر ارشد سه سازمان بیمه گر پایه انجام شده و در کمیته های متعدد راهکارهای فنی اجرایی را پیگیری می‌کنند که به زودی به نقطه مشترک در این زمینه دست خواهیم یافت.

رضایی اظهار کرد: بحث تحول در خدمات الکترونیک سلامت اهمیت بسیار زیادی دارد که مهمترین نتیجه آن افزایش میزان اطمینان بخشی مردم است. همچنین ارائه دهندگان خدمت نیز می توانند از این تسهیلات مرتبط با خدمات الکترونیک استفاده کنند و سازمان‌های بیمه گر نیز اقدامات خود را به بهترین شکل انجام دهند.

حسن روحانی رییس جمهوری روز گذشته(دوشنبه) درباره توسعه خدمات الکترونیک سلامت گفت: یکی از مسائل مورد اهتمام این دولت این بوده که مردم بدون اینکه زحمت سفر را به خود هموار کنند و بدون مراجعه به دستگاه‌ها خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در دوره‌ای که مبتلا به کرونا بودیم، ‌جایگاه سلامت بیشتر روشن شد. امروز بحث این است که مردم خدمات مربوط به سلامت را در فرایند دولت الکترونیک با یک کارت یا شماره ملی دریافت کنند. حتی موضوع نسخه‌پیچی و اینکه مردم چقدر به آن نیاز دارند و بیمه‌گرها در چه مواردی باید وارد عمل شده و چه هزینه‌هایی را متقبل شوند، باید الکترونیکی شود.

روحانی بیان کرد: با الکترونیکی شدن بخش سلامت، از سویی مردم در رفاه قرار می‌گیرند و از سوی دیگر هم مراکز درمانی راحت‌تر خدمت را ارائه می‌کنند و هم پول را راحت‌تر دریافت می‌کنند.

رییس جمهوری اظهار کرد: در بخش سلامت همه اقداماتی که لازم است باید تا پایان سال این اقدامات انجام شود و تا ۲۰ اسفند خدماتی که در بخش سلامت به صورت الکترونیک ارائه شود، تکمیل شود تا مردم در رفاه بیشتری قرار بگیرند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: