کد خبر: ۲۶۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - 2020November 23
پس از بررسی دقیق، هیئتی از متخصصان سازمان بهداشت جهانی به این نتیجه رسیدند که این دارو "تأثیر قابل توجهی بر مرگ و میر یا سایر نشانه های مهم بیماران مانند نیاز به دستگاه ونتیلاتور یا زمان بهبودی ندارد". البته هنوز امکان وجود اثرات سوء این دارو رد نشده است.
 

شفاآنلاین>سلامت>سازمان بهداشت جهانی بر اساس تحقیقی جدید توصیه می کند که از داروی رمدسیویر برای بیماری کووید 19 استفاده نشود. مجله British Medical نوشت: پس از بررسی دقیق، هیئتی از متخصصان سازمان بهداشت جهانی به این نتیجه رسیدند که این دارو "تأثیر قابل توجهی بر مرگ و میر یا سایر نشانه های مهم بیماران مانند نیاز به دستگاه ونتیلاتور یا زمان بهبودی ندارد". البته هنوز امکان وجود اثرات سوء این دارو رد نشده است.

به گزارش شفاآنلاین:در مکزیک، تعداد کشته شدگان ناشی از عفونت ویروس کرونا به بیش از 100 هزار نفر رسیده است. البته در حقیقت، حداقل 150 هزار نفر در مکزیک در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند: دولت در 25 اکتبر گفت تخمین زده می شود که 50 هزار مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در آمار رسمی گنجانده نشده باشد.
در روسیه تعداد موارد ابتلا به کرونا به بیش از دو میلیون نفر رسیده است. مقامات بهداشتی طی 24 ساعت، 23،610 مورد ابتلای جدید و 463 مورد مرگ ناشی از ویروس را گزارش کردند. در مجموع، تقریبا 35 هزار نفر تاکنون در روسیه جان خود را از دست داده اند.
اگرچه در آفریقا تعداد موارد ابتلا به کرونا رکورد جدیدی زده، اما این قاره بعد از اقیانوسیه کمترین آسیب را از این بیماری دیده است. به گزارش مقامات بهداشتی، در مجموع 2،013،388 مورد در این قاره ثبت شده و تاکنون 48408 نفر جان خود را از دست داده اند.
به گزارش دانشگاه جان هاپکینز از زمان شیوع پاندمی کرونا، در آمریکا تقریبا 11.5 میلیون مورد ابتلا ثبت شده و بیش از 250 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. این تعداد قربانی، بالاترین رقم مطلق در سراسر جهان است: برزیل و هند در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.
در هلند محدودیت های کرونا اندکی کاهش می یابد: از پنجشنبه تئاترها، موزه ها، سینماها و کتابخانه ها مجاز به بازگشایی هستند، اما کافه ها و رستوران ها همچنان بسته خواهند ماند. روز سه شنبه، 4،320 مورد جدید ابتلا طی 24 ساعت گزارش شد که 547 مورد کمتر از روز قبل است. این چهارمین روز متوالی است که شمار مبتلایان کاهش می یابد.
اتریش نیز اکنون طی سه هفته آینده قرنطینه می باشد: ترک منزل فقط به دلایل خاص مجاز بوده و فقط مغازه های نیازهای روزمره مانند سوپرمارکت ها، داروخانه ها و بانک ها باز هستند. از ابتدای شیوع پاندمی، بیش از 200 هزار نفر در اتریش به این ویروس آلوده شده و بیش از 1800 فرد جان خود را از دست داده اند.زوددويچه سايتونگ (آلمان)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: