کد خبر: ۲۶۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 04
حسین روحانی از تجربه‌اش بعد از تزریق واکسن کرونا می‌گوید:
حسین روحانی واکسن کرونا را به عنوان اولین چهره ورزشی ایران تزریق کرده و در انتظار اعلام نتیجه قطعی آن روی بدن خودش و شاگردانش در تیم‌ملی روسیه است.
شفاآنلاین>سلامت>سرمربی ایرانی تیم‌ملی کاراته روسیه متوجه شده که واکسن کرونا را باید یک مرحله دیگر هم تزریق کند تا شاید از آن نتیجه بگیرد.

به گزارش شفاآنلاین:حسین روحانی که مدت‌هاست هدایت تیم‌ملی کاراته روسیه را برعهده گرفته، به علت شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان وارد یک ماجراجویی عجیب شده است. او که مدت‌ها برای سفر به روسیه و همراهی شاگردانش در راه آماده‌سازی برای المپیک دچار مشکل شده بود، حالا در شرایطی در این کشور حضور دارد که واکسن کرونا را به عنوان اولین چهره ورزشی ایران تزریق کرده و در انتظار اعلام نتیجه قطعی آن روی بدن خودش و شاگردانش در تیم‌ملی روسیه است.

حدود یک هفته بعد از تزریق واکسن روسی کرونا با حسین روحانی همکلام شدیم تا تجربیات او بعد از این اتفاق را بشنویم و بدانیم که چقدر باید به تولید واکسن کرونا به صورت کاملا مطمئن و امیدوار باشیم.

در ادامه مشروح صحبت‌های حسین روحانی را می‌خوانید.

بعد از تزریق واکسن دچار ضعف بدنی شدید شدم

روز بیست‌وششم اکتبر بود که طبق اعلام قبلی آمدند و به ما واکسن کرونا را تزریق کردند. خیلی‌ها به من پیام می‌دادند که این کار را نکن، چون معلوم نیست که چه اثراتی روی بدن خواهد داشت. خودم هم کمی مردد شده بودم، اما نهایتا واکسن را تزریق کردم. همه اعضای تیم چنین کاری را انجام دادند. البته بعد از تزریق واکسن کمی احساس خستگی و ضعف بدنی داشتم. متأسفانه با اینکه پزشکان به من گفته بودند چند روز باید استراحت کنی، من این واکسن را خیلی جدی نگرفتم و گفتم شاید همان واکسن آنفلوآنزا باشد، به همین علت فردای آن روز تمرین کردم که بعد از تمرین دچار ضعف بدنی شدید شدم. پزشک تیم به من گفت نباید تمرین می‌کردی و بعد از آن با نظر پزشک پنج، شش روز استراحت کردم. البته در این چند روز هم کمی سردرد و تنگی نفس داشتم، اما الان بهترم و همراه تیم راهی سوچی شدم تا کمپ تمرینی خود را در این شهر آغاز کنیم. تست پی‌سی‌آر هم در روزهای اخیر از ما گرفته شد که ربطی به واکسن نداشت و طبق همان پروتکل‌های این چند ماه اخیر بود.

گفتند واکسن اصلی را دو ماه دیگر می‌زنیم!

بعد از چند روز فهمیدم که ما باید یک مرحله دیگر هم این واکسن را تزریق کنیم. می‌گویند واکسنی که دو ماه دیگر به شما تزریق می‌کنیم، واکسن اصلی است. من از این اتفاق کمی تعجب کردم. برداشت من از صحبت هایشان این‌طور بود که واکسنی که الان تزریق کردیم، حالت آزمایشی داشته و واکسن بعدی واکسن اصلی خواهد بود. البته گفتند 25 روز دیگر باید تست بالینی بدهیم تا سطح آنتی‌بادی که در بدن‌مان ترشح می‌شود، آزمایش کنند. آن موقع مشخص می‌شود که واکسن چه تأثیری روی بدن ما داشته است.

خود روس‌ها هم از این واکسن مطمئن نیستند

طبق اطلاعاتی که کسب کردم، لابراتواری که واکسن کرونا را ساخته، قبلا واکسن مرس، سارس و آبولا را هم تولید کرده بود. می‌گویند ساختار این واکسن مثل واکسنی است که آکسفورد انگلیس تولید کرده، در هر صورت این واکسنی که من زدم، خیلی مطمئن نیست. به کسی جواب درستی نمی‌دهند، چون خودشان هم هنوز اطلاعات دقیقی ندارند. در خود روسیه هم تاکنون سه لابراتوار واکسن تولید کرده‌اند و باید ببینیم که کدام یک از آنها دقت بیشتری دارد. روسیه فعلا واکسن را به صورت عمومی توزیع نکرده است و فقط روی گروه‌های خاص تزریق می‌کند.

ورزشکاران به علت آمادگی جسمانی بالا واکسن آزمایشی را زدند

من نمی‌دانم واقعا کسی بوده که بعد از تزریق این واکسن باز هم به کرونا مبتلا شده باشد یا خیر. در چند روز اخیر از خانه بیرون نرفتم و با کسانی هم که در ارتباط هستم، آنها هم اطلاعات دقیقی ندارند. به هر حال ورزشکاران جزو قشری هستند که آمادگی جسمانی‌شان بالاست و به همین علت فکر می‌کنم تزریق واکسن را از ورزشکاران آغاز کردند. این‌طور که من شنیدم حتی اگر به صورت مطمئن واکسن کرونا تولید شود، بازهم اولویت‌بندی خواهد شد که چه گروه‌هایی اول باید آن را تزریق کنند و سپس عرضه عمومی می‌شود. باز هم هر کسی با مسئولیت خودش این واکسن را تزریق می‌کند.

واکسن به زودی به ایران هم می‌رسد

به نظر من تا دو، سه ماه آینده اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. خیلی از مردم به من پیام می‌دهند که این واکسن به ایران هم می‌آید یا خیر. فکر می‌کنم با تلاش‌هایی که در دنیا صورت می‌گیرد، به امید خدا به زودی این واکسن عرضه جهانی خواهد شد و مردم ایران هم بی‌نصیب نمی‌‌مانند. امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد تا تمام مردم دنیا به ویژه ایرانی‌ها از این وضعیت بیرون بیایند.

گفتند تعدادی با تزریق واکسن جان‌شان را از دست دادند!

من اولین فرد ایرانی بودم که واکسن کرونا را تزریق کردم. بالاخره هر کسی برای زندگی خودش تصمیم می‌گیرد، اما من شخصیتم از ابتدا طوری بوده که دوست داشتم برای اولین بار خیلی چیزها را تجربه کنم. این بار که دیگر قضیه خیلی بزرگ‌تر بود و موضوع واکسن کرونا پیش آمد. همان‌طور که گفتم ابتدا کمی تردید داشتم، چون خیلی‌ها به من می‌گفتند این کار را نکن. از طرفی اخباری آمده بود که در کره‌جنوبی و آمریکا با تزریق واکسن جان خود را از دست دادند. می‌گفتند شاید زنده نمانی و خودم هم استرس داشتم، اما در نهایت تصمیم گرفتم این کا را انجام دهم. به عقب برگردم، باز هم چنین تصمیمی می‌گیرم. البته هنوز مشخص نیست که بدن من چقدر در برابر کرونا مقاوم است و پزشکان گفته‌اند که حتما ماسک بزن. روزانه در روسیه پانزده، شانزده نفر مبتلا به کرونا می‌شوند و شرایط خیلی جالب نیست.شهروند

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: