کد خبر: ۲۷۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۹ - 2021January 03
آسمان سیاه و پر از غبار این روزهای تهران که آلودگی هوا آن را به این روز انداخته و نفس‌ها را تنگ کرده است بر کسی پوشیده نیست؛ موضوعی که هر ساله به هنگام سرما با آن مواجه هستیم و هنوز هم نتوانسته‌اند راه حلی برای این مشکل چند ساله بیابند.

شفاآنلاین>سلامت> آسمان سیاه و پر از غبار این روزهای تهران که آلودگی هوا آن را به این روز انداخته و نفس‌ها را تنگ کرده است بر کسی پوشیده نیست؛ موضوعی که هر ساله به هنگام سرما با آن مواجه هستیم و هنوز هم نتوانسته‌اند راه حلی برای این مشکل چند ساله بیابند.

اما امسال کمی متفاوت‌تر از سالهای قبل است چرا که این آلودگی با ویروس کرونا همراه شده است و نگرانی‌های زیادی را برای شهروندان به سبب سلامتی شان ایجاد کرده است. آلودگی هوا به سبب آلاینده‌ها و گوگرد‌های موجود در آسمان بسیار برای سلامتی انسان مضر است از همین رو توصیه من این است که مردم به خصوص گروه‌های حساس به هیچ عنوان از خانه خارج نشوند به ویژه آنکه در حال حاضر که وضعیت هوا به حالت هشدار در آمده است. دولت در این شرایط تنها کاری که می‌تواند انجام بدهد این است که همانطور که مدنظرشان است تهران را تعطیل کنند.

تاکید می‌کنم که افراد مسن،کسانی که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای هستند، کودکان و سایر افراد از خانه خارج نشوند. امیدواریم که سطح آلاینده‌ها هرچه زودتر پایین بیاید چراکه این آلاینده‌ها سلامتی انسان‌ها را به خطر می‌اندازد.

مثلا ممکن است که مشکلات ریوی را برای افراد به وجود بیاورد، کسانی که مبتلا به بیماری قلبی هستند را دچار حملات قلبی کند و برای بیماران ریوی آسم را به وجود بیاورد و در اطفال هم سبب آلرژی ‌شود. به هر صورت شهر تهران با آلودگی هوا مواجه است که بسیار خطرناک است از همین رو در خانه بمانید و سلامتی خودتان را به خطر نیندازید.بابک قرایی مقدم /روزنامه آفتاب یزد

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: