کد خبر: ۲۶۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 12
اکنون تعداد زیادی دارو که ادعای کمک به درمان عوارض ناشی از بیماری کرونا و یا درمان قطعی این بیماری را داشته‌اند به سازمان غذا و دارو ارجاع شده است

شفاآنلاین>سلامت>بهره مندی از ظرفیت‌های علمی و ذخایر عظیم داروسازی سنتی که میراث چند هزار ساله نیاکان ماست امروز هم می‌تواند در مسیر علمی گره گشای مشکلات نوین جامعه بشری باشد.

به گزارش شفاآنلاین:تاکنون تعداد زیادی دارو که ادعای کمک به درمان عوارض ناشی از بیماری کرونا و یا درمان قطعی این بیماری را داشته‌اند به سازمان غذا و دارو ارجاع شده است و آن دسته از فراورده‌های مذکور که دارای مستندات علمی، مکفی بوده اند، به دقت مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته و در صورت گذراندن مراحل علمی و قانونی در نوبت صدور مجوز قرار می‌گیرند.

براین اساس طبق بررسی‌های صورت گرفته تاکنون چهار فرآورده طبیعی با اجزای گیاهی موفق به اخذ مجوز از کمیسیون قانونی سازمان غذا و دارو را برای بهبود علائم بیماری کووید ١٩ شده اند و برای دو مورد آن مجوز موقت تولید به مدت ۶ ماه صادر شده است.

اسپری دهانی PHR ۱۶۰ که حاوی ۶ اسانس گیاهی و با توجه به نتایج کارآزمایی بالینی ارائه شده با مورد مصرف کمک به بهبود عوارض ریوی کووید ١٩ شامل تنگی نفس، سرفه، افزایش اکسیژن شریانی و شربت موکوزیفت حاوی عصاره آبی میوه دو گیاه و با توجه به مدارک کارآزمایی بالینی ارائه شده، با مورد مصرف بهبود علائم خستگی و بی اشتهایی در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ موفق به اخذ مجوز تولید شده، اما هنوز توسط تولیدکنندگان تولید و به بازار عرضه نشده است.

همچنین دو داروی دیگر شامل فرآورده شربت تولید با نام اظهار شده استاپ سیویر (نام فرآورده تأیید نهایی نشده است) و بر اساس کارآزمایی بالینی با مورد مصرف: کاهش دوران بستری و بهبود هایپوکسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و فرآورده شربت با نام اظهار شده آنوال اس (نام فرآورده تأیید نهایی نشده است) حاوی یک جز گیاهی که بر اساس کارآزمایی بالینی با مورد مصرف: بهبود برخی علائم بیماری کرونا مؤثر است، موافقت اصولی کمیسیون قانونی را اخذ کرده اند.

مسلما در صورت تکمیل مدارک علمی و قانونی داروهای گیاهی با ادعای درمان و کاهش عوارض بیماری کرونا در کمیسیون قانونی ساخت دارو و مواد بیولوژیک سازمان غذا و دارو مطرح و در صورت تأیید نهایی و رعایت قوانین این سازمان مجوزهای لازم را صادر خواهد کرد.

برچسب ها: سازمان ، غذا ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: