کد خبر: ۲۶۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 04
جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان صنایع سلولزی برای بررسی قیمت پوشک آغاز شد.

شفاآنلاین>اقتصادی>جلسه رزم حسینی، وزیر صنعت با نمایندگان صنایع سلولزی برای پیگیری موضوع قیمت گذاری پوشک از دقایقی قبل آغاز شد.

به گزارش شفاآنلاین:در این جلسه که با حضور فعالان صنعت سلولزی، مسئولان دفتر معاونت امور صنایع وزارت صنعت و مدیران ستاد تنظیم بازار در حال برگزاری است، موضوع قیمت گذاری محصولات سلولزی با محوریت پوشک بچه مورد بررسی قرار گرفته است.

هرج و مرج در قیمت گذاری پوشک باعث شده تا هزینه ماهانه مصرف پوشک برای هر کودک ایرانی حدود یک میلیون تومان باشد. به عنوان مثال قیمت درج شده بر روی یک بسته 24 عددی پوشک سایز 6 کودک 132 هزار تومان است و به عبارتی خانوارها بابت هر عدد پوشک حدود 5500 تومان هزینه می کنند. اگر هر کودک به طور متوسط روزانه 5 تا 6 عدد پوشک مصرف کند هزینه خرید روزانه پوشک خانوار دارای یک فرزند زیر 3 سال ماهانه 825 هزار تا یک میلیون تومان می شود.

کوتاهی برخی مسئولان نیز در وضعیت فعلی بازار پوشک تاثیرگذار است که می توان به ترس یکی از مسئولان وزارت صنعت از ثبت سفارش واردات مواد اولیه پوشک در سال 97 همزمان با برخورد دستگاه قضا با ثبت سفارش های غیرقانونی اشاره کرد. این اتفاق باعث تاخیر چندماهه در واردات مواد اولیه و ایجاد بحران و گرانی در بازار پوشک شد.

هرج و مرج در قیمت گذاری پوشک باعث شده تا قیمت درج شده روی بسته بندی بالاتر از قیمت خرده فروشی باشد به طوری که در برخی موارد این اختلاف به 41 هزار تومان نیز می رسد.

گرانی افسارگسیخته پوشک کودک روز گذشته مورد انتقاد مقام معظم رهبری قرار گرفت.

 برخی کاربران سامانه  با ثبت سوژه هایی با عنوان «گرانی قیمت پوشک برای چیست؟»، «با سیر صعودی قیمت پوشک نوزاد چه باید کرد؟» و «افزایش شدید قیمت پوشک در سایه بی‌توجهی مسئولین» خواستار مدیریت بازار پوشک و کنترل قیمت ها شده بودند

برچسب ها: صصنعت ، گرانی ، پپوشک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: