کد خبر: ۲۶۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 03
اختلال در حس بویایی یکی از علائم کروناست البته زمان برگشت این حس در بیماران متفاوت است.

شفاآنلاین>سلامت> ابتلا به بیماری کرونا افراد را دچار اختلالات جسمی گوناگونی می‌کند و از آنجا که علائم این بیماری هم متغیر و مختلف است، طی شدن دوره درمان افراد نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

 به گزارش شفاآنلاین:بسیاری از افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند از روزهای نخست ابتلا حس بویایی خود را از دست می‌دهند و علاوه بر بروز مشکلات تنفسی، قادر به درک بوهای مختلف هم نیستند.

در این گزارش شما را با چند راهکار ساده و مفید برای بازگشت هر چه سریعتر حس بویایی شما پس از طی کردن دوره نقاهت به شما معرفی می‌کنیم و امیدواریم که در بهبود حال جسمی شما تاثیر گذار باشد.

بو کردن مواد غذایی خانگی را فراموش نکنید

- اگر شما هم حس بویایی خود را پس از ابتلا به بیماری کرونا از دست داده‌اید، بهتر است بدانید که سیر خواص ضد التهابی دارد و مصرف جوشاندن آن برای بازگرداندن حس بویایی شما بسیار مفید و موثر است. بهتر است برای بازگشت حس بویایی خود سیر را جوشانده و مصرف کنید.

- آب لیمو ترش تازه را بگیرید و پس از مخلوط کردن با عسل آن را میل کنید. فراموش نکنید ترکیب این دو ماده ، خاصیت آنتی اکسیدانی قوی و موثری دارد و در بازیابی حس بویایی شما تاثیرگذار است.

- مبحث توانبخشی بویایی را فراموش نکنید. تا ۳ ماه در طول روز ۲ بار مواد غذایی خوشبو مثل اوکالیپتوس، لیمو، میخک و گل رز را بو کرده و با استمرار بو کردن مواد مذکور حس بویایی خود را که در نتیجه بیماری کرونا از بین رفته است را بازیابی کنید.

- به یاد داشته باشید که ضمن داشتن یک رژیم غذایی کم چرب و سالم، از مکمل‌ روی، منیزیم و مس نیز طبق تجویز پزشک معالج خود استفاده کنید و قدرت استفاده از بخور آب گرم را نیز فراموش نکنید.

- چکاندن یک قطره روغن کرچک گرم در بینی خود را به طور مداوم و مستمر ادامه بدهید و باز هم به تشخیص پزشک خود از انواع ویتامین‌های D , A و B12 در زمان مورد توصیه پزشک استفاده کنید.

- در صورت فراهم بودن شرایط مورد نیاز برای انجام و بهره‌مندی از طب سوزنی، این کار را هم دست کم نگیرید و با مشورت پزشک متخصص از خدمات طب سوزنی هم استفاده کنید.

برچسب ها: راهکار ، حس ، بویایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: