کد خبر: ۲۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۴ تير ۱۳۹۳ - 2014July 05
عضو انجمن پوست وموی اروپا در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین: با آغاز فصل گرم تابستان به وفور شاهد تمایل افراد به برنزه کردن پوستشان هستیم؛ درهمین رابطه یک متخصص بیماری های پوست و مو ، ابتلا به پیری زود رس و چین و چروک را ناشی از آفتاب نگرفتن اصولی دانست.

دکتر زهره نیکبخت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: آفتاب گرفتن های چند ساعته بدون هیچ گونه محافظتی عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد. به ویژه این موضوع در مورد سولاریوم به رغم اعلام ممنوعیت استفاده از آن نیز به شدت به چشم می خورد.

وی با بیان این که نحوه استفاده از آفتاب اهمیت بسیاری دارد در عین حال ادامه داد: بهترین روش آفتاب گرفتن استفاده از کرم های ضد آفتاب مخصوصی است که Spf کمتری دارند و نور اشعه آفتاب را جذب می کنند اما صدمه و مضرات آفتاب معمولی را بدون محاظت ندارند.

عضو انجمن پوست و مو ایران واروپا، افرادی که به طور مکرر آفتاب می گیرند را بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به پیری و چروکی زود رس و ابتلا به انواع سرطان های پوست از جمله ملانوما دانست.

وی به افرادی که تمایل به برنزه شدن پوست بدنشان دارند استفاه از اسپری های اتوبرنز را توصیه کرد و گفت: در واقع با استفاده از این اسپری ها شاهد اثر مطلوب تر باری برنزه شدن پوست و جذب کمتر نور خورشید خواهیم بود.

نیکبخت بر استفاده مداوم از کرم های ضد آفتاب به ویژه در ماه های مرداد و شهریور تأکید و تصریح کرد: همچنین کرم های ضد آفتاب کودکان نیز بهتر است از 6 ماهگی آغاز شود.

به گفته وی گاهی اوقات در معرض آفتاب قرار داشتن خیلی هم خوب و مفید است کما این که در زندگی های امروزه به دلیل استفاده نا درست از آفتاب کلسیم بدن دفع می شود  و به دنبال آن افراد با کمبود کلسیم و ویتامین دی روبرو میگردند.  بنابراین استفاده صحیح و اصولی از نور خورشید برای سلامت تمام افراد مفید و ضروری است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: