کد خبر: ۲۶۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 04
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد؛
دبیر کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: توسعه صنعت گردشگری سلامت ضرورت امروز دانشگاه و کشور است.
شفاآنلاین>سلامت>معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر ضرورت توجه به دستورالعمل مشاوره بیماران بخش های مراقبت ویژه توسط متخصص تغذیه تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین: سید فرشاد علامه دبیر کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به نقشه راه توسعه گردشگری سلامت تا سال ۱۴۰۴ و رتبه دهم دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه گردشگری سلامت کشور بر اساس سامانه آواب وزارت بهداشت، گفت: توسعه صنعت گردشگری سلامت ضرورت امروز دانشگاه و کشور است. البته با توجه به شرایط پاندمی کووید ۱۹ برنامه‌های توسعه IPD در کشور چندی است که معلق مانده ولی با توجه به اهمیت آن در ارزآوری و کمک به درآمدزایی بیمارستان‌ها نیاز است برای آینده این حوزه از هم اکنون پیش بینی‌ها و تصمیم سازی های لازم صورت گیرد.

وی افزود: در عین حال پیشگیری از اختلال در ارائه خدمات به بیماران داخلی و پرداخت حق‌الزحمه مناسب به پزشکان و کادر درمانی در بحث گردشگری سلامت، از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه درمان دانشگاه است.

علامه در ادامه بر اهمیت تغذیه مکمل بیماران بخش مراقبت‌های ویژه با محلول‌های گاواژ صنعتی تأکید کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل کشوری تمامی بیماران ICU باید توسط متخصص تغذیه مشاوره شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، تاکید کرد: ضروری است رؤسای بیمارستان‌ها بر اجرای این مهم نظارت داشته باشند. همچنین بیمارستان‌ها باید فرمولاری گاواژ مشخصی را تنظیم و آن را به ستاد معاونت درمان اعلام کنند.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: