کد خبر: ۲۶۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 05
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه هزینه بستری بیمار کرونایی از تعطیلی کسب و کارها بیشتر است، گفت: حفظ سلامت مردم در اولویت تمام تصمیمات مدیران استان قرار بگیرد.
شفاآنلاین>سلامت>محمد علی شجاعی صبح امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خراسان شمالی که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با شیوع کرونا و با تبلیغات انجام شده میزان رعایت پروتکل‌ها افزایش یافت اما اکنون نیز اگر قوانین را برداریم برخی رعایت نمی‌کنند.
 
به گزارش شفاآنلاین:استاندار خراسان شمالی ادامه داد: هر تصمیمی که مدیران می‌گیرند باید در راستای سلامت و حفظ جان مردم باشد و کسب و کار، معیشت و خدمات به مردم در عین حال که مهم است باید در اولویت دوم قرار بگیرد.
 
وی افزود: از زمانی که در تصمیم‌هایمان موضوعی غیر از سلامت را لحاظ کردیم و گفتیم نمی‌شود کسب کار، مدرسه و یا مراسم تعطیل شود روز به روز آمار کرونا در استان و کشور افزایش یافت.
 
شجاعی هزینه درمان هر فرد مبتلا به کرونا را به صورت میانگین ۲۰ میلیون تومان دانست و گفت: این عدد به غیر از مخارج خود بیمار است؛ آیا یک کسب و کار تعطیل شود هزینه بیشتری دارد یا افرادی مبتلا به کرونا شوند؟
 
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به تصمیمات ستاد ملی کرونا مبنی بر افزایش خدمات بیمه‌ای به بیماران کرونایی، بیان کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی در خصوص میزان اجرای تعهدات بیمه در استان ارسال کند زیرا اکنون حتی بیمار کرونایی که بیمه ندارد نیز باید روی تخت بیمارستان بیمه شود.
 
وی با انتقاد از برخی مدیران افزود: برخی ادارات فکر می‌کنند وظیفه‌ای در مبارزه با کرونا ندارند و روند قبلی خود را ادامه می‌دهند و در نهایت توجیه می‌کنند که شرایط سخت است و نمی‌شود کار کرد؛ ما نیز می‌دانیم شرایط سخت است و مدیر در شرایط سخت باید کار کند.
 
شجاعی تصریح کرد: رعایت پروتکل‌ها در بیمارستان‌ها، درمانگاه و مطب‌ها خواسته به حق و منطقی ما است که باید اجرا شود لذا پزشکی حق ندارد چند بیمار را ساعت‌ها در مطب معطل نگه دارد.
 
استاندار خراسان شمالی در ادامه به عدم افزایش خدمات الکترونیکی در ادارات استان اشاره داشت و گفت: این مسئله را جدی نگرفته‌ایم لذا باید طی ۴۸ ساعت آینده سازمان‌ها گزارشی دهند که در این زمینه چه فعالیتی انجام داده و برای گسترش این خدمات چه زیرساخت‌هایی نیاز دارند.
 
وی در انتها به شرایط پمپ بنزین‌ها، دفاتر پیشخوان و بازار روزهای استان اشاره داشت و گفت: این موارد باید به سرعت اصلاح شود.
برچسب ها: کرونا ، هزینه ، بستری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: