کد خبر: ۲۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۳ - 2014July 01
شفاآنلاین-یک متخصص ارتوپدی با تاکید بر اینکه درصد ابتلای دختران نوزاد به شکستگی لگن نسبت به پسران 4 تا 5 برابر بیشتر است، گفت: در صورت وجود سابقه شکستگی لگن در خانواده باید نوزادان در هنگام تولد توسط پزشک به طور کامل و دقیق معاینه شوند که برای درمان نوزادان 1 تا 6 ماه از کمربندهای مخصوص استفاده می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر عزت صالحی در خصوص نوزادانی که هنگام تولد دچار شکستگی لگن می‌شوند، گفت: از هر 1000 نوزاد متولد شده، به طور متوسط 1 نوزاد دچار شکستگی لگن است. درصد ابتلای دختران به این بیماری نسبت به پسران، 4 تا 5 برابر بیشتر است.

این متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه زمان تشخیص این عارضه نقش موثری در نحوه درمان دارد، گفت: تشخیص زود هنگام این عارضه موجب کاهش هزینه‌های درمانی می شود.

وی با تاکید بر اینکه نوزادان بالای 18 ماه برای درمان نیاز به عمل جراحی دارند، تصریح کرد: برای درمان نوزادان 1 تا 6 ماه از کمربندهای مخصوص استفاده می شود اما نوزادان 6 تا 18 ماه باید ابتدا استخوان لگن آنها جا بیفتد، سپس گچ گیری انجام شود.

صالحی خاطرنشان کرد: عوامل ارثی و محیطی از دلایل موثر در ایجاد این عارضه است و در صورت وجود سابقه شکستگی لگن در خانواده، نوزادان باید در هنگام تولد تحت معاینات دقیق پزشک قرار گیرند، گاهی از سونوگرافی نیز جهت تشخیص این عارضه استفاده می‌ شود.

وی در پایان اظهار کرد: نوزادان دچار شکستگی لگن، نباید قنداق شوند زیرا این کار موجب عدم بهبود آنها می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: