کد خبر: ۲۶۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۴ دی ۱۳۹۹ - 2020December 24
مصوبه اخیر دولت درباره برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ و رسانه، ربطی به دوره کرونا ندارد بلکه مصوبه‌ای است که پیش‌تر در انجمن‌های صنفی سراسری فرهنگ، هنر و رسانه مطرح شده است.
شفاآنلاین>سلامت>به تازگی خبری درباره برقراری بیمه بیکاری هنرمندان منتشر شد و این قشر که اغلب آنان در دوران کرونا ناچار به خانه‌نشینی شده‌اند، دلگرم شدند که دولت، راه حلی برای بیکاری و بی‌پولی آنان اندیشیده است اما به فاصله اندکی، ایرج راد، رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر و رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران می‌گوید: مصوبه اخیر دولت درباره برقراری بیمه بیکاری اهالی فرهنگ و رسانه، ربطی به دوره کرونا ندارد بلکه مصوبه‌ای است که پیش‌تر در انجمن‌های صنفی سراسری فرهنگ، هنر و رسانه مطرح شده است. 
به گزارش شفاآنلاین:راد توضیح می‌دهد: پیش از این در انجمن‌های صنفی سراسری، موضوع حقوق ایام بیکاری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در ماده ۹۲ برنامه پنج ساله ششم توسعه مصوب شده است. بند «چ» ماده ۹۲ مربوط به امنیت شغلی است که تصویب شده بود و بند «ح» آن که مربوط به حقوق ایام بیکاری است، باقی مانده و تصویب نشده بود. آنچه به تازگی یعنی روز
۳۰ آذر ماه تصویب شده، مربوط به تصویب همین بند «ح» است که از قبل باقی مانده بود و به تازگی در هیئت دولت، کار نهایی بر آن صورت گرفته و ربطی به دوران کرونا و برقراری بیمه بیکاری هنرمندان در این مقطع ندارد. شکی نیست که این مصوبه، اتفاقی مبارک است ولی با توجه به اینکه هیچگونه جزییاتی درباره چگونگی و زمان‌بندی اجرا و نیز تامین اعتبارش اعلام نشده، بیشتر به یک موضوع مبهم تبدیل شده که پرسش‌های بسیاری برای جامعه هنری ایجاد کرده است.
آفتاب یزد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: