کد خبر: ۲۶۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 19
داده‌های آزمایش فاز ۲ واکسن کووید-۱۹ دانشگاه آکسفورد نشان داده است که این واکسن می‌تواند یک واکنش ایمنی قوی در افراد در سنین مختلف، به خصوص در افراد سالمند و در معرض خطر ایجاد کند.

شفاآنلاین>سلامت>داده های آزمایش فاز 2 واکسن کووید-19 دانشگاه آکسفورد نشان داده است که این واکسن می تواند یک واکنش ایمنی قوی در افراد در سنین مختلف، به خصوص در افراد سالمند و در معرض خطر ایجاد کند.

 به گزارش شفاآنلاین:جدیدترین نتایج آزمایش واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که این واکسن یک پاسخ ایمنی قوی در سالمندان ایجاد می کند و انتظار می رود دانشگاه آکسفورد طی هفته های آینده اطلاعات مربوط به اثرگذاری این واکسن بالقوه را منتشر کند.

بنابر اعلام محققان سازنده این واکسن موسوم به "ChAdOx1 nCov-2019" نشان داده شده است که این واکسن در بزرگسالان سالم از 56 تا 69 سال و بالاتر از 70 سال قادر به ایجاد یک واکنش ایمنی قدرتمند است.

محققان می گویند داده های آزمایش فاز 2 منتشر شده در مجله Lancet نشان می دهد که این واکسن در یکی از آسیب پذیرین گروه های در معرض ابتلای شدید به بیماری کووید-19 می تواند باعث ایجاد ایمنی شود.

به گفته محققان، این آزمایش، پاسخ های ایمنی مشابهی را در هر سه گروه سنی 18 تا 55 سال، 56 تا 69 سال و 70 سال به بالا نشان داده است.

برچسب ها: کرونا ، آکسفورد ، واکسن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: