کد خبر: ۲۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۲ تير ۱۳۹۳ - 2014July 03
شفا آنلاین-جمعی از رزیدنتهای پوست و موی یازده دانشگاه علوم پزشکی کشور دراعتراض به نادیده گرفته شدن حقوقشان درجریان اجرای ظرح توسعه سلامت با امضای طوماری وارسال آن به وزیربهداشت ،درمان وآموزش پزشکی خواستاررسیدگی فوری به مشکلات شان ازسوی وزیربهداشت شدند.


به گزارش شفا آنلاین دراین نامه که نسخه ای ازآن به طوراختصاصی دراختیارشفا آنلاین قرارگرفته آمده است:

استاد محترم جناب اقای دکتر هاشمی

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام

در ابتدا وظیفه خود میدانیم که از حسن تدبیر ومدیریت ممتاز جنابعالی ومعاونان معزّز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت ، سپاس خویش را اعلام داریم.

ابلاغ دستورالعمل طرح تحول نظام سلامت که به نظر میرسد منافع مادی و معنوی برخی از رشته های تخصصی را در نظر نگرفته ، فرصتی فراهم آورد که دغدغه های خود نسبت به نادیده گرفته شدن حقوق متخصصین رشته پوست را به شرح زیر به اطلاع برسانیم :

الف) نحوه آنکالی رشته پوست با توجه به ماهیت غیر اورژانس بودن مراجعات این رشته به صورت غیر مقیم خواهد بود و لذا تفاوت محسوسی در پرداخت حق آنکالی به متخصصین این رشته نسبت به سایر رشته ها مشاهده خواهد شد که خواهشمندیم دراین زمینه بررسی مجدد و شفاف سازی لازم صورت گیرد.

ب) همانگونه که مستحضرید در طرح توسعه سلامت حق داشتن مطب در دوران طرح از متخصصین تمام رشته ها از جمله پوست سلب گردیده است،از طرفی در رشته پوست اندیکاسیونهای بستری بسیارکم بوده و اعمال جراحی ماژور وجود ندارد و بیشتر بیماران به صورت سرپایی جهت ویزیت و پروسیجر های درمانی و زیبایی از جمله لیزر و ... مراجعه مینمایند که متاسفانه بیمارستان های دولتی حتی در مراکز استان نیز، فاقد امکانات لازم برای جذب بیماران پوستی هستند، لذا بیماران به مراکز خصوصی که دارای تجهیزات و امکانات کافی و به روز هستند مراجعه خواهند کرد . عدم پیش بینی این موارد، با اهداف اولیه طرح تحول نظام سلامت مغایرت داشته وضمن آسیب مادی و روحی فراوان به مردم و متخصصین این رشته،باعث اتلاف وقت و انرژی و نهایتا سرخوردگی متخصصان این رشته خواهد شد . (متاسفانه بعضی ازاین کلینیک های خصوصی در شهرستانها تحت مدیریت پزشکان عمومی بوده که فاقد صلاحیت لازم جهت درمان بیماران پوستی هستند و اجرای نادرست این طرح در حوزه پوست و مو منجر به سوق دادن بیماران به سمت این مراکز خواهد شد و زمینه را برای دخالت غیرمجاز پزشکان عمومی در انجام پروسیجرهای پوستی فراهم خواهد کرد)

ج)جبران حقوق مادی متخصصین رشته پوست در مقایسه با سایر رشته ها که امکانات فراهم شده در بیمارستانهای دولتی اجازه انجام هر پروسیجر و عمل جراحی را به آنها می دهد،در صورتی که این امکانات برای متخصصین پوست جهت انجام اعمال تخصصی پیش بینی نشده و یا دراولویت اول حوزه سلامت نیست و متحصصین این رشته تنها بایدبه ویزیت بیماران اکتفا نمایند

د) سالهاست که به علت عدم نظارت وزارت بهداشت و درمان بر نحوه فعالیت پزشکان عمومی شاهد هجوم بی سابقه و دخالت غیرمجاز آنان در رشته پوست هستیم تا جایی که آنان بدون ذکرعنوان (عمومی) در تابلوهای خود با عناوین وتبلیغات گمراه کننده زیبایی مبادرت به اغفال بیماران و انجام انواع و اقسام پروسیجرهای پوستی مینمایند . با اجرای نادرست این طرح دررشته بیماریهای پوست و مو،با سوق دادن بیماران به سمت آنان، زمینه برای دخالتهای غیرمجازوسیع آنان و افراد غیر مجاز دیگر فراهم خواهد شد لذا خواهشمندیم برای احقاق حقوق بیماران وفارغ التحصیلان این رشته ضمن الزام پزشکان عمومی به درج عنوان" عمومی" در تابلوها و سرنسخه های خود ، در نحوه اجرای طرح توسعه سلامت در خصوص آنکالی و ویزیت بیماران ونهایتا حقوق مادی متخصصان رشته پوست بازنگری مجدد صورت گرفته تا ضمن ارائه بهینه خدمات به مردم، زمینه اجرای عدالت درخصوص بیماران و متخصصان این رشته فراهم گردد.

در خاتمه از زحمات شبانه روزی شما و همکاران عزیز در حوزه درمان و سلامت کمال تشکر را داریم امیدواریم با اصلاحات لازم روز به روز به اجرایی شدن اهداف این طرح نزدیک تر شویم.

با تشكر

رزیدنت ها و متخصصین پوست و مو
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵۲
آناهيتا
|
United Kingdom
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
7
5
شما رزيدنت ها و متخصص هاي پوست هيچوقت سير نميشيد از پول .انقدر حسادت و تنگ نظري تو رشته شما رسوخ كرده كه چشمانتون رو بسته.چه اشكالي داره ازين سفره چيزي هم به ما عمومي ها برسه شما كه انقدر ادعاي تخصصتون ميشه به كارهاي تخصصي پوست بپردازيد كه از دست ما جي پي ها بر نمياااد بالاخره شما متخصص هستيد ديگه نميشه كه ما مثه شما كار بلد باشيم!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
لازم است جهت اطلاع شما آئین نامه های وزارت بهداشت رو متذکر بشم که در امور غیر مجازی که برای آن هیچ گونه آموزشی ندید ه اید و فقط جهت سر کیسه کردن بیماران از طرف شرکتها دوره های غیر مجاز گذاشته شده است،دخالت نکنید:
1-25140-تاریخ 27/2/83 شرایط تابلو و سرنسخه پزشکان عمومی:پزشک عمومی ضمن قید پزشک عمومی میتوتند بدون ذکر عنوان تخصصی حداکثر سه رشته رو در تابلو و سر نسخه قید نماید(متناسفانه بسیاری از همکاران عمومی با عنوانهای جعلی زیبایی و با آگهی های تبلیغاتی گمراه کننده بیماران را جذب و مبادرت به دخالت غبر مجازی می نمایند که برای آن حتی یک ساعت آموزش در کاریکولوم آموزشی وزارت بهداشت برای پزشکان عمومی پیش بینی نشده است)
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
خانم دکتر آناهیتا
شما هم انشالله امتحان رزیدنتی بدین و بعد از دوسال درس خوندن اون هم روزی بالای 10 ساعت اگه رتبه زیر 100 آوردین تشریف بیارین رزیدنتی پوست بعد 4 سال برید بیمارستان برای آموزش و شبانه روزی درس بخونید و انواع امتحانها رو بدین بعد که شدید متخصص پوست تشریف بیاری سر سفره بشینید
در غیر این صورت فعالیت شما و بقیه همکاران در رشته پوست غیر مجاز هست و تخلف
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
3
3
همکار گرامی آناهیتا
طبق ماده 3 آئی نامه شرح وظایف پزشکان عمومی مورخ 10/5/84:
فعالیت پزشکان عمومی با دستگاههای الکترولیز و الکترو کوتر و لیزر ممنوع مباشد
"معاونت سلامت وزارت بهداشت"
ramin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
1
3
من بعنوان یک بیطرف و دانشجوی پرستاری میگم..اگه مساله تخصص خوب همه امتحان بدن و هرکی متخصص شد کار زیبایی بکنه..حداقل کسانی که بعنوان غیر متخصص کار میکنن معرفی کنن که مثلا پزشک عمومی هستیم ..یا شغل دیگه..هفته قبل مادرم ژل زده و هنوز نمیدونم کسی که زده چیکارس و چی زده..نوشته پوست مو زیبایی..بعضی میگن دکترم نیست..نمیدونم چرا نظارت نیس...
سولماز
|
United Kingdom
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
4
2
سلام
واقعا حرف درستي زدين خانم دكتر اگه پوست واقعا يه رشته تخصصي هستش كه انقدر متخصصان اين رشته به اون ميبالن پس هيچ جي پي نبايد بتونه كار اونارو انجام بده من خودم مشكل مالي ندارم اما واقعا وقتي كار زيبايي انجام ميدم لذت ميبرم و بيمارانم هم خيلي راضي هستن خصوصا اينكه از بهترين متريال براشون استفاده ميكنم كه مشكلي هم پيش نياد.من واقعا به تخصص پوست احترام ميذارم واقعا بيماريهاي پوستي از قبيل پسوريازيس پمفيگوس لوپوس و يا تن رو به جز اين اساتيد كسي نميتونه منيج كنه اما واقعا بحث زيبايي از تخصص جداست نياز به تمرين دااره و حتي تو دوره ي رزيدنت ها هم بهشون تدريس نميشه من ديدم متخصصين جواني كه امدن و با علاقه به كارهاي زيبايي جي پي ها و جراحان نگاه ميكردن تا ياد بگيرن واقعا هم تقصيري ندارن وقتي ربطي به رشتشون نداره از كجا بايد ياد بگيرن پويت با زيبايي دقيقا يكي نيست اينو بايد متوجه بشن مردم و پزشكان
پاسخ ها
دکتر آرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
خانم سولماز آیا شما در تابلوی خود نوشتی من پزشک عمومی هستم که کار زیبایی میکنم؟یعنی شما عنوان پوست که یک بحث گسترده در پزشکی هست رو در معرفی خود ذکر نکردید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
خیلی از کارهایی را که پزشکان عمومی و متخصصین میکنند را دیگر رشته های پزشکی میتوانند انجام دهند ولی اگر انها انجام دادند انچنان سروصدایی راه می اندازند که نگو!
حتی ارایشگرها هم میتوانند کارهای پوستی انجام دهند. به طور کلی هیچ کدام از اینها دلیل نمیشود. هر کسی باید در حوزه تخصص خود کار کند و دلیلی ندارد حوزه کاری یکدیگر را تنگ کنند چه با وضع قانون و سو استفاده از قدرت چه بدون وضع قانون و با قدر ت های تخریبی!
مهساناصري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
واقعا متاسفم كه همكاراني هستند كه سلامت و مصلحت مردم را همچون سفره اي ميبينند كه هركس بايد از ان بهره ببرد. دست اندازي پزشكان عمومي دررشته پوست به ويزيت محدودنشده و شامل تزريق بوتاكس فيلر انواع ليزرها كاشت مو تزريق چربي و حتي ليزر ليپوليز ميشود و عوارض جبران ناپذير ان را هر روز ميبينيم ، ميشود اين همكار محترم بفرمايند چه كاري را منخصراًبايدمتخصصين پوست انجام دهند؟ ايا ما انحصارطلب هستيم يا شماها كه هر بلايي براي پول بر سرمريض مي اوريد زياده خواه؟!!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
طبق ماده 4نامه شماره 87597 مورخ 10/5/84 معونت سلامت وزارت بهداشت:
افراد زیر حق کار با لیزر رو دارند:
افراد دارای مدرک بورد و یا پره بورد هر یک از رشته های جراحی و بیماریهی پوست
مهساناصري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
واقعا متاسفم كه همكاراني هستند كه سلامت و مصلحت مردم را همچون سفره اي ميبينند كه هركس بايد از ان بهره ببرد. دست اندازي پزشكان عمومي دررشته پوست به ويزيت محدودنشده و شامل تزريق بوتاكس فيلر انواع ليزرها كاشت مو تزريق چربي و حتي ليزر ليپوليز ميشود و عوارض جبران ناپذير ان را هر روز ميبينيم ، ميشود اين همكار محترم بفرمايند چه كاري را منخصراًبايدمتخصصين پوست انجام دهند؟ ايا ما انحصارطلب هستيم يا شماها كه هر بلايي براي پول بر سرمريض مي اوريد زياده خواه؟!!
ارزو
|
United States
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
1
0
واقعا متاسفم که اینجا نه ارایشگر جایگاه خودش رو می دونه نه یک پزشک عمومی که با عناوین پوست و مو و زیبایی کار عوامفریبانه انجام میدهند که این ضایع کردن حق مسلم مردم است که بین متخصص و بقیه اقشار تفاوت باشد و قابل افتراق باشد چه بسا که بیمار با این عناوین پوچ به عنوان یه متخصص به پزشک عمومی برای بیماریهای پوستی مراجعه نموده و با تشخیص اگزما درمان شده در حالیکه سرطان سینه داشته است و زمانی متوجه شده که خیلی دیر بوده است عاجزانه از مقام محترم وزارت تقاضای رسیدگی به این امر راداریم تا از صدمات بیشتر به پیکره سلامت جامعه جلوگیری شود
دكتر قريشي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
1
به نظر من هيچوقت هيچ كسي غير از متخصصين محترم پوست نميتونه بيماريهاي پوستي رو تشخيص و درمان كنه تو اين اصلا حرفي نيست.بنده با ١٥ سال سابقه پراكنيس هنوز هم در درمان بيمارهاي پوستي مشكل دارم حتي وقتي تشخيصشون هم ميدم.اما واقعا پروسيجر هاي زيبايي ابدا اينگونه نيستن تزريق ژل و بوتاكس و ليزرهاي روتين از قبيل فراكشنال و hair removal واقعا به جز تجربه و دونستن مطالب بيسيك احتياج به دوره تخصص نداره اما مثلا ليزرهايي مثل كيو سوييچ و پي دي ال واقعا كار ما نيست و حتما بايد متخصص بود كه بشه انجامشون داد نظر بنده حاصل چند سال كار در اين فيلده بااينكه بنده در فيلد ENT و قلب هم كار كردم اما واقعا فيلد زيبايي كاملا قابل يادگيري و پراكتيسه و اون رو به همه همكاران توصيه ميكنم كه تجربه كنند
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
1
دوست عزیز شما نیز میتوانید بعد از پذیرفته شدن در ازمون دستیاری و کسب رتبه ی عالی و گذراندن ۴ سال دوره رزیدنتی و قبولی در ازمونهای سخت کتبی و عملی و پس از آن گذراندن دوران طرح در مناطق محروم ازین سفره بهره مند شوید، قابل ذکر است تمامی اقدامات تشخیصی و درمانی پوست تخصصی میباشد و ما نیز مانند شما خواستار انجام آن توسط درماتولوژیست ها میباشیم
Resident post
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
Ma kare takhososimono mikonim hata age az dide shoma siri napazirim !ama mardoma gol nemizanim b dorogh khodemona motkhases moarefi nemikonim!kario angam midim k baladim,darsesho khondim
درماتولوژيست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
1
1
اناهيتاي عزيزاول سلام.لازمه بگم واسه همسفره شدن با ما لازمه تو ازمون رزيدنتي رتبه بسيار خوب بياري.٤ سال درس هاي بسيار سخت رو بخوني و بعد طرح بري و... خلاصه شرايط سختيه...
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
1
دوست و همکار عزیز پزشک عمومی،
برای انجام اعمال تخصصی پوست و مو طبق ایین نامه آموزشی بایستی رزیدنت پوست شد و در دوره چهار ساله کاملا آموزش دید. طبق ماده 31 قانون حرفه‌اي و صنفي قانون نظام پزشكي،‌ شاغلان حرفه‌هاي پزشكي مي‌توانند منحصرا به درمان آن گروه از بيماران بپردازند كه در دوران تحصيل، دوره آموزشی آن را طي كرده و مدارك لازم را كه به تاييد وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشكي کشور رسيده باشد را دريافت كرده باشند و شايان ذكر است كه آموزش اقدام‌هاي زيبايي پوست از سرفصل‌هاي مصوب وزارت بهداشت براي آموزش پزشكان عمومي نمی باشد. و نيز طبق ماده 25 قانون نظام پزشكي به كارگيري و استفاده از افراد فاقد صلاحيت در امور پزشكي و موسسات پزشكي و مطب ها ممنوع است. ضمنا استفاده از عنوان پوست، مو، زيبايي و ليزر در تابلو بعضي همكاران پزشك عمومي و تبليغات آنها طبق تبصره 1 قانون تابلوها برگرفته از قانون نظام‌ پزشكي جايز نيست و ممنوع است و بايد عنوان پزشك عمومي حتما درج شود.
دكتر آزرم
|
United Kingdom
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
2
0
بنده ٤ ساله دارم كار زيبايي ميكنم الانم اصفهان هستم حاضرم با بهترين متخصص يا دستيار پوست اينجا در زمينه ليزر يا فلاپ هاي صورت مقايسه بشه كارهام يا اگر بيمار خاصي هست انجام بديم و مقايسه كنيم كارهامون رو. از دستياران كه انتظاري ندارم كه بتونن با من تو پروسيجرهاي جراحي رقابت كنن ولي ديگه متخصصان محترم كه اين توان رو در خودشون ميبينن شماره يا ايميل بزارن تا بهشون ثابت كنم كه پروسيجر ها ارتباطي به دوره تخصص شما نداره.. منتظرم...
پاسخ ها
دکتر آرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
میتونم عکس تابلوتون رو بفرستید؟پس چرا واهمه دارید اعلام کنید پزشک عمومی هستید؟
Zohreh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
آناهيتاي عزيز احتمالا شما هم يك پزشك هستيد و سختي هايي كه يك رزيدنت متحمل شده تا امتحان رزيدنتي بده و بعد ٤ سال مطالعه و امتحانات سختر با حقوق ماهانه ناچيز تازه بعد از فارغالتحصيلي بأيد دو سال با حقوق خيلي كمتر از بقيه رشته ها بره طرح!با أين أوصاف أصلا تنگ نظري نيست فقط ما حقوق از دست رفته آمون رو فقط مي خوايم!چيزي كه حق طبيعي ماست بقيه هم أين سختي ها رو تحمل كنند بعد ادعائ سفره كنيد !
و من الله توفيق
Zohreh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
آناهيتاي عزيز احتمالا شما هم يك پزشك هستيد و سختي هايي كه يك رزيدنت متحمل شده تا امتحان رزيدنتي بده و بعد ٤ سال مطالعه و امتحانات سختر با حقوق ماهانه ناچيز تازه بعد از فارغالتحصيلي بأيد دو سال با حقوق خيلي كمتر از بقيه رشته ها بره طرح!با أين أوصاف أصلا تنگ نظري نيست فقط ما حقوق از دست رفته آمون رو فقط مي خوايم!چيزي كه حق طبيعي ماست بقيه هم أين سختي ها رو تحمل كنند بعد ادعائ سفره كنيد !
و من الله توفيق
نعیمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
1
0
با سلام
مگه هر جا سفره پهنه باید نشت .این مدل حرف زدن در شان پزشک نیست .مهارت فاکتور لازم هست اما کافی نیست اگر تنها مهارت ملاک کار بود آن وقت پرسنل اتاق عمل چشم باید مثل یه چشم پزشک جراحی میکردن یا دیگه تو اتاق عمل نیاز به متخصص بیهوشی نبود
درماتولوژيست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
1
0
انچه مسلم است سلامت افراد اجتماع و حق الناس است
اينكه قضيه راتوجيه مالي و اقتصادي كنيم بسيار كج فكري و نادالتي است
و چه زشت كه همكاران عمومي از اين طريق بخواهند حق نداشته خود را با انگشت اتهام و با كوچك كردن خود بگيرند
عزيزان بايد درس بخوانند و در اين رشته قبول شوند و بعد اين گوي و اين ميدان
آزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
1
0
خانم آناهیتا شما می بایست بیشتر تلاش کنید تا بتوانید تخصص بگیرید.
مردم باید به کسی مراجعه کنند که از لحاظ جانی و مالی در امان باشند.
متاسفانه کارهای غیر علمی بسیاری توسط پزشکان عمومی و افراد غیر پزشک صورت می گیرد که منجر به ایجاد خسارات جسمی و روحی جبران ناپذیری به افراد شده است.مستندات آن نیز موجود می باشد.
مردم به اندازه کافی آگاه نیستند و برخی افراد سودجو از این موقیت سو استفاده می کنند.امیدوارم دانشگاه علوم پزشکی نظارت بیشتری بر این امر مهم داشته باشد.
با تشکر
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
1
رزق و روزی دست خداست ولی مهم اینه که افراد بدون تخصص کارهایی رو انجام میدن که هیچ تخصص و آموزشی در اون زمینه ندارن واین کاملا به ضرر مردمی هست که گول روشهای تبلیغاتی انها را میخورند. دوست عزیز اگر میخواهی کار تخصصی پوست انجام دهی میتوانی پس از قبول شدن در آزمون بسیار سخت تخصص و گذراندن 4سال از عمر در این رشته وگذراندن امتحانات بسیار سخت ،به اینکار مشغول شوی .نه اینکه با شیوه آزمون و خطا بر روی همنوعانت،بخواهی از این سفره لقمه حرامی میل کنی!!!!!!
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
1
0
حسادت وتنگ نظری رسوخ نکرده،،، عده ای پزشک عمومیه .... به دیده سفره به رشته درماتولوژی نگاه می کنن و ما این بی سوادها رو برنمیتابیم
درماتولوژيست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
انچه مسلم است سلامت افراد اجتماع و حق الناس است
اينكه قضيه راتوجيه مالي و اقتصادي كنيم بسيار كج فكري و ناعدالتي است
و چه زشت كه همكاران عمومي از اين طريق بخواهند حق نداشته خود را با انگشت اتهام و با كوچك كردن خود بگيرند
عزيزان بايد درس بخوانند و در اين رشته قبول شوند و بعد اين گوي و اين ميدان
هدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
آناهيتاي عزيز سلام. متاسفانه برخلاف نظر شما و ساير دوستان عمومي كار زيبايي نيز بسيار تخصصي است و گرنه لازم نبود ٤ سال بيماريهاي پوست و پروسيجرهاي جراحي و ليزر پوست. ر كوريكولوم آموزشي يك رزيدنت پوست تعريف شود. دوست عزيز شما هم اگر خيلي به كار پوست و زيبايي علاقه منديد مي تونين در امتحان دستياري شركت كنيد و به علاقه تون برسين. نه اينكه بدون آگاهي و تخصص دست به افدامي بزنيد كه نهايتا باعث آسيب به مردم ناآگاه خواهد شد.
سیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
در سیستم بیمار سلامت کشور هر از چند گاهی گرد و خاکی تازه می شود تا مگر دردی از قشر زیر بار تورم خمیده کم ششود..اما این خاک و خاشاک چشمان کداممان را کور کند ... برای اصحاب تصمیم مهم نیست...خدا همه را هدایت کند.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
من رزیدنت جراحی هستم دخالت غیر علمی عمومیها توی رشته ما هم زیاد شده (جراحیهای زیبایی) ، جی پی ها اگر به کارهای تخصصی علااقه دارن میتونن دو سه سال زندگی رو تعطیل کنن و بشینن درس بخونن و اگر تونستن امتحان دستیاری قبول بشن اونوقت چهار سال دوره تخصص رو بگذرونن و بعد به درمان علمی مردم اقدام کنن نه اینکه با ادعا و توهم خود جراح پنداری و خود درماتولوژیست پنداری و... دست به کارهای عجیبی بزنن که دودش فقط توی چشم مردم بره و به حقوق متخصصین هم تجاوز کنن و بعد هم اینطور همکاران متخصصشون رو با حسادت متهم به حفظ حریم تخصصی رشتشون کنند!!!
بنفشه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
موضوع تاسف انگيز دقيقا همين است كه برخي همكاران عمومي ما به درمان بيماريهاي پوستي و درمانهاي زيبايي كه جزيي از رشته تخصصي پوست هست و نه يك كار تكنسيني، به چشم يك سفره نگاه ميكنند
تا اين نگاه وجود دارد مردم تاوان اين ندانم كاريها را ميدهند
ناشناس
|
Japan
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
خانم دکتر آناهیتا .با سلام .لطفا آندوسکوپی ، لیزیک چشم یا سونوگرافی انجام بدین نه اعمال تخصصی پوست و مو . وقتی کسی کاری رو درست و اصولی بلد نیست ، ایجاد عارضه میکنه و نهایتا اعتماد عموم مردم رو به کل پروسیجر کم میکنه .درضمن من از شما خواهش میکنم اگر مشکلی با عنوانتون ندارین به قانون عمل کنین و در تابلوتون بنویسین پزشک عمومی . مردم حق نداره بدونن کی متخصصه و کی دوست داره متخصص باشه ؟ با سپاس .
پردیس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
تفاوت متخصص با پزشک عمومی در همینه! پزشک عمومی مریض بیچاره رو به شکل یک سفره ی گسترده و وسیله ای برای پرکردن جیبش می بینه و از همه جور دروغ و عوام فریبی برای رسیدن به قصدش استفاده میکنه. همه ی مصیبت امروز ما در رشته ی پوست و آمار سرسام آور عوارض کارهای زیبایی انجام شده توسط بعضی پزشکان عمومی نتیجه ی همین طمع، سودجویی و نگاه ابزاری داشتن به بیمار بی گناه از همه جا بی خبره!
پردیس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
تفاوت متخصص با پزشک عمومی در همینه! پزشک عمومی مریض بیچاره رو به شکل یک سفره ی گسترده و وسیله ای برای پرکردن جیبش می بینه و از همه جور دروغ و عوام فریبی برای رسیدن به قصدش استفاده میکنه. همه ی مصیبت امروز ما در رشته ی پوست و آمار سرسام آور عوارض کارهای زیبایی انجام شده توسط بعضی پزشکان عمومی نتیجه ی همین طمع، سودجویی و نگاه ابزاری داشتن به بیمار بی گناه از همه جا بی خبره!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
و شما پزشکان عمومی که دانش تخصصی پوست را ندارید ، یا کاری که بلد نیستید انجام ندهید ، یا به حقوق اولیه مردم احترام بگذارید و در تابلوی خود بنویسید که پزشک عمومی هستید ، تا عوامفریبی نشود.
سیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
دوست عزیز بحث سرسفره ونون وآب نیست، سرکلاه گشادیه که بعضی ازهمکاران پزشک عمومی وگاها غیرپزشک سرملت بیچاره میذارن وبا عناوین مجعول ومدارک نامعتبرموجبات خسارات مالی وجانی به بدنه اجتماع میشن، اعتراض ما بر سرقوانینی هست که پایمال شده وحق الناسی که رعایت نمیشه
green
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
مشکل همین جاست که یه عده سود جو به یه تخصص پزشکی به چشم سفره نگاه میکنن؛ پس به نظرتون از باین ه بعد چه اشکالی داره یه مهندسم بیاد سرماخوردگی manageکنه!!! اونم سهمی داشته باشه؛ سفره که پهنه!!!
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
شما پزشکان عمومی هر کار پر درآمدی از رشته های مشکل را انتخاب می کنید و انجام میدهید ، با عارضه و بدون زحمت درس خواندن در دستیاری ، لااقل عوامفریبی نکنید و بنویسید پزشک عمومی تا مردم فکر نکنند متخصص هستید ، این حق اولیه مردم ایران است .
افسانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
همکار محترم; آناهیتا
لفظ سفره در شان یک پزشک نیست.مشکل اصلی ما درماتولوژیستها در اعتراضات اخیر همین نگرش سودجویانه شماست که از بیماران برای درآمد زایی سو استفاده میکنید ومتاسفانه زیاده خواهی شما بیماران را دچار صدمات جبران ناپذیر میکند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
باید به خدمت همکاران محترم عمومی عرض شود
همانطور که شما از دخالت افراد غیر پزشک در امور پزشکی، بیزاری می جویید و آنرا دخالت بیجا می دانید، اینرا نیز همانگونه فرض فرمایید و اگر خیلی علاقمند به تخصص پوست هستید قدری زحمت کشیده و آنرا کسب نمایید. تقلب برای هیچ‌کس و هیچ کاری درست نیست جانم،
يلدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
1
در پاسخ به هموار محترم پزشک عمومي بايد گفت که متاسفانه در سالهاى اخير به علت مناعت طبع متخصصين پوست, پزشکان عمومي پا را از گليم خود فراتر گذاشته و اين امر باعث شده ما هر روزه شاهد عوارض بيشمار در حيطه زيبايى توسط پزشکان عمومى باشيم .ولي به زودى شاهد تحولات جديد خواهيد بود.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
1
باید به خدمت همکاران محترم عمومی عرض شود
همانطور که شما از دخالت افراد غیر پزشک در امور پزشکی، بیزاری می جویید و آنرا دخالت بیجا می دانید، اینرا نیز همانگونه فرض فرمایید و اگر خیلی علاقمند به تخصص پوست هستید قدری زحمت کشیده و آنرا کسب نمایید. تقلب برای هیچ‌کس و هیچ کاری درست نیست جانم،
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
1
شما پزشکان عمومی هر کار پر درآمدی از رشته های مشکل را انتخاب می کنید و انجام میدهید ، با عارضه و بدون زحمت درس خواندن در دستیاری ، لااقل عوامفریبی نکنید و بنویسید پزشک عمومی تا مردم فکر نکنند متخصص هستید ، این حق اولیه مردم ایران است .
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
3
ته این سایت یک پزشک عمومیه که نمی ذاره نظرات منتشر بشه،،،،
ستاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
1
اين دكتر عمومي ها كه مينويسند پوست و مو و زيبايي چرا كسي جلوشونو نميگيره واقعا
يه سال تموم من ماهي يه بار ميرفتم پيش يكيشون خوب نميشدم
٢-٣ ميليون هم هزينه كردم آخر سر فهميدم عموميه بش اعتراض كردم گفت همينه كه هست
بعدش رفتم پيش يه متخصص پوست با ٢-٣ جلسه درمان خوب شدم
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
1
واقعا جای تاسف هست، چرا نظرات متخصصین پوست منتشر نمیشه؟ چرا پزشکان عمومی برای کسب درامد حاضرن وارد کارهای تخصصی پوست شوند و لطمات جبران ناپذیری به پیکر اجتماع وارد کنند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
چرا نظرات رو نميذارين
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
چرا نظرات رو نميذارين
رزیدنت پوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
2
همکار پزشک عمومی استفاده از این سفره زمانی امکانپذیر است که اموزشهای لازم از مرجع ذیصلاح کسب شده باشد که این امر جز بواسطه قبولی در رشته تخصصی پوست مقدور نمیباشد، درج کلمه ( عمومی) احترام به حقوق بیمار جهت انتخاب پزشک است که در غیر اینصورت اجحاف به حقوق بیمار و درماتولوژیستی است که پس از مرارت فراوان و کسب رتبه قبولی در رشته ی پوست و گذراندن ۴ سال رزیدنتی و نیز طرح در مناطق محروم فارغ التحصیل شده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
چرا نظرات رو نميذارين
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
2
جالب است که درمان مشکلات پوستی را به سفره تشبیه کرده اید،
دكتر شيماكيوان
|
United States
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
2
براي اين همكار عمومي بدليل طرز صحبت و استدلالشون واقعا متاسفم،سالهاست كه شماهمكاران محترم عمومي بسيار فراتر از عنوانتون در اين فيلد فعاليت ميكنيد و من شخصا در اين سه سالي كه از رزيدنتيم كذشته شاهد اشتباهات زيادي إز طرف عمومي ها بودم كه خيلي وقت ها غير قابل جبران بوده،متاسفانه شماهمكاران عمومي كه در اين زمينه فعاليت ميكنيد ،فراموش كرديد كه درماتولوجي يك رشته تخصصي ٤سالست ودست به هركار غير علمي اعم إز درمان هاي غلط،درمان بدون تشخيص بيماري و بروسيجرها مي زنيد.واقعا زمان اين رسىده كه به ظلمي كه توسط شما به بيماران و متخصصين اين رشته وارد ميشه بايان داده بشه. به شخص شما هم توصيه ميكنم اكر خيلي علاقمند به اين زمينه هستيد در ازمون دستياري شركت كنيد ودر صورت قبولي بعد إز ٤سال تحصيل در اين رشته به طور علمي به فعاليت ببردازيد
دكتر شيماكيوان
|
United States
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
براي اين همكار عمومي بدليل طرز صحبت و استدلالشون واقعا متاسفم،سالهاست كه شماهمكاران محترم عمومي بسيار فراتر از عنوانتون در اين فيلد فعاليت ميكنيد و من شخصا در اين سه سالي كه از رزيدنتيم كذشته شاهد اشتباهات زيادي إز طرف عمومي ها بودم كه خيلي وقت ها غير قابل جبران بوده،متاسفانه شماهمكاران عمومي كه در اين زمينه فعاليت ميكنيد ،فراموش كرديد كه درماتولوجي يك رشته تخصصي ٤سالست ودست به هركار غير علمي اعم إز درمان هاي غلط،درمان بدون تشخيص بيماري و بروسيجرها مي زنيد.واقعا زمان اين رسىده كه به ظلمي كه توسط شما به بيماران و متخصصين اين رشته وارد ميشه بايان داده بشه. به شخص شما هم توصيه ميكنم اكر خيلي علاقمند به اين زمينه هستيد در ازمون دستياري شركت كنيد ودر صورت قبولي بعد إز ٤سال تحصيل در اين رشته به طور علمي به فعاليت ببردازيد
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
1
2
خانم دكتر اناهيتا، آخه مشكل اينجاست كه تمام كارهاي پوست تخصصي هست و از عهده پزشك عمومي بر نمياد. چون هر روز چندين بيمار به دليل عارضه كار هاي نادرست پزشك عمومي ها مي بينيم. مسئله ماديات نيست بلكه خيانت به مردم هست.شما نسبت به سوگندي كه خورديد مسئوليد....
وحيده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
با سلام. اناهيتاي عزيز ما همكاريم و طرز صحبت كردن شما در شأن يك پزشك نيست. 
شما در همان اغاز جايگاه يك پزشك عمومي رو كشيديد پايين.
اگر اعتراضي ميشه برا اينه كه ما هر روز با عوارض زيادي كه ناشي از نا اگاهي همكاران عمومي هست روبرو ميشيم كه دليلش هم اينه كه رشته اي كه بهترين رتبه قبولي رو ميخواد و٤سال كتابهاي سنگين مطالعه ميشه رو قطعا با يك دوره ١٥ روزه نميشه اداره كرد.
 
رزیدنت پوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
دوست عزیزپزشک عمومی وغیرپزشک که با زیرپاگذاشتن قوانین مصوب نه تنهاحقوق عموم مردم جامعه رونادیده میگیرین، کاش فقط یک لحظه خودت رو جای ما میگذاشتی که برای قبولی تو این رشته وطی کردن این دوره چه مرارتها وسختیهایی پشت سر گذاشتیم، ا ونوقت بود که میفهمیدی دلیل این همه حساسیت واعتراضات ما چیه، ما همکاریم وبه سبب همین سنخیت ملزم به رعایت حقوق همدیگه هستیم، چطور به همین راحتی حقوق این همه انسان رو نادیده میگیرین صرفا درجهت کسب منافع بیشتر، آخه به چه قیمتی؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
1
با سلام و عرض احترام فراوان خدمت تمامى همكاران عمومى
ابتدائا من با تقسيم جامعه پزشكى به دو گروه عمومى و متخصص مخالفم همه ما با همكارى هم در يك راستا عمل مى كنيم. مطمئنا ديد اكثريت قاطع همكاران عمومى و متخصص به اين مسئله ديد سفره و پول نيست. متاسفانه عده بسيار بسيار اندكى از همكاران پزشك ، جدا نكنم همه يك گروهيم ، ديد تجارى و مادى بدون در نظر گرفتن منافع عموم مردم و التزامات علمى وعملى براى انجام امور پزشكى رو دارند كه دغدغه كليه دلسوزان و از جمله انجمن متخصصان پوست هستند وگرنه همكارى همكاران عمومى و متخصصان پوست ار هر رشته ديگر قوى تر و صميمانه تر است وهمه همكاران عمومى دلسوز بر اين مسئله اذعان دارند و خيل همكاران عمومى كه در زمينه پوست فعاليت دارند نيز مؤيد اين مسئله است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
2
0
تخصص پوست و مو؟ خواندن یک کتاب اندروز در طی 4 سال و تجویز کورتون برای اکثر بیماران هم شد تخصص که ادعای حق و حقوق ضایع شده می کنید؟
نامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
1
0
100تا دکتر متخصص رفتم آخرشم یه دکتر عمومی تونست جلوی ریزش موهام رو بگیره . شما متحصص ها فقط پولکی هستید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
2
0
خوب میخواستن موقع انتخاب رشته یه رشته ای انتخاب کنن که حق جراحی و بیمارستان و ...داشته باشه .رشته ی راحت بی کشیک بدون بیخوابی کشیدن دارن یه چیزی هم طلبکارن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
1
شما اگر زحمت به خودت میدادی و رنج امتحان دستیاری رو تحمل می کردی این حرف رو نمی زدی. همیشه کسی که بهتر و باسوادتره حقش ضایع میشه. ما ۵ سال عمرمون برای تخصص گذاشتیم: حداقل یک سال امتحان دستیاری و ۴ سال دوره تحصیل. حالا یک فرد عادل قضاوت کنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
2
1
همه امکانات و پول این مملکت میره تو جیب پزشکها اونوقت یه چیزی هم طلبکارند. یه دکترای مهندسی ماهیانه دو میلیون میگیره در حالیکه یه دکترای پزشکی حداقل ماهی چند میلیون تازه اگر متخصص هم باشه چند ده میلیون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
1
0
این روز ها همه با خواندن یک کتاب پزشک میشوند مهندس می شوند همه کاره میشوند . هر کس هم دلش خواست توهین میکنه به هر کس مثلا چهارتا رزیدنت به پزشکان متخصص توهین میکنند شما اگر میتونستید که پزشک میشدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
2
خودت هم می دونی رسیدن به تخصص پوست بالاترین نمره امتحان رزیدنتی رو میخواد.چی شده گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه بو میده؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
1
شما حتي تكست بوك پوست رو هم نمي دوني داري اظهار نظر مي كني سالهاست كه اندروز عوض شده واقعا كه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
3
خوب چرا حسادت میکنید؟شمام بشینید درس بخونید پوست قبول شید
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
1
0
خانم دكتر اناهيتا، آخه مشكل اينجاست كه تمام كارهاي پوست تخصصي هست و از عهده پزشك عمومي بر نمياد. چون هر روز چندين بيمار به دليل عارضه كار هاي نادرست پزشك عمومي ها مي بينيم. مسئله ماديات نيست بلكه خيانت به مردم هست.شما نسبت به سوگندي كه خورديد مسئوليد....
yasaman
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
1
همين افرادي مثل شما هستند كه بدون تخصص و تجربه لازم در پروسيجر هاي تخصصي رشته پوست دخالت ميكنن و عوارض جبران ناپذيري رو به مريض وارد ميكنن.شما اگه خيلي علاقه مند هستيد درس بخونين بين ١٨ هزار نفر جزو ٢٠٠ نفر اول بشيد و بعد از قبولي در تخصص پوست ٤ سال اموزش ببينيد و اين پروسيجرها رو انجام بديد!!
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
1
من پرستارم..دوستان اگه لطف کنن عمومیها حداقل بگن عمومین که ما انتخاب کنیم...این دلایل پایه علمی نداره..منم از پزشکامون بهتر رگ میگیرم و امپول میزنم ولی نمیگم دکترم چون کنکور موفق نشدم...درسته نظارت نیست ولی عوامفریبی در شان پزشک نیست..بنویسین دکتر عمومی که کار پوست میکنه..لطفا منتشر کنید رامین
شاهين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
2
با سلام
نكته حائز اهميت اينه كه وقتي يه بيمار به يه پزشك مراجعه ميكنه بايد بدونه كه اون عموميه يا متخصص... هر كاري كه به دروغ باعث القاي اين بشه كه فرد غير متخصص، متخصص است از لحاظ قانوني، وجداني و عرفي خلاف و دور از شان يك پزشك است.
خواسته متخصصين و رزيدنتهاي پوست چيزي جز اين نيست كه بيمار فريب نخورد.... فرق بين عمومي ( يا به قول عوام دكتر پوست) و متخصص پوست را بدانند...
اين خواسته اي نيست كه به سبب آن يك همكار عمومي با لحن چاله ميداني به متخصصين مهجور يك رشته توهين كند كه شما از پول سير نمي شويد!!
دکتراسحاقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
2
من یک پزشک عمومی ام لطفا متخصصان پوست بفرمایند برای بیماران پسوریازیس پمفیگوس و پمفیگویید تا حالا چکار کرده اند که الان نمره های ازمون شان را به رخ میکشند
دکتر حسن پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
2
پزشکان عمومی همواره پیشروتر از متخصصان پوست بوده اند اگر خاطرتان باشد اولین بار پزشکان عمومی تکنیک پی ار پی را در کشور کار کردند
Resident
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
moteasefane barkhi doostane omoomie ma ye habif dast pa shekaste mikhoonan fekr mikonan shodan motekhases, lotf konan ye bar motaleii rooye reference "ROOK" va "bolognia" dashte bashand ta bishtar ba dermatology ashena beshand... albate motale'ye in ketabha kaare har kasi nist

man ke khodam az daneshgahe Tehran va ba moadele bala doreye omoomim ro faregholtahsil shodam, dar payane doreye omoomi hatta yek BCC saade ro nemishnakhtam ya hatta lichen plan saade che berese be saayere bimarihaye poosti

beine doostan hatta az resident haye reshtehaye dige hastan gaahi baraye khodeshoon ba eftekhaar ye marize poosti ro tashkhis mizarand va kaamelan ham be eshtebaah va jaalebe ke enghadr ham be eshtebaahe khodeshoon imaan daarand ke hatta az man yek nazar nemikhan. man ham too delam migam
har kas ke nadaanad va nadaanad ke nadaanad dar jahle morakab abadodahr bemanad
dastyar pust
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
2
1
دکتر اسحاقی آیا شما واقعا پزشکی خوندین !!؟ آیا از ماهت و پاتوژنز این بیماری ها چیزی به گوشتون خورده که میگین متخصصین واسه این بیماری ها چی کار کردن.به نظر من برین یه سر به کتاباتون بزنین یا اگه پزشک نیستین از کسی غرض بگیرین بخونین تا یه چیزی دستتون بیاد در زمینه درمان این بیماری ها. البته خیلی از بیماران پمفیگوسی هستن که به بهبودی کامل هم تحت نظر یک متخصص پوست رسیدن .
dastyar pust
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
2
1
پزشکان عمومی عزیز که فکر میکنید تو این کارها خیلی خبره هستید ما داریم روزانه چندین مورد از هنر نمایی های شما رو در پزشکی قانونی میبینیم.
سليمانى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
بنظر من ما بيماران كه متحمل هزينه ميشيم و وقت ميگذاريم حق داريم بدانيم به متخصص مراجعه كرده ايم يا پزشك عمومى.پزشكان عمومى محترم كه تا اين حد اعتماد به نفس و حس رقابت و برترى نسبت به متخصصين دارند چرا از عنوان خودشون فرار ميكنند و ميخواهند با عناوينى دوپهلو مردم رو سردرگم كنند؟اين حق بيمار است كه پايمال ميشود و هر پولى از اين راه كسب شود مسلما حلال نيست
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
1
سلام دکتر آزرم عزیز
داشتن مهارت برای انجام پروسیجرها کافی نیست اگه تنها مهارت داشتن کافی بود که یه تکنسین اتاق عمل با 20 سال سابقه کار شاید خیلی بهتر از یه جراح جوان بتونه عمل کنه ولی ایا قانون بهش همچین اجازه ای میده.شما میتونی کاری رو انجام بدین که هم توش مهارت داشته باشین هم به لحاظ قانونی مجاز به انجامش باشین. شما بهتره به جای مسابقه دادن با متخصصای پوست رنج چند سال درس خوندن واسه امتحان دستیاری رو به جون بخرین و اگه رتبه عالی آوردین 4 سال از عمرتون رو صرف خوندن پوست کنین اونوقت با تجربه ای که دارین کارای زیبایی رو قانونی انجام بدین.که اگر این مراحل رو طی کنین اونوقت میتونین حرف امروز ما رو درک کنین.
اینکه ما از همکارای پزشک عمومی میخوایم رو تابلوشون به جای بازی با کلمات مبهم پوست و زیبایی به عنوان پزشک عمومی اشاره کنن کاملا منطقیه .هم منطقیه و هم قانونی. بیمار حق داره بدونه قراره کارش رو متخصص انجام بده یا نه ، اگه مریضآگاهانه شما یا همکارای عمومی دیگه رو انتخاب کنه قضیه خیلی فرق میکنه با زمانیکه از روی ناآگاهی به مطبی مراجعه کنه که همکار عمومی ما سر درش نوشته کلینیک فوق تخصصی پوست و زیبایی.آخه شما کجای دنیا اینهمه نقض صریح قانون میبینین.واقعا جای تاسف داره. ایا این سوءاستفاده از نا آگاهی مردم نیست؟ هر عقل سلیمی میگه هست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
سلام عوامفريبي افتخار ندارد همكاران عمومی عزیز!
دکتر حسن پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
2
من پزشک عمومی ام و کار کاشت مو میکنم کارم هم از خیلی متخصصان پوست بهتره تازه قانون هم به من اجازه کار داده چرا متخصصان پوست اینقدر ناراحتند به نظرم بیماران خودشان بهتر تشخیص میدهند
پاسخ ها
متخصص پوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
دوست من، قانون به شما اچازه چنین کاری نداده است و شما باید کلینیک معتبر با رعایت ملاحضات اتاق عمل و بیهوشی را دارا بوده و ضمن آن عمل جراحی فوق منحصرا با متخصص پوست و مو انجام گیرد.
دکتر حسن پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
من پزشک عمومی ام و کار کاشت مو میکنم کارم هم از خیلی متخصصان پوست بهتره تازه قانون هم به من اجازه کار داده چرا متخصصان پوست اینقدر ناراحتند به نظرم بیماران خودشان بهتر تشخیص میدهند
دکتر احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
2
دوستان عزیز متخصص شما همکاری دارید به نام دکتر نیلفروش که همه کارهای پوست ایشان توسط پزشکان عمومی صورت میگیرد چرا این طور هجمه میکنید
دکتر ابراهیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
1
اغلب کارهای پوست در مطب ها از طریق دستیاران صورت میگیرد چرا با انها برخورد نمی شود؟
مينا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
1
0
دكتر اسحاقي شما هم اب را گل الود ديديد ماهيگيري كنيد؟
سوال ميكنيد اينجا براتون كلاس اموزشي بذاريم؟
چرا ناراحت شديد اگه عمومي بودن عاره كه كمي تلاش كنيد اگه نه كه چرا رو تابلوهاتون نمينويسيد؟!
کوروش
|
United States
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
واقعا جای تاسف داره که متانت متخصصین پوست باعث .... برخی افراد شده .بعضی از همکارهای عمومی رسالت رشته پزشکی رو فراموش کردند .
Alireza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
man khodam be shakhse baraye karhaye zibaayie post hamishe tarjih midam beram pishe motekhases vali moteasefane chanbar ke pishe pezeshke omoomi raftam nemidoonestam ommomie .chejoori mishe fahmid?
Alireza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
man khodam be shakhse baraye karhaye zibaayie post hamishe tarjih midam beram pishe motekhases vali moteasefane chanbar ke pishe pezeshke omoomi raftam nemidoonestam ommomie .chejoori mishe fahmid?
پریسا ی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
من نظرات رو خوندم و واقعا متاسفم که هیچ نظارتی وجود ندارد و خیلی واضح سعی در به اشتباه انداختن بیماران وجود دارد. که بی احترامی محرز به بیماران و همینطور بقیه قشر پزشکان را نشان میدهد. اینچنین میشود که اعتمادی که یک بیمار به پزشک خود دارد از بین میرود.
خواهشمندم این مهم را بررسی کرده و اعتمادی که بیماران به پزشکان خود دارند را حفظ نمایید با تشکر
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
1
0
یکی بنام دکتر حسن پور که معلوم نیست واقعا پزشکه کامنت گذاشته که عمل پی آر پی را برای اولین بار همکاران عمومی شروع کرده‌اند!!!!!
اینها حکایت از بازی با جان مردم بیچاره دارد.
نه عوارض پی آر پی را میدونن نه اثراتش را، آنوقت چه افتخاراتی؟
واقعاً که!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
1
0
سلام عوامفريبي افتخار ندارد همكاري كه prp رو بعنوان سلول بنيادي به ملت بيچاره تحميل كردين
مينا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
دكتر ارزم عزيز مشك انست كه خود ببويد.
٢ چيز زياد سرو صدا ميكنه:خرده پول و خرده معلومات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
بابا يكي به داد مردم برسه كه در دام اين تبليغات زيبايي گرفتار نشن
آخه اگه كارزيبايي رو بايد متخصص انجام بده چرا اين فاميل ماماي ما ليزر ميكنه،؟!
يكي در ميون هم مريضاش ميسوزن اما پول بهشون ميده راضيشون ميكنه
پروین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
خانم دکتر آناهیتای عزیز،لحن کلام شمارو میذارم به پای خستگی و دغدغه های دیگری که در زندگی همه مابه چشم میخورد.ولی دوست عزیز بدنیست خاطرنشان کنم اینکه جمعی خواهان احقاق حقوق از دست رفته خودشان باشند،نباید جای تعجبی داشته باشد.زمانی که شما درحال فعالیتهای معمول زندگی خودتان هستید و به قول معروف زندگیتان در جریان است،عده ای به پاس ساعتها و روزها مطالعه مستمر که بی شک اگرپزشک باشید،تایید میفرمایید تاچه اندازه دشواراست،در رشته پوست قبول شده اند ومدت چهارسال درس این رشته را خوانده اند.بی شک هیچ عقل سالم و هیچ وجدان بیداری چهارسال آموزش در یک رشته را برابر با یک دوره شش ماهه یا بعضا چهار روزه نمیداند.این بسیار ناپسنداست که گروهی با نوشتن " پوست،مو،زیبایی" از بی اطلاعی مردم سوئ استفاده کرده و در کار عده ای دخالت کنند که چهارسال از عمرخود را برای این رشته صرف کرده اند.متاسفانه نتیجه این دخالتها منجربه مشاهده موارد رو به افزایش انواع قصور پزشکی میباشد که بنده به عنوان یک رزیدنت در یک سانتر ریفرال شاهد آن هستم.
پدرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
ضمن سلام و احترام به تمام همکاران عمومی
انجام دادن پراسیجرها یک چیزه و علم داشتن به انجام اونها کاملا یه چیز دیگه.
مثلا بوتاکس رو ارایشگرها هم میزنن و لی نه میدونن بوتاکس چیه ونه میدونن عضلاتی که باید تزریق کنن چی هست. حالا اگر منصف باشیم اغلب همکاران عمومی اگرچه خیلی از این کارها رو انجام میدن ممکن هم هست تا به حال به مشکل بر نخورده باشن ولی واقعا نمیدونن اصلا چه مشکلاتی ممکن هست پیش بیاد.
صحبت نه سر مسایل مادی هست و نه سر رقابت و نمره. ولی چه همکاران متخصص و چه عمومی همه باید اخلاق پزشکی رو رعایت کنیم و وجدان کاری داشته باشیم.
اصول اولیه اخلاق پزشکی
به بیمارمون کاملا اطلاع رسانی کنیم که چه تحصیلاتی داریم و در چه رشته ای تخصص داریم
در هر سطحی از تحصیلات کاری روکه خارج از حیطه علم و توانایی ماست انجام ندیم هر چند که منافع مادی فر اوان داشته باشد
در ارایه خدمات صادق باشیم و تبلیغات غیر واقعی رو دامن نزنیم
درمورد داروهایی که به کار میبریم هم صادق باشیم مثلا اگر بوتاکس چینی تزریق میکنیم واقعا بیمار باید نه تنها بدونه که چه دارویی رو براش استفاده میکنیم و چه عوارضی ممکنه داشته باشه
و خیلی از اصول اخلاقی دیگه هم هست که وجدان هر پزشکی بهش اگاهی داره

حالا با این حال اگر بیماری خواست با تمام این اطلاعات به فرد خاصی مراجعه کنه آزاده و حق انتخاب را بیماریه که کاملا اگاه شده
نسیبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
0
0
به نظر من جای بحث نیست این حق ماست که در زمبنه رشته ای که تحصیل کردیم چهار سال زحمت کشیدیم به صورت اختصاصی کار کنیم هر چند کار اسانی باشد.موضوع حسادت نیست موصوع این است هر کس باید در حیطه قانون و تخصص خود کار کند تا هرج و مرج نشود.خیلی کارها برای خیلی ها اسان است ولی این دبد به ضرر سلامت جامعه می باشد.شما هم اگر در جایگاه ما بودبد به ما تهمت حسادت و پول پرستی نمی زدید.بس
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
0
0
خواهرم چندماه پیش برای لیزر موهای زاید به کلینیک لیزری در تهران رفت .نتیجه یک عالمه خطوط راه راه شد که بدن خواهرمو تبدیل به ببخشید...کرده.تازه بعد شکایت بود که فهمیدیم دکتری که این کارو کرده متخصص نبوده.من نمیدونم چرا دولت اجازه میده کسی که این رشته رو نخونده دخالت کنه و باعث همچی خسارتی برای مریض بیچاره بشه.
دکتر حسن پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
0
0
سلام به همه دوستان متخصص ایا امثال دکتر.... سواد طبابت دارند که اینطور پزشکان عمومی را خراب میکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
0
0
ببخشيد من تا حالا نميدونستم كه كسي كه روي تابلوش نوشته پوست و مو و زيبايي متخصص نيست!!!!!!!
اگه اين قانون وجود داره چرا اجرا نميشه؟!
باور كنيد مردم فرق اينارو با متخصص نميفهمن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
0
0
ويل للمطففين
كم فروشاني كه نميگوييد عمومي هستيد و بعنوان متخصص هر كاري بتوانيد به سر مردم مياوريد
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
0
0
سلام، خسته نباشین. من ۲ماه پیش لیزر موهای زاید انجام دادم، پیش پزشکی که فکر میکردم متخصص پوست و مو هست، نه فقط من، بلکه همه مریضاشون! ولی دچار سوختگی شدم، وقتی برای شکایت پزشک قانونی رفتم بیمارستان رازی، یه خانوم دانشجوی تخصص که خیلی هم جوان بودن هنوز من رو ندیده گفتن، شما که برنزه کردین نمی بایست لیزر انجام بدین!حالا سوال من از مسیولین این اینه اگه ایشون علم اینو ندارن، چرا خودشونو بعنوان متخصص جا میزنن! این حقه مردمه که بدونن پیش کی دارن میرن! شاید من خودم بخاطر هزینه یا کار خوب پیش یه پزشک عمومی برم، ولی اینکه ناآگاهانه تو این دردسر بیفتم حقم نیست
ناشناس
|
Canada
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
0
0
در همه جای دنیا کارها به سمت تخصصی شدن میره
این علاوه بر اینکه کیفیت خدمات رو بالا میبره خوب هزینه هاشم هم‌بالا میره.
هديه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
0
1
اي واي مگه پوست مو زيبايي همون متخصص پوست نيست؟؟؟؟؟ خوب شد گفتين. من نزديك بود خودم رو دست يك غير متخصص بسپرم. ممنون از سايت خوبتون كه به مردم آگاهي مي ده.
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
alakii
in motekhasesaa ham yad gereftaan
mian be esme bimar matlab mizaran
fek mikonn mardom nemifahman
bazame!
ناشناس
|
Canada
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
0
0
بدون شک کیفیت کار متخصص با غیر متخصص فرق میکنه. مراجعین هم باید واضحا اطلاع کافی از میزان تحصیلات نوع تخصص دانشگاهی و هزینه خدمات رو داشته باشند و انتخاب کنند. در کشورهای پیشرفته مانند انگلیس و کاناداپزشکان عمومی اکثرا به عنوان پزشک خانواده فعالیت دارند جایگاه اونها در سیستم درمانی کاملا مشخص و البته با ارزش است. و هیچگاه وارد حوزه های تخصصی نمیشوند. و این تفکیک حوزه فعالیت هم به نفع پزشکان و هم به نفع بیماران است
ناشناس
|
Canada
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
0
0
بدون شک کیفیت کار متخصص با غیر متخصص فرق میکنه. مراجعین هم باید واضحا اطلاع کافی از میزان تحصیلات نوع تخصص دانشگاهی و هزینه خدمات رو داشته باشند و انتخاب کنند. در کشورهای پیشرفته مانند انگلیس و کاناداپزشکان عمومی اکثرا به عنوان پزشک خانواده فعالیت دارند جایگاه اونها در سیستم درمانی کاملا مشخص و البته با ارزش است. و هیچگاه وارد حوزه های تخصصی نمیشوند. و این تفکیک حوزه فعالیت هم به نفع پزشکان و هم به نفع بیماران است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
0
0
من بعنوان يك بيمار الان سردرگم شدم
يعني كسي كه مينويسه پوست و مو وزيبايي متخصص نيست؟! پس چرا مينويسه؟اگر قانوني نيست چرا اين اقدام جلوش گرفته نميشه؟!
باور كنيد من كه تحصيلات دكتراي شيمي دارم هم اگر برم يه جايي نوشته باشن پوست و مو و زيبايي فكر نميكنم متخصص نيست
مسوول اين بي قانوني مردم نيستن كه تاوان پس بدن
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
0
1
متاسفانه اين وسط گوشت قربونی بیماران هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
0
2
آخی طفلکیها با چه امیدی رفتن رشته پوست الان با چه سرخوردگی عظیمی مواجه شدن راستي كي مي خواد جوابگو باشه ؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
1
2
حق متخصصين پوست است كه انچه چهار سال برايش زحمت كشيده اند را با علم و عمل به مردم ارايه كنند و متولي درمان مشكلات پوستي و زيبايي در مردم باشند
قانونهاي وزارتخانه و نظام پزشكي هم در حمايت از خاطياني كه در حوزه پوست دخالت ميكنند واضح و قابل پيگيري
اما تا كنون اشكالات نظارتي و تسامح اين دو ارگان با متخلفين حق مردم و متخصصين پوست را ضايع كرده است
اميدواريم وزارت بهداشت در دولت اعتدال و اميد جلوي اين هجمه را بگيرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
omomiha ke post kar mikonand moarefi konid ta kode mardom ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
1
1
az motokhasesin post darkhast mikonan name pezeshkane omomi ra ke be onvane motokhase post kar mikonan baraye etelae mardom enteshar dehand ta khode mardom......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
0
0
خانم سولماز اگه به زیبایی اینجوری نگاه می کنن اصلا هفت سال واسه چی درس خوندن...شما از ابتدا آرایشگر هم میشدی به خواسته ات میرسیدی...چرا مردم را با عناوین گول زننده به اشتباه بیندازیم..شما بنویس عمومی ببین تخصص پوست جایگاهش کجا خواهد بود..و شما که به عنوان پزشک عمومی نمی توانی کار اصلیت را انجام دهی به کجا خواهی رسید
رزيدنت پوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
1
0
در دنياي علمي و پيشرفته امروز هر كسي بايد حد و اندازه خودش را بداند .انجام كار در زمينه زيبايي پوست و مو نيازمند تحصيل در رشته تخصصي پوست ومو مي باشد . چرا عادت كرده ايم بدون علم و بصورت غير قانوني و با عناوين عوام فريبانه به درمان مردم اقدام كنيم . متاسفانه در جامعه نظارت كافي انجام نمي شود اما كسي هم حق ندارد تخلف كند . كار در زمينه زيبايي ، سلامت و بهداشت مردم بسيار حساس و سخت است . قطعا بايد متخصصين اين رشته به درمان بپردازند ، اين دخالتهاي غير تخصصي بسيار زشت و وقيحانه است . به قول قديمي ها اگر سر ديگ باز است ، شرم و حياي گربه كجا رفته است ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
من در حیطه ی زیبایی کار نمیکنم اما این حرف شما کاملا غلط هست. حیطه ی زیبایی یک حیطه ی بین رشته ای هست و مختص هیچ فیلد تخصصی نیست. متاسفانه در کشور ما باب شده با استفاده از عنوان "متخصص" هر عملی رو توجیه کنند ولو مخالف تمام جریانات عالم باشه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
0
0
حالا زیاد خودتونو خسته نکنید.....درس خوندین که خوندین...راه رو اشتباهی اومدین...باید از وزارتخونه می پرسیدین بعد میرفتین مدرک پوستتون رو می گرفتید..امثال آقای .... که دستی بر آتش دارند مگه مردن که وزیر بخواد نامه شما رو بخونه...ایشون با سهام کلینیک پوستش پوست همتونو میکنه...شما ببینین اگه اون اجازه میده.........
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
حالا زیاد خودتونو خسته نکنید.....درس خوندین که خوندین...راه رو اشتباهی اومدین...باید از وزارتخونه می پرسیدین بعد میرفتین مدرک پوستتون رو می گرفتید..امثال آقای .... که دستی بر آتش دارند مگه مردن که وزیر بخواد نامه شما رو بخونه...ایشون با سهام کلینیک پوستش پوست همتونو میکنه...شما ببینین اگه اون اجازه میده زنده باشین.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
0
مساله خیلی ساده هست. برفرض تمامی ادعاهای برخی ازهمکاران پزشک عمومی در تبحر خارق العاده در انجام درمانهای تخصصی پوست درست هست. این عزیزان ازجمله دکتر ...و ... که اینجا هماورد طلبی می کنند چرا عنوان اصلی تحصیلی خود را ((پزشک عمومی)) در کنار القاب ساختگی پوست مو زیبایی درج نمی کنند. نکند نگران هستند مراجعین آنها دیگر اعتماد به ایشان نکنند. اما دور از انصاف است که این کوچکترین حق مراجعه کنندگان به خود را از آنان دریغ نماییم. مردم نباید بدانند به چه پزشکی مراجعه کرده اند؟؟؟؟؟؟
بحث مالی نیست بحث اصلی فریبکاری هست!!!!!!!!!!!!!
افرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
1
0
لطفا پزشک عمومی بنویسه که عمومیه و من نوعی مراجعه نخواهم کرد ...
موضوع اینه که بعد این همه ادعا // روی تابلو نمینویسن تا مراجعین شون کم نشه.
اینجاست که یه جورایی تقلب حساب میشه
وگرنه بنویسن عمومی و نوش جونشون هر چقدر که مراجعه کننده دارند .
تقلب توی شغل پزشکی بدترین نوع خیانت به انسانیت است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
0
0
دقیقا جراحان عمومی که در کار زیبایی دخالت میکنن باید تحت فشار قرار بگیرن
علی
|
United States
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
0
3
با سلام و احترام،رزیدنت های رشته پوست که هیچدوره آموزشی تحت عنوان دوره زیبایی رو ندیدند و غرورشون هم اجازه شرکت در این کلاسها رو نمیده و بعد از فارغ التحصیلی برای در آمد بیشتر بدون آموزش از بیماران به عنوان موش آزمایشگاهی با آزمون و خطا این کارا رو انجام میدن،از طرفی دیگر حسادت وتنگ نظری متخصصین پوست حتی مابین خودشون هم شهره آفاقه و نیازی به توضیح نیست،حتی مدیرگروه یکی از شهرهای بزرگ هنگام نسخه نوشتن در درمانگاه آموزشی دستش رو رو نسخه میذاره تا دانشجویان نبینندش که این کار اونقدر ضایع بود که بعدش تو درمانگاه یا مریضا رو به مطبش ارجاع میداد یا داروی ساده الکی مینوشت.الان هم اگر شایستگی کارها ی زیبایب رو دارند بسم ا... انجامش بدن دیگه نیازی به حسادت وتنگ نظری نیست.در ضمن در کارهای زیبایی اکثر پزشکان عمومی در اغلب شهرهایی که بودم در کارهای زیبایی حرف اول رو میزنن. علی رزیدنت ent
شاهین آقایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
1
0
با سلام
روی سخنم با همکاران درماتولوژیست است.
تصور بنده این است که ریشه این بحث و جدل به عدم نظارت دقیق وزارتخانه و معاونتهای درمان دانشگاههای علوم پزشکی برمیگردد. اگر این امر بصورت جدی انجام میشد، دیگر شاهد آن نمیبودیم که همکار عمومی سلامت و درمان را سفره ببیند یا آن دیگری مبارز طلبد که حتی نه از رزیدنتها که از متخصصان نیز بهتر لیزر میکند و فلپ میزند!!!!
اگر کسی با گواهینامه پایه 2 پشت یک ماشین سنگین نشسته و پلیس نیز متوجه نشده یا چشم بر آن فروبندد، دال بر زرنگی آن فرد نیست بلکه نشانه بی قانونی و هرج و مرج است !
بهتر است بجای جر و بحث با این افراد، از راههای قانونی، نظام پزشکی و دانشگاهها را مجاب کرد که بر عملکرد پزشکان، چه متخصص وچه عمومی، نظارت دقیق نموده و سلامت مردم را دستمایه بازی یا سفره پنداری یا مبارز طلبی این و آن قرار ندهد. سپاسگزارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
1
1
با سلام به همكاران پوست
انچه كه محل مناقشه هست بيماريهاي پوستي نيست و ظاهرا ناراحتي از جايي شروع ميشه دوستان پوستي مقوله زيبايي كه بسيار فراگير تر از يك فيلد تخصصي است رو انحصارا براي خود مطالبه ميكنند،در دنياي امروز ودر كشورهاي صاحب سبك علم پزشكي نيز فيلد زيبايي در انحصار پوستيها نيست بلكه با گذراندن دوره هاي اموزشي كوتاه مدت و تعريف مشخص به كساني كه صاحب صلاحيت هستند اجازه فعاليت داده شده ،بحث عوارض هم در همه فيلدها اجتناب ناپذيره و به استناد گزارش پزشكي قانوني بيشترين شكايات از همكاران جراح هستش پس بايد بگوييم انها صلاحيت انجام كار ندارند وبه لحاظ اماري نسبت شكايت به تعداد پزشكان كمترين شكايات مربوط به همكاران پزشك عمومي هست پس منصفانه با علم و توانمنديها برخورد كنيم و با شعارهاي عوامگرايانه حيثيت حرفه اي مان رو مخدوش نكنيم
پاسخ ها
پزشک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
عالی بود
پزشک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
0
0
والله ما آخر نفهمیدیم prpعلمی نیست اساسا یا اگه عمومی انجام بده علمی نیست! بوتاکس چینی رو فقط عمومیامیزنن؟!واقعا؟شمابه همه اصلشو میزنین؟پس چرانرخ تزریق خیلی ازمتخصصا چه پلاستیک چه پوست حدودا 50تومن ببشتراز عمومیاست؟ متخصصا اصلا فیلر تو تزریق ژل وبوتاکس ندارن؟ دستگاههای جدیدی که هرروزه وارد بازار تجهیزات میشن وشماهم سفارش میدین واز شرکت آموزش میبینین چی؟ پورسانتهای شرکتهای دارویی؟آرایشی؟ سفرهای خارجی به عوض مد کردن وتجویز یه برند؟اینا خدمت خالصانه به خلق خدان؟ متخصص که روتابلوش نوشته"متخصص..." وقتی ننوشته یعنی تیست دیگه ابنو هرکی سواد خوندن داره میفهمه دیگه. بازم باوی نیست مینویسیم عمومی.اگر تسکین الام میشه. ضمنا"عمومی موندن دلبل چیه از نظر شما؟ .... بودن؟درجازدن؟که انقد راجع به زحر رزیدنتیو دود چراغ خوردن قلمفرسایی میکنید؟عجیبه!کاشت مو رو درمطب متخصصین تکنیسین بعضا غیر پیراپزشکی حتی،انجام میده،مگه نه؟!لیزرو تومطبتون کی انجام میده عزیزان؟ منشی محترم یاتکنسین یا همین حد.شماکه بهترمیدونید.البته همه میدونن.
همکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
0
0
هیچکس از ذکر عنوان عمومی عبایی ندارد.
اما نکته جالب اینه که تمام پروسیژرهایی که شما ذکر میفرمایید در بیشتر مطبهای متخصصین توسط افراد با مدارک تحصیلی نامرتبط انجام میشه.اینجاست که ناخداآگاه ذهن میره به سمت همان سفره! که به هزار شکل اونو نکوهش کردین و خودتان به وقیحترین شکل بر آن خیمه زدید.
انگار این چند سال اخیر است که بخاطر فرار پزشکان از کشیک سنگین پوست تبدیل به رشته ای با نمره بالا شده.کمی به گذشته برگردیم جا مانده های رزیدنتی با اکراه به قبولی در این رشته تن میدادند!!!!
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
0
0
پزشك عمومي هر كاري رو ميتونه انجام بده به شرط اينكه عوارضش رو هم بتونه كاور كنه. كارهايي كه پزشكهاي عمومي در مطبهاشون ميكنند خارج از كشور تكنسين ها انجام ميدهند. كلينيكها هم كه متخصص پوست مسئول فني دارند. مشكل شما كجاست؟ كمي آكادميك به مسئله نگاه كنيد نه غرض ورزانه
مهرنوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
0
0
من عمومی هستم که بطور حرفه ای پوست کار کردم 1ری تابلوم با افتخار عمومی زدم وخیلی از دانشجویان سال اخر رزیدنتی برای اشنایی با دستگاههای زیبایی که اصلا در حیطه کار اونها هم نیست وارد مطب من شدند واموزش کار با همون دستگاه رو دیدند بابت حفظیات به خودتون نبالید
فیلر متخصصین هم کم نیست چون زیبایی رو توی رزیدنتی انچنان اموزش نمیدهند
ضمنا تمام متخصصین از اپراتور دیپلم وبعضا فوق دیپلم جهت لیزر وکاشت مو استفاده میکنند وجامعه مدرک گرا را میفریبند وگرنه خیلی از متخصصین هنوز یک تار موی fitنکاشتند
پس بجای وازه های علمم و ترس برای مردم از کمبود کار واب ونان بنالیم بهتره این کلام فقط عوامفریبی است وبس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
0
0
سلام به همه من فقط سوالی از همکاران دارم و اون این هست که شما از اول متخصص پوست بودید???????
قدیمی کار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
0
1
رزیدنت عزیز پوست و مو میدونم خیلی زحمت کشیدی تا در این رشته قبول شوی.لازمه عرض کنم روزی که من کار فیلد زیبایی رو در کنار کار جنرال شروع کردم اگر دعوتنامه برام میفرستادن نمیرفتم رشته پوست ومو بخونم.اونروز شما اسم ژل وبوتاکس رو نمیتونستی به زبون بیاری .شاید اسم مامان بابات رو به زور میگفتی.
بگذریم که با توجه به اتفاقاتی که سالهای گذشته بر سر امتحان رزیدنتی افتاد متاسفانه عده ای که باعرق جبین درس خواندندهم اعتبارشون رو از دست دادند.
بگذریم که چقدر از بیماران با عوارضی که شما متخصصین درست کردید به بنده مراجعه کردند با این تفاوت که بنده هرگز به خودم اجازه ندادم حرمتتان را نزد بیمار از بین ببرم.
ممنون که معترضید باشد که رشته استتیک جایگاهش را در کشورمان مانند سایر کشورها پیدا کند.
رزیدنت عزیز شما که با مشقت در رشته پوست!!!!!! قبول شده اید.شما اصلا جراح و متخصص زیبایی نیستید چنین انحصاری را هرگز نمیتوانید به یدک بکشید فرزندانم
مهرنوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
0
1
من پزشک عمومی هستم وبا افتخار روی تابلوم نام عمومی رو گذاشتم وبطورحرفه ای کار پوست انجام میدم
اکثر رزیدنتهای سالهای اخر پوست به مطب میان تا دستگاههای زیبایی رو بشناسند وگاها کار با اون رو یاد بگیرند انچه بیمار نیاز دارد عوامفریبی ونام متخصص نیست درمان و زیبایی است اکثر فیلرها روهم همین متخصصین تازه کار وبی تجربه میدهند
بیایید از کلمه مردم وبخاطر ملت سو استفاده نکنیم وواقعا از دعدغهمالی متخصصان بگیم تا دوستان بدانند وچاره بهتری بیندیشند
هماهنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
0
1
عزيزان در هر فيلدي باسواد و بيسواد با وجدان و بي وجدان و ... پيدا ميشه! خدا ميدونه كه چه تعداد بيمار داشتم كه با مشكلات زيبايي از پيش متخصص آمده اند . شما به درستون برسيد رزيدنتهاي پوست محترم. خوب درس بخونين كه وقتي تشريف آورديد بازار كار مشكلات بيماران را دو چندان نكنيد. چه صورتهايي كه نه ماه غير طبيعي بوده از تزريق نابلدانه همين همكاران متخصص. شما همان ريفرنس سنگينتان را بخوانيد كافي است درمان بيماريهاي پوست. زيبايي در همه دنيا تعريفي ديگر دارد. كه ميدانيد جزو دروس اختصاصصصصي پوست نيست. جراحهاي عمومي هم دارن زيبايي انجام ميدن. پس انجمن جراحان پلاستيك بياد معترض بشه؟؟؟ بيمار حق داره خودش پزشكش رو انتخاب كنه.پزشك هم حق داره عمل كنه به شرط هندل كردن عوارض احتمالي كه در يك تزريق عضلاني هم گاهي ديده ميشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
1
0
پزشک عمومی اجازه داره سه فیلد رو انتخاب کنه و روی تابلو مطبش بنویسه من به شخصه داخلی زنان و پویت رو انتخاب کردم کلمه زیبایی هم ننوشتم و به بیمارانم وقتی مراجعه میکنند میگم که من عمومی هستم و اونها با اطلاع کامل اجازه انجام کار رو مید نو بیماریهای پوست رو هم حتما به اساتیدم ارجاع میدم چون اونها بابت. بیماریهای پوست اموزش دیدند اما نباید از حق بگذرید من برخی از کلاسها رو همزمان با اساتید پوستم گذروندم و از استاد عزیزی پیشنهاد همکاری در مطبشون رو گرفتم. فکر میکنم لحن های بی ادبانه کاری رو اصلاح نمیکنه
یک دندانپزشک متخصص با عمومی در سطح دستمزد فرق داره ولی با هم دشمنی ندارند و کنار هم کار میکنند و به هم اموزش میدن
متاسفانه اعتراض عزیزان پوست فقط در پروسیجر های زیبایی هست وگرنه تا حالا ندیدم به ما بگن شپش و سالک و.......رو درمان نکنید
بشنو و باور نكن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
0
1
اینطور که رزیدنتهای محترم پوست پیش میرن،یکی دو سال بعد ادعا خواهند کرد اصلاح صورت ابرو هم چون با پوست در ارتباط و پول خوبی ازش در میاد باید توسط متخصص پوووووست انجام بشه،چون پوست و هرچی روی اونه به رشته اونا مرتبط میشه،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
0
1
سلام به همه من فقط سوالی از همکاران دارم و اون این هست که شما از اول متخصص پوست بودید???????
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
0
0
جوابتون رو دكتر قيامت دادند بفرماييد مطالعه كنيد. در همين شفا انلاين.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
1
1
سلام همكاران دستيار پوست متخصصين صحبتهاي گفته شده در بالا بيشتر عوام فريبي است كي گفته است كه ماعموميها دخالت در كار بقيه را داريم شايد مشكلات زياد زندگيتان از يادتان برده كه. ٢٩٠ واحد درسي در دوران عمومي گذراندهايد واين بالغ بر هفت سال تلاش شبانه روزي بوده چه در كلاس چه بالاي سر بيمار و درمانهايي كه الان انجام ميشود همه در حيطه كار ماست ما افتخار ميكنيم كه. عمومي هستيم راستش خيليها امكان قبولي در امتحان تخصص راداريم ولي با توجه به اشباع جامعه از متخصصان ديگر نيازي ادامه تحصيل احساس نميكنيم از تجربيات ودانشمان استفاده بهتري براي خود ومردمانمان خواهيم برد شما هم بهتر است تابع قانون باشيد وباعث تشويش اذهان عموم نشويد
مرتضى محمد پورى فرساد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
0
0
طبق تبصره ١ ماده ١٤آيیـننـامـــه اســتانـداردســازي تابلـوهـــا و ســرنـسـخـههـاي مـؤسـســات پـزشــکي، شــاغلان حـرف پزشــکي و وابســته پـزشــکي
(موضوع بند ج ماده 3 از فصل دوم قانون تشكيل سازمان نظام پزشكي مصوب
1383/1/25 مجلس شوراي اسلامي ):
تبصره 1: پزشكان و دندانپزشكان داراي درجه دكترا ضمن قيد عناوين به شــرح مندرج در پروانه مطب ميتوانند سه رشته مصوب طبابت مورد علاقه
خود را بدون ذكر عنوان تخصص و فوق تخصص در تابلو قيد نمايند.

تبصره2: كساني كه در يك رشته تخصصي مدرك اخذ نمودهاند ميتوانند حداكثر تا دو عنوان از شاخه هاي آن رشته كه كار ميكنند را به عنوان شاخه هاي انتخابي بدون ذكر عنوان فوق تخصصي يا فلوشيپ در تابلو قيد نمايند.
موارد بالا عينا از متن قانون نظام پزشكى آورده شد، همانطور كه مشاهده ميشود عنوان مندرج در پروانه مطب بايد در تابلو و نوشته شود، در پروانه مطب پزشك عمومى عنوان" دكتراى پزشكى" قيد شده و هيچ اشاره اى به عنوان پزشك عمومى نشده است..
خصوص تبصره ٢ اين ماده قانونى قابل ذكر هست كه در پروانه مطب متخصصين محترم پوست نوشته شده" دانشنامه تخصصى بيماريهاى پوست و مو و بيماريهاى آميزشى" و هيچ اشاره اى به كلمه جراح پوست يا متخصص زيبايى و متخصص ليزر يا متخصص كاشت مو نشده است ؛ پس چگونه هست كه اين عزيزان خودشان را مجاز به قيد عناوين اغواگر " جراح و متخصص پوست و مو و زيبايى و ليزر و كاشت مو" در تابلوهايشان مينمايند..
مورد بعدى اين هست كه در هيچ كجاى دنيا استتيك رشته تخصصى مستقلى نيست و تمام رشته هاى پزشكى از عمومى تا انواع تخصص و فوق تخصص ها ميتوانند طبق گايدلاين هاى تعريف شده در اين زمينه فعاليت نمايند، اگر واقعا دغدغه سلامت مردم در بين هست چرا متخصصين عزيز اين ايراد رو نميگيرند كه چرا پزشك عمومى مثلا بيمارى پوست رو ويزيت ميكنه يا بيمارى آميزشى رو ويزيت و درمان ميكنه!!!! و فقط درد كارهاى زيبايى هست.. اينكه مطرح بشه در كوريكولوم آموزشى تخصص پوست موارد زيبايى آورده شده ( كه ايرادات خاصى هم در آن مطرح هست كه اگر لازم شد مطرح خواهد شد) لازم بذكر است كه موارد زيبايى از ديماه ١٣٨٩ به كوريكولوم آموزشى تخصص بيماريهاى پوست اضافه شده و از سال ٩٠ اجرا شده لذا در خوشبينانه ترين حالت فارغ التحصيلان قبل از سال ٩١ در رشته تخصصى مذكور هم بر اساس اين استدلال نبايد وارد مقوله زيبايى شوند.... بحث طولانى است ولى مجالش نيست
جعفر بختيارى بزشك عمومى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
0
0
با اينكه در دوران بزشكى عمومى جزء اولين فارغ التحصيلان هم دوره خود بودم اما بزشكى عمومى را جهت خدمت به مردم و كشور عزيزم بهتر از تخصص در هر رشته اى ديدم(با كمال احترام به همه همكاران عزيزمتخصص)اما جو ايجاد شده در صدا وسيما كه متاسفانه بسيارى از متخصصين محترم به ان دامن مى زنند بد بين كردن جامعه نسبت به بزشك عمومى است كه كارى بسيار ناشايست ونبخته اى است ،بنده معتقدم علوم بخصوص علوم تجربى كه سريعا تغيير مينمايد ميبايست در باز اموزيها هم به متخصصين وهم به عموميها اموزش داده شود مسلم اعمال مينور درمطب قابل انجام است ولى اعمال مازور به مراكز مجهز و اموزش ديده واكذار مى كردد،بول تا حدى ارضاء كننده است ومابقى وجدان است ونظارت ذات اقدس الهى ، موفق ومويد باشيد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
0
0
متاسفم از اینکه فقط به خاطر پول این کارا رو میکنید متخقصین عزیز نه به خاطر مردم
پزشک عمومی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
0
2
متخصصین عزیز نگران حق بیمار در درمان بیماریها نیستید فقط نگران کم شدن مریض زیبایی هستید
دوده چراغ برای زیبایی بیمار و طلب پول بیشتر
پس باکلمات عوامفریبانه مثل احقاق حق وحقوق از دست رفته بیمار ونگرانی از فیلر عمومی وارد گود نشوید فقط از کم بودن دستمزد مورد انتظار خود بگویید همانطور که اول نامه تان اشاره کردین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
0
2
ﻟﻘﻤﺎﻥ ﺣﮑﯿﻢ ﮔﻮﯾﺪ:
ﺭﻭﺯﯼ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﮐﺸﺘﺰﺍﺭﯼ ﺍﺯ ﮔﻨﺪﻡ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩﻡ . ﺧﻮﺷﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺯ ﮔﻨﺪﻡ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﺗﮑﺒﺮ ﺳﺮ
ﺑﺮﺍﻓﺮﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺧﻮﺷﻪ ﻫﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﺗﻮﺍﺿﻊ ﺳﺮ ﺑﻪ ﺯﯾﺮ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻧﻈﺮﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ
ﺧﻮﺩ ﺟﻠﺐ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻟﻤﺲ ﮐﺮﺩﻡ،
ﺷﮕﻔﺖ ﺯﺩﻩ ﺷﺪﻡ .
ﺧﻮﺷﻪ ﻫﺎﯼ ﺳﺮ ﺑﺮﺍﻓﺮﺍﺷﺘﻪ ﺭﺍ ﺗﻬﯽ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﻪ ﻭ ﺧﻮﺷﻪ ﻫﺎﯼ ﺳﺮ ﺑﻪ ﺯﯾﺮ ﺭﺍ ﭘﺮ ﺍﺯ ﺩﺍﻧﻪ ﻫﺎﯼ
ﮔﻨﺪﻡ ﯾﺎﻓﺘﻢ .
ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﮔﻔﺘﻢ: ﺩﺭ ﮐﺸﺘﺰﺍﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻧﯿﺰ ﭼﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭﻧﺪ ﺳﺮﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﻻ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺣﻘﯿﻘﺖ
ﺧﺎﻟﯽ ﺍﻧﺪ
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
0
2
به عنوان یک پزشک عمومی هم اونقدر که حق دارم مریض دیابتی ببینم,طفل ببینم,مریض تب مالتی درمان کنم حق دارم مریض پوستی درمان کنم.همونقدرکه حق دارم مریض احیا کنم ,بخیه روی صورت یه بیمار بزنم ,شستشوی گوش بدم یا پلیسه از چشم یک جوشکار در بیارم حق دارم بوتاکس و فیلر بزنم و یا آی پی ال کنم و مو بکارم,متخصصین گرامی لطفا زیاده خواه نباشید.من با افتخار یک پزشک عمومی شاغل در حرفه زیباییم,به همه مریضامم همینومیگم
متخصص پوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
1
1
همواره اعلام کرده ام که از ماست که بر ماست، وقتی همکاران عزیز متخصص پوست ما که حتی شهره تلویزیون و محافل بین المللی هستند حاضرند در برابر مبالغی مطب و تابلو خود را حتی به غیر پزشکان اجاره دهند تا اعمال کاشت مو و تزریقات تخصصی را حتی کسانیکه آرایشگر بوده اند انجام دهند، انتظار چه انضباط شغلی را داریم؟بیاییم ابتدا از خودمان شروع کنیم.
عسل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
2
0
من پزشک عمومی هستم...ما توی دوره جی پی فقط یکماه دوره پوست گذروندیم...من نمیدونم چه جوری بعضی از همکاران محترم بنده با گذروندن یک دوره جرات تزریق و کاشت و...رو پیدا میکنند..بله ...من میدونم شاید با یک دوره لیزیک یا تزریق فیلر این کار رو یاد بگیرم ..منتها به عنوان پزشک عمومی میدونم اونی که 4 سال درس خونده تسلط بیشتری به نسبت من روی موضوع داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
2
1
پزشکان عمومی بهتره برن کار ارجاعشونو انجام بدن وظیفه. پزشک عمومی در این حده و هر کاری دیگه که انجام میده پولش ....
یک پزشک عمومی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
0
1
سلام به همه های پزشکای عمومی.میدونم کارتون عشق میخواد وکسی که میتونه به پزشک عمومی توهین کنه و اونو سبک بشماره همینجا اعلام میکنم که خودش سبکترین و بی ارزشترین ادمه.
من از روییدن خارسر دیوار دانستم
که ناکس کس نمیگردد بدین بالانشینی ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
1
0
دیگه تزریق ژل و بوتاکس و یه ای پی ال چیه که دیگه بخاد تخصصشو داشته باشی. یه بهیار ممکنه خیلی بهتر از یه متخصص پوست این کار رو انجام بده. شما تمام ویدیو های یوتیوپ رو ببینید خیلی وقت ها پرستار ها بوتاکس رو انجام میدن.ن
ریحانه رجائیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
1
0
در مملکت ما هیچ قانونی نیست کی گفته یک پزشک عمومی باید اعمال تخصصی انجام بده و خودشو جای دکتر پوست جا بزنه اگر برای کلاشی نیست متخصص درس خونده زحمت کشیده من پیش یک دکتر عمومی لیزر انجام دادم با سوختگی های بسیار شدید تازه ایشون با طب سوزنی به اصطلاح غربی رد سوختگی روی پای من گذاشت که بعد سه ماه هنوز خوب نشده قیمت هاشم دو برابر یک متخصص پوسته. وقتی اعتراض میکنی هم طلبکارن که شما دکتر نیستی نمیفهمی
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
0
سلام
نکته جالب اینه که کار با دستگاه های لیزر و پزشکی و مگه کی به متخصص یاد داده؟؟؟شرکت
خوب
پزشک عمومی هم میتونه بیاد یاد بگیره..
مگه مشکل مغزی دارن که نتونن؟؟؟
تازه
کار لیزر و دستگاه های غیر تهاجمی تو همه جای دنیا و ایران توسط تکنیسین انجام میشه نه دکتر..
کودوم دکتر متخصص میاد رو لدن بیمار ژل بزنه لیزر کنه و کلی کثیف کاری داره...
عمومی هم نمیکنه..
تکنیسیسن زیر دیپلم میکنه
تنظیمات دستگاه هم که شرکت میده یاد میده
دکتر هم خیلی خول باشه وایمیسته نگاه میکنه..
حالا اینکه متخصص ها تو ....( یه مدل صنفی هم جدیدا زدن)
نفوذ دارند و میخوان بازار برای اونا باشه بحث دیکه ای
تو کوریکولوم درسی متخصص هم درس لیزر و میکرودرم نیست
پس اگر قراره هر کسی کار خودشو بکنه باید متخصص بیاد بیماری سرطان لوپوس و ویتیلیگو درمان کنه
دست به دستگاه هم نباید بزنن
پزشک عمومی هم نسخه سرماخوردگی بنیویسه
هر کسی هم بره دوره ببینه بیاد لیزر کنه....
آخه شما ها نمیدونین چه قدر سودهووو
ماهی 100 میلیون از یه دستگاه 50 میلیونی در میاد!!!!
ربایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
0
0
پزشکان عمومی لطفا به قوانین مملکت احترام بگذارن و وارد فیلدهای تخصصی نشن چون اگر در درمان کوچکترین اتفاقی بیافته کارشون به زندان میکشه و چون کار غیرتخصصی انجام دادند نظام پزشکی و قانون ازشون دفاع نمیکنه ، الان کلی پزشک عمومی بخاطر تزریق ژل و بوتاکس حکم کیفری سنگین گرفتن‌
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
0
0
خیلی جالبه نظرات برخی همکاران. مثل این میمونه که ما بگیم وکالت که کاری نداره و پول خوبی توش هست از رو کتاب قانون یه دور میخونیم میریم وکالت دیگرانو قبول میکنیم. یا خیلی مشاغل دیگه رو بریم تجربی یاد بگیریم و بدون زحمت ازمونش و دوره ی تحصیلش فقط بخوایم پولشو داشته باشیم! هرکاری که توش پول هست که آدم نباید دوره شو بگذرونه وارد بشه! همون لیزر و تزریق هزاران مورد عوارض توسط افراد غیرمتخصص و پزشکان عمومی گزارش شده... چه خوبه کمی انصاف داشته باشیم و مردمو به شکل کیسه های پول نبینیم و اگه میخوایم درامد بهتری داشته باشیم تلاشمونو متناسب باهاش بالا ببریم و از راه اکادمیک و درستش علمشو و مهارتشو بدست بیاریم و قانونی عمل کنیم.
پزشک عمومی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
0
0
اکثر کار های زیبایی واقعا safe هستند و در واقع بیشتر‌ هنر زیبایی شناسی لازمه برای انجامش ، حتی من که خودم پزشک هستم کاملا برام واضح هست که غیر پزشک هم میتونه انجامش بده ، درصد خطا برای متخصص هم هست ، کاره دست خوب یه چیزه ، عوارض یه چیز ... بسیاری از موارد خطا دارو محورن
با عرض ادب خدمت همه ی متخصصین که قطعا مسیر بسیار سختی رو پشت سر گذاشتن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: