کد خبر: ۲۶۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 13
با اقدامات هدفمند و مهم تیم های نظارتی، حمایتی و مراقبتی، در کاهش مبتلایان و در نتیجه کاهش مرگ میر ناشی از این بیماری خواهد شد.
شفاآنلاین>سلامت>مشاور و نماینده وزیربهداشت ضمن ارزیابی روند اجرای طرح شهید سلیمانی در استان سمنان، روند اجرای این طرح را در این استان، مطلوب عنوان کرد. 
به گزارش شفاآنلاین:دکتر علی ابرازه، مشاور و نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه خود به سمنان در نشستی که در دانشگاه علوم پزشکی این استان و با حضور دکتر دانایی، رییس دانشگاه، دکتر جندقی، معاون بهداشت و مدیران بهداشتی این دانشگاه، برگزار شد، ضمن ارزیابی روند اجرای طرح شهید سلیمانی در این دانشگاه، با قدردانی از تلاش های مدیران و تمامی مدافعان سلامت این دانشگاه در پیشگیری، مبارزه و مدیریت بیماری کرونا و همچنین اجرای طرح شهید سلیمانی، بیان کرد: روند اجرای این طرح در مجموعه تحت پوشش دانشکاه علوم پزشکی استان سمنان در وضعیت مناسبی بوده و به نظر می رسد که با ادامه این روند، در آینده نزدیک به نتایج خوبی از این طرح ملی برسیم.
 
دکتر ابرازه افزود: این طرح ملی که با رویکرد خانواده و محله محور و در راستای برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت اجرایی می شود، نقش بسزایی در کاهش مراجعه افراد به مراکز درمانی و بیمارستان ها داشته است و با اقدامات هدفمند و مهم تیم های نظارتی، حمایتی و مراقبتی، در کاهش مبتلایان و در نتیجه کاهش مرگ میر ناشی از این بیماری خواهد شد.
 
دکتر دانایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این نشست، گفت: پرسنل شاغل در مجموعه های مختلف تحت پوشش این دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا با تمام توان در ارائه خدمات به هم استانی ها و هموطنان عزیز قدم برداشته و این اقدامات در پیشگیری، کنترل و مدیریت این بیماری نقش بسزایی داشته است.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه، عنوان کرد: از ابتدای ماه جاری و همزمان با سراسر کشور مرحله اجرایی این طرح ملی با رویکرد خود که همان خانواده و محله محور بودن آن است، آغاز شده و اقدامات مهمی در حال اجرا است که امیدواریم با کمک آحاد مردم به اهداف عالی این طرح که همان پیشگیری، مقابله و مدیریت بیماری کرونا است، دست یابیم.
 
در ادامه نیز، دکتر جندقی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن ارائه گزارشی از مرحله اجرایی طرح شهید سلیمانی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه، بیان کرد: قبل از اجرای رسمی این طرح تاکنون چندین جلسه هماهنگی با دستگاه های اجرایی در این طرح از جمله هلال احمر، بسیج و سپاه استان برگزار و همکاری، تعامل و هماهنگی خوبی وجود داشته که در اجرای درست و هدفمند این طرح بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
 
دکتر جندقی خاطرنشان کرد: تعیین ناظرین استانی و شهرستانی درخصوص بررسی چگونگی اجرایی مراحل مختلف این طرح و همچنین تشکیل تیم های نظارتی، حمایتی و مراقبتی بر مبنای برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت از دیگر اقدامات انجام شده در این طرح بزرگ بوده است.
 
در ادامه نشست، سرهنگ انتظاری، جانشین بسیج جامعه پزشکی استان سمنان گزارشی از اقدامات و برنامه های حمایتی بسیج استان در اجرای طرح شهید سلیمانی پرداخت و از تلاش ها و همکاری حوزه سلامت استان تشکر و قدردانی کرد.
 
در ادامه، تندیس اختصاصی مدافعان سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان به دکتر علی ابرازه، مشاور و نماینده وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی اهدا شد. 
 
همچنین، ارزیابی نحوه ارائه خدمات به مراجعین و روند مراقبت در مرکز کووید 19، بازدید از مرکز منتخب کووید 19، هفده شهریور در طرح شهید سلیمانی و ارزیابی روند اجرای پروتکل های درمانی و مراقبتی در این مرکز و بازدید از مرکز جامع سلامت زنده یاد دانایی، از دیگر برنامه سفر دکتر ابرازه به سمنان است. 
 
وی در حاشیه بازدید از مرکز منتخب کووید 19 هفده شهریور و پایگاه بسیج حضرت سکینه، گفت: طرح کنترل و مقابله با کووید ۱۹ "شهید سلیمانی" در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان همزمان با سراسر کشور با همکاری سازمان هایی از جمله سپاه، بسیج، هلال احمر، و دیگر دستگاه های اجرایی در حال اجرا بوده و تعداد زیادی از مردم عزیز داوطلبانه به اجرای این طرح با آموزش های لازمی که توسط کارشناسان بهداشتی دیده اند، کمک می کنند. دکتر ابرازه عملکرد و مجموعه اقدامات صورت گرفته در اجرای این طرح در مراکز بهداشتی استان سمنان را مطلوب ارزیابی کرده و تاکید کرد: از مردم می خواهیم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اجرای شرایط قرنطینه صحیح، از شیوع بیشتر بیماری پیشگیری کنند و یاری گر تیم سلامت باشند.
وبدا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: