کد خبر: ۲۶۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 01
به دلیل ترس از ابتلا به کرونا بسیاری از بیمارانی که دچار علایم سکته مغزی هستند توسط خانواده‌ها به بیمارستان ارجاع داده نمی‌شوند.
شفاآنلاین>سلامت>رییس انجمن سکته مغزی ایران گفت: کرونا بطور مستقیم و غیر مستقیم باعث ایجاد لخته خون و سکته مغزی در مبتلایان می شود.

 به گزارش شفاآنلاین:مسعود مهرپور افزود: کرونا حدود یک سال است که شیوع یافته و گرفتاری‌های زیادی را برای مردم در سراسر جهان ایجاد کرده است؛ از جمله اینکه این بیماری اثرات مستقیم و غیر مستقیمی روی سکته مغزی داشته است.

وی اظهار داشت: به دلیل ترس از ابتلا به کرونا بسیاری از بیمارانی که دچار علایم سکته مغزی هستند توسط خانواده‌ها به بیمارستان ارجاع داده نمی‌شوند. بنابراین احتمال از دست رفتن زمان طلایی درمان سکته مغزی وجود دارد و این مسئله می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را برای بیماران به همراه داشته باشد. در واقع این موضوع تاثیر غیرمستقیم کرونا بر سکته مغزی است.

مهرپور خاطرنشان کرد: بر اساس برخی از تحقیقات انجام گرفته در سراسر جهان، کرونا می‌تواند سبب افزایش غلظت خون و احتمال لخته سازی در رگ های بدن شود و به عبارتی خطر حوادث عروقی را چه قلبی و چه مغزی افزایش دهد که این مسئله تاثیر مستقیم ویروس کووید ۱۹ بر سکته مغزی است.

رییس انجمن سکته مغزی ایران تصریح کرد: بر همین اساس برای پیشگیری از بروز سکته مغزی در بیماران مبتلا به کرونا در صورتی که ویروس کووید ۱۹ سبب التهاب زیادی در بدن شده باشد، داروهای ضد لخته توسط پزشکان برای بیمار تجویز می‌شود که همه این مباحث در دوازدهمین کنگره بین المللی سکته مغزی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

مهرپور یادآور شد: این کنگره به مدت چهار روز اواخر آذر با حضور اساتید و صاحب نظران برجسته در حوزه سکته مغزی و بیماری های عروق مغزی برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی و یافته های درمانی درباره سکته مغزی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

گزارش وزارت بهداشت حاکی از آن است که اکنون شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به کرونا در کشور به ۴۸ هزار و ۲۴۶ نفر رسیده است و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. آمار مرگ کرونا در ایران از ۱۰ آبان به بالای ۴۰۰ نفر رسید و بعد از حدود یک ماه دوباره به زیر ۴۰۰ کاهش یافت.

برچسب ها: کرونا ، عارضه ، سکته مغزی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: