کد خبر: ۲۷۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۹ - 2021January 04
بيماري M.S به‌صورت‌هاي مختلف نمايان مي‌شود، ولي آنچه شايع است M.S بيماري‌اي است که عود مي‌کند و از علائم آن مي‌توان به تاري ديد، ضعف، عدم تعادل و اختلال در راه‌رفتن اشاره کرد که به‌صورت حمله بروز مي‌کنند و با درمان يا بدون آن بهبود مي‌يابند.

شفاآنلاین>سلامت> بيماري M.S به‌صورت‌هاي مختلف نمايان مي‌شود، ولي آنچه شايع است M.S بيماري‌اي است که عود مي‌کند و از علائم آن مي‌توان به تاري ديد، ضعف، عدم تعادل و اختلال در راه‌رفتن اشاره کرد که به‌صورت حمله بروز مي‌کنند و با درمان يا بدون آن بهبود مي‌يابند.

به گزارش شفاآنلاین: مدتي بيماري خاموش است و پس از آن مي‌توانيم حمله يا عود بيماري را داشته باشيم. M.S در درصد کمي ‌از بيماران به‌صورت پيشرونده است ولي معمولا به‌صورت حملاتي است که بيماري در بين آنها غيرفعال است.

تنها راه پيشگيري از M.S که اثبات شده است، سطح ويتامين D بايد در بدن مناسب باشد ولي راه‌هاي ديگري مثل داشتن رژيم‌هاي غذايي سالم و دوري از غذاهاي فست‌فود، انجام ورزش و دوري از استرس براي پيشگيري از اين بيماري توصيه مي‌شود. اما کماکان آنچه اثبات شده جداي از زمينه‌هاي ژنتيکي، کمبود سطح ويتامين D در بدن است که مي‌تواند باعث ايجاد M.S شود. مصرف ويتامين D با رعايت پروتکل‌هاي وزارت بهداشت در افراد عادي کافي است اما در بيماراني که M.S دارند براي نيازسنجي بايد اول آزمايش شوند. در يک فرد بيماري که M.S عود مي‌کند و خاموش مي‌شود نرخ ابتلاي زنان دو تا سه برابر مردان است ولي در نوعي که کمتر شايع است و از ابتدا به‌صورت پيشرونده خود را نشان مي‌دهد نرخ ابتلا در زن و مرد يکسان است. درمان قطعي براي M.S وجود ندارد. درمان‌هايي وجود دارد که بسيار کمک‌کننده است.

27 سال است که داروهاي M.S ساخته شده و داروهاي قوي‌تري هم ساخته شده‌اند که به‌خوبي اين بيماري را به‌ويژه در مراحل اوليه کنترل مي‌کنند. سال‌هاي شروع بيماري بهترين زمان براي کنترل و درمان اين بيماري است. درباره روش‌هاي تشخيص M.S، بايد حمله‌اي در بيمار وجود داشته باشد که پزشک مجاب شود وي به M.S مبتلا شده است. يک بيمار بايد تاري‌ديد، عدم تعادل داشته باشد که پزشک تشخيص دهد، ولي اگر بيمار صرفا علائم حسي دارد بايد توسط پزشک معاينه شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: