کد خبر: ۲۶۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۵ دی ۱۳۹۹ - 2020December 25
در دوران ابتلا به کرونا، استفاده از غذا‌های سنگین، ترشی‌ها و انواع سس‌های تند و تداوم محدودیت‌ها و رژیم غذایی در افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند ممنوع است.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهترین رژیم غذایی توصیه شده برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را رژیم غذایی نرم و پر پروتئین با کالری بالا اعلام کرد.
دکتر زهرا عبداللهی افزود: به طور کلی نوشیدن مایعات کافی، گامی موثر در کنترل بیماری است، نوشیدن آب، آبمیوه‌ها، چای و انواع سوپ‌ها همزمان با شروع علائم فراموش نشود چرا که هضم ترکیبات مایع به انرژی کمتری نیاز دارد و در نتیجه بدن انرژی کافی را برای مقابله با بیماری خواهد داشت.
به گزارش شفاآنلاین:برمصرف انواع سوپ، منابع غذایی روی، آهن، مقادیر زیاد مایعات در دوران نقاهت کرونا تأکید کرد.
همچنین در دوران ابتلا به کرونا، استفاده از غذا‌های سنگین، ترشی‌ها و انواع سس‌های تند و تداوم محدودیت‌ها و رژیم غذایی در افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند ممنوع است.
باید به این نکته توجه داشت که در دوره بیماری کرونا، اشتهای بیمار کاهش یافته و به علت رعایت نکردن کافی مواد مغذی احتمال بروز سوء تغذیه یا کمبود ریزمغذی‌ها در بدن افزایش می‌یابد و در نتیجه سیر بیماری طولانی‌تر می‌شود.
لازم است بهبود یافتگان به ویژه کودکان، مادران باردار و شیرده، سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های مزمن مثل سل، سرطان، دیابت و فشار خون مراقبت تغذیه‌ای خاصی دنبال کنند.
برچسب ها: تغذیه ، کرونا ، دفاعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: