امیرپویان رفیعی شاد، رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی استان تهران مخالف فروش بلیت از طریق استارتاپها و اپلیکیشنها است. او فروش بلیت را فروش یک خدمت و کار تخصصی میداند نه فروش کالا. او اعتقاد دارد برای فروش بلیت توسط اپلیکیشنها مجوزهایی صادر شده است، بنابراین صادرکننده مجوزها باید پاسخگوی چنین اتفاقی باشد. منظور او سازمان هواپیمایی کشوری است. او فروش بلیت را فروش یک خدمت تخصصی گردشگری میداند نه فروش یک کالا. بنابراین اعتقاد دارد مسافران باید از طریق دفاتر فروش و با حضور در آژانسهای مسافرتی اقدام به خرید بلیت کنند. رفیعی شاد اعتقاد دارد در این زمینه نباید توپ را در زمین دفاتر فروش انداخت و باید کسانی جوابگو باشند که مجوز فروش بلیت را از طریق تکنولوژیهای اینترانتی میدهند. او میگوید: «وقتی از بازار دیجیتال صحبت میشود، این گمان میرود که آنها باید در همه حوزهها حضور داشته باشند، در حالی که این روند اشتباه است.» اما این تخلف توسط یک آژانس مسافرتی با همکاری یک اپ موبایلی در حال وقوع است. آیا نباید انجمن صنفی در این موضوع ورود کند؟ رفیعی شاد اعتقاد دارد که برای پاسخگو بودن انجمن صنفی باید اختیارات به این انجمن تفویض شود. روابط عمومی ایرانایر هم میگوید: «ایرانایر یک سیستم دولتی است و با توجه به نظارتها امکان فروش بلیت چارتری وجود ندارد.» این روابط عمومی اعتقاد دارد که
سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و سازمان هواپیمایی کشوری باید پاسخگو باشد.» مسافران و شهروندان در میان عدم پاسخگوی شفاف مسئولان، سرگردانترین مسافران پروازهای داخلی هستند. چون خرید بلیت ازطریق اپها که راهکار دولت الکترونیک برای کاهش ترددهای شهری است، مشخص نمیکند که بلیت از طریق کدام آژانس یا دفتر خدماتی به فروش رسیده است. بنابراین مشتری برای گرفتن خسارت دستش به هیچجا بند نیست.