کد خبر: ۲۶۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 05
متخصصان انگلیسی می‌گویند فشار خون بالای بدخیم را می‌توان با بروز برخی علائم در بدن تشخیص داد.
 شفاآنلاین>سلامت>فشار خون بالا یکی از خطرناکترین بیماری‌های زمینه‌ای است که می‌تواند منجر به بیماری‌های مرگبار دیگری مانند بیماری‌های قلبی و عروقی شود. یکی از دلایلی که باعث خطرناک‌تر شدن فشار خون بالا می‌شود این است که این بیماری هیچ علائم بخصوصی ندارد. با این حال، متخصصان می‌گویند برخی علائم در بدن می‌تواند هشداری درباره فشار خون بالا باشد.

به گزارش شفاآنلاین:بر این اساس، متخصصان دانشگاه وینچستر در این باره می‌گویند: یکی از علائم آشکار در بدن که نشان دهنده فشار خون بالا و وخیم است، بی حس شدن صورت، پا‌ها و بازوهاست. علائم دیگر فشار خون بالا شامل سردرد، حالت تهوع و استفراغ، مشکل در بینایی، مشکل در تنفس، و درد قفسه سینه است.

فشار خون بالای وخیم می‌تواند مرگبار باشد. از این رو، درمان آن بسیار حیاتی است. فشار خون بالا را می‌توان با مصرف دارو کاهش داد. در بلند مدت می‌توانید با تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی به ثبات فشار خون خود کمک کنید.

متخصصان می‌گویند ریشه درمان فشار خون بالا در دو چیز نهفته است: ۱- رژیم غذایی سالم، ۲- ورزش و فعالیت دائمی. داشتن رژیم غذایی حاوی غلات کامل، میوه ها، سبزیجات، و لبنیات کم چرب در کاهش فشار خون تاثیرگذار است. همچنین باید از مصرف غذا‌های چرب و حاوی کلسترول بالا که می‌تواند فشار خون را بالا ببرد، اجتناب کرد.

فشار خون

مدیریت مصرف نمک طعام در کنترل فشار خون بسیار ضروری است. نمک می‌تواند به سرعت میزان تعادل سدیم بدن را بهم بزند و در نتیجه فشار خون افراد را افزایش دهد. براساس اعلام سرویس بهداشت همگانی انگلیس، هر فرد مجاز است در طول روز ۶ گرم نمک مصرف کند.

در مقابل، مصرف پتاسیم می‌تواند باعث کاهش تاثیر سدیم غذا بر فشار خون شود. میوه‌ها و سبزیجات بهترین منابع تامین کننده پتاسیم بدن است. حبوبات، موز، کدو، سویا، ماهی، هویج، آلو، ماست و برگ چغندر از جمله غنی‌ترین مواد غذایی حاوی پتاسیم است.

برچسب ها: درمان ، فشار خون ، تشخیص
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: