کد خبر: ۲۶۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۹ - 2020December 28
باید حمایتی‌های اقتصادی ویژه مشاغل و اصنافی که دچار مشکل شده اند به نحو احسن انجام شود.
شفاآنلاین>سلامت>مراد مرادی معاون اجتماعی نیروی انتظامی در نشست بررسی پیامد‌های اجتماعی ناشی از همه گیری کووید ۱۹ که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد با اشاره به بیماریابی فعال و محله محور در سراسر کشور، اظهار کرد: ویروس کرونا در مرحله اول تنها یک مشکل بهداشتی و درمانی بوده که هم اکنون به معضل سلامت روحی و روانی مردم تبدیل شده است.

به گزارش شفاآنلاین:مرادی ادامه داد: انزوا و  جدایی بیماران از خانواده‌ در آینده مشکلاتی را برای خانواده‌ها ایجاد خواهد کرد. همچنین نارضایتی اصناف از شرایط کنونی در آینده باعث بروز مشکلاتی می‌شود و جرائم خرد ممکن است افزایش پیدا کند.

او بیان کرد: باید حمایتی‌های اقتصادی ویژه مشاغل و اصنافی که دچار مشکل شده اند به نحو احسن انجام شود.

مرادی گفت: در حال حاضر آستانه تحمل شهروندان کاهش پیدا کرده، که این موضوع سبب افزایش مشاجرات می‌شود. متاسفانه افزایش اعتیاد یک زنگ خطر برای جامعه است.

او تصریح کرد: با شیوع کرونا مشارکت شهروندان و روحیه ایثار در کشور افزایش پیدا کرده است و در زمینه‌های مختلف اقدامات موثری انجام شده است. فعالیت‌های پلیس برای پیدا کردن انبار‌های دپو شده تجهیزات حفاظتی به ویژه ماسک در کشور گسترش پیدا کرده است.

لزوم تقویت نیرو‌های بهداشتی و درمانی

در ادامه مراسم خسروی رئیس حوزه اطلاع رسانی نیروی انتظامی گفت: اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا و دیگر مسائل باعث شده که شیوع بیماری کرونا برخی مسائل و مشکلات اجتماعی را به وجود آورد، به طوریکه سطح تاب آوری مردم پایین آمده است.



او ادامه داد: دشمن بر روی ناکارآمدی کشور در زمینه مقابله با بیماری کرونا کار رسانه‌ای منفی انجام داده است. تقویت نیرو‌های بهداشتی و درمانی باید بهتر از گذشته انجام شود. شبکه‌های معاند توزیع واکسن در کشور‌های منطقه را تبلیغ می‌کنند و این موضوع سلامت روان مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یکی از خطر‌های اجتماعی عمیق شدن شکاف دیجیتالی بین کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: