کد خبر: ۲۶۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۹ - 2020December 22
حرف ما این است که تامین واکسن برای مردم‌ یک اولویت حیاتی، قهری و قطعی است و باید در ابعاد وسیع و در بازه زمانی مشخص و محدود برای مردم فراهم شود.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، بر ضرورت اهمیت تعیین محدودیت های کرونایی و تامین واکسن، تاکید کرد.
 محمدرضا ظفرقندی، روز دوشنبه در نشست خبری به تشریح وضعیت حوزه سلامت کشور در دوران کرونا پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین: ظفرقندی با عنوان این مطلب که خوشحالم با تمهیداتی که انجام شد و کمکمردم، بیماری کرونا شیب نزولی گرفته است، گفت: این موضوع نشان می دهد اگر تصمیمات درست گرفته شود و مردم هم همکاری کنند، شرایط بهبود خواهد یافت.

ظفرقندی ادامه داد: خوب بود این تمهیدات به عنوان تصمیمات راهبردی از مدت ها قبل انجام می شد. یعنی اگر به این نتیجه می رسیدیم که تعداد مبتلایان در هر شهر و تعداد مرگ و میر در هر شهر نسبت به جمعیت برای اعمال محدودیت ها تعیین کننده باشد، در یک پروتکل برنامه ای دیده می شد و اگر اینگونه بود، در پیک های قبلی هم نتایج بهتری را به دست می آوردیم.

وی با بیان اینکه ایران جزو ۵ کشور بالا از نظر مرگ و میر کرونا در جهان بودیم، گفت: در حال حاضر وضعیت ما بهبود یافته است. بنابراین اگر از ابتدا پروتکل درستی وجود داشت، نتایج بهتری می گرفتیم.

ظفرقندی افزود: طبق آمار دیروز میزان مرگ در امریکا ۱۲۶۲ نفر، روسیه ۵۸۵ نفر، انگلیس ۵۳۴ نفر، ایتالیا ۵۳۳ نفر، مکزیک ۷۶۲، آلمان ۳۳۳ نفر و ترکیه ۲۴۱ نفر و هند ۳۴۲ نفر مرگ و میر داشته اند. بنابراین ایران دیگر جزو ۱۰ کشور اول هم از نظر میزان مرگ ها نیست.

وی در ادامه به موضوع تامین واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: حرف ما این است که تامین واکسن برای مردم‌ یک اولویت حیاتی، قهری و قطعی است و باید در ابعاد وسیع و در بازه زمانی مشخص و محدود برای مردم فراهم شود. 

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تاکید کرد: تامین ۵۰ میلیون دوز واکسن در طول ۸ ماه خیلی موثر نیست، بلکه این مقدار باید در عرض سه ماه تامین و تزریق شود. زیرا اگر فاصله بیافتد، زنجیره ویروسی قطع نمی شود.

ظفرقندی افزود: این واکسن که تزریق آن در دنیا شروع شده، به سرعت به میزان کافی و در مدت زمان مشخص برای مردم ایران با اولویت اقشار آسیب پذیر و کادر درمان تامین شود. البته طبیعی است که در این بخش همه امکانات کشور باید بسیج شود. فقط بخش دولتی نمی تواند در این حوزه اقدام کند، بلکه نهادها و بخش خصوصی باید در تهیه و توزیع واکسن ورود کنند و پیشنهاد سازمان هم در این زمینه کتبا به وزیر بهداشت منعکس شده و ما هم آمادگی سازماندهی آن را داریم مانند توزیع واکسن آنفلوانزا تا این اتفاق خوب برای مردم بیافتد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها تلاش می کنند تا زودتر تمام مردم خودشان را واکسینه کنند و بعد گشایش اقتصادی و رفت و آمدی را اعلام کنند و طبیعتا به شرایط عادی باز می گردند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن تبریک روز پرستار، گفت: تیم درمان باید با هم دیده شوند و رشد کنند. خوشحالیم در روز پرستار مطالبی برای حمایت از جامعه پرستاری مطرح شد. طبیعتا باید این ابعاد اقتصادی به صورت پایدار از سوی مجلس و دولت فراهم و دنبال شود.
مهر
برچسب ها: تمهیدات ، کرونا ، اعمال
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: