کد خبر: ۲۷۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۹ - 2020December 29
یکی از راه‌های مصرف سیر استفاده از دانه خشک شده آن به میزان دو تا چهار گرم بصورت سه بار در روز است.
شفاآنلاین>سلامت>سیر گیاهی علفی است که خواص دارویی زیادی دارد، از جمله مهم ترین آنها تاثیر این گیاه در رفع گرفتگی عضلانی است.
به گزارش شفاآنلاین:به نقل از «محمودرضا دادوند» کارشناس گیاهان دارویی و عضو پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در خصوص سایر مزایای این گیاه دارویی در گفتگو با ایرنا افزود سیر در کاهش فشارخون و افزایش گلبول سفید خون موثر است.
وی گفت: تحقیقات پزشکی نشان داده است که سیر می‌تواند بسیاری از انواع باکتری ها، برخی از ویروس ها، عفونت‌های قارچی و حتی انگل‌های روده‌ای را از بین ببرد.
دادوند افزود: سیر همچنین بطور سنتی جهت درمان برونشیت مزمن، سرماخوردگی، سیاه سرفه و آسم ناشی از برونشیت مصرف می‌شود.
این کارشناس گیاهان دارویی در زمینه موارد منع مصرف سیر گفت: سیر را در دوران شیردهی و بارداری نباید مصرف کرد.
مهمترین بخش این گیاه که مصرف دارویی و طبی دارد، هسته آن است، هر هسته سیر از ۴ تا ۳۰ دانه تشکیل شده است و وزن هر دانه به حدود یک گرم می‌رسد.
عضو پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اضافه کرد: سیر در بیشتر نواحی ایران بخصوص در نواحی شمالی کشور می‌روید و ارتفاع ساقه آن به ۳۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر می‌رسد.
گل‌های سیر به رنگ صورتی کم رنگ یا سبز متمایل به سفید است که هر بوته آن هشت تا ۲۰ حبه دارد.
دادوند گفت: یکی از راه‌های مصرف سیر استفاده از دانه خشک شده آن به میزان دو تا چهار گرم بصورت سه بار در روز است.
مصرف خارجی آن باعث تحریک و سوزش پوست بدن شده و ممکن است باعث ایجاد التهاب و تاول شود.
سیر عمدتا در درمان نفخ شکم، ورم روده و بعنوان خاصیت کرم کشی بصورت داخلی مصرف می‌شود.
سیر به عنوان ادویه در غذا‌های گوشتی، سس و سوپ به کار می‌رود و بطور گسترده‌ای در کشور‌های منطقه مدیترانه و در شرق استفاده می‌شود.
بوی سیر که برای برخی از افراد مشمئزکننده و زننده است، جذب خون می‌شود و در نتیجه از طریق تنفس و حتی پوست بدن فرد به مشام می‌رسد.
گفته می‌شود کارگران ساختمانی که اهرام مصر را می‌ساختند برای مراقبت از خود در قبال بیماری‌ها سیر مصرف می‌کردند. همچنین گورکنان فرانسوی در اوایل قرن نوزدهم عصاره سیر مصرف می‌کردند تا از ابتلای آن‌ها به طاعون که جان بسیاری از انسان‌ها را در اروپا تلف کرد، پیشگیری کند.
برچسب ها: سیر ، کرونا ، باکتری ، ویروس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: