کد خبر: ۲۶۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 29
یک متخصص طب سنتی، در مورد استفاده از دمنوش ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی در پاییز و زمستان، نکاتی را متذکر شد.

شفاآنلاین>سلامت>فاضله حیدریان، با اشاره به اینکه بیماری‌های ویروسی همچون آنفلوانزا و سرماخوردگی شامل ۲ فاز هستند، گفت: فاز اول که حاد است، بیمار کاملاً بد حال بوده و تب و ضعف شدیدی دارد و توصیه اصلی ما در این فاز بیماری استراحت و مصرف فراوان مایعات است.

به گزارش شفاآنلاین:بیماری‌های ویروسی به طور جدی پرهیز کنید. دمنوش‌هایی که مصرف آنها در این زمان توصیه می‌شود شامل دمنوش عناب، ختمی، لعاب بهدانه، نشاسته و…، است.

این متخصص طب سنتی، با تاکید بر اهمیت رفع یبوست در فاز حاد بیماری، تصریح کرد: یکی از بهترین درمان‌ها برای رفع یبوست خاکشیر است که نحوه مصرف آن باید به این صورت باشد که دو قاشق غذاخوری خاکشیر را در یک لیوان آب داغ ریخته و صبح‌ها به صورت ناشتا مصرف کنید. دقت کنید پس از مصرف خاکشیر تا نیم‌ساعت صبحانه نخورید. همچنین مصرف انجیر و آبی که انجیر در آن خیس شده نیز به عنوان یک ملین خوب توصیه می‌شود.

حیدریان ادامه داد: مصرف مایعاتی مانند آب سیب، آب لیموشیرین در این زمان بسیار توصیه می‌شود اما، بهتر است از مصرف آبمیوه‌های ترش مانند آب پرتقال و…، پرهیز کنید زیرا ممکن است طول دوران بیماری یا ضعف ناشی از بیماری را افزایش دهد.

برچسب ها: ویروس ، بیماری ، پاییز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: