کد خبر: ۲۶۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 28
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، بر اجرای نظام ارجاع و برنامه پزشکی خانواده و نسخه نویسی الکترونیک، در پیشبرد اهداف نظام سلامت کشور تاکید کرد.

شفاآنلاین>سلامت>محمد مهدی ناصحی، در آئین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت و مراسم تکریم و معرفی مدیران عامل جدید و سابق سازمان بیمه سلامت ایران که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: قانون بیمه سلامت در سال ۱۳۷۳ در مجلس تصویب و این سازمان در سال ۱۳۷۴ تأسیس شد. از جهت قوانین با توجه به این‌که پوشش همگانی بیمه سلامت یکی از مترقی‌ترین قوانین کشور در قانون اساسی است، با مجموعه صندوق‌هایی که از مردم حمایت می‌کند، امروز مشغول به فعالیت است.

به گزارش شفاآنلاین: ناصحی افزود: صندوق‌های بیمه سلامت شامل پنج صندوق روستایی با پوشش ۲۰ میلیون نفر جمعیت، صندوق بیمه همگانی سلامت با پوشش ۱۳.۵ میلیون نفر جمعیت، صندوق کارکنان دولت با پوشش ۵ میلیون نفر از کارمندان و صندوق‌های ایرانیان و سایر اقشار نیز از صندوق‌های دیگر سازمان بیمه سلامت هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در این چند ساله رشد خوبی را با توجه به شاخص‌های بیمه سلامت داشتیم، ولی باز هم پرداخت از جیب مردم درصد بالایی دارد. نکاتی در حوزه سلامت وجود دارد که باید اصلاح شود. تا وقتی نظام ارجاع و پزشکی خانواده مستقر نشود، با طرح‌های حمایتی درمانی شاید به اهداف خود نرسیم. یکی از برنامه‌های مترقی که مورد تاکید وزیر بهداشت نیز هست، سازوکار نظام ارجاع است که بخش عمده آن را شاید بتوان در بیمه سلامت اجرایی کرد.

ناصحی بیان کرد: استقرار نظام یکپارچه خدمات الکترونیک نیز مورد تاکید است که باید تقویت شود. مدیرعامل سابق سازمان بیمه سلامت نیز زحمات فراوانی در این زمینه و به خصوص در نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک کشیده و امیدواریم تا دو ماه دیگر بتوانیم رضایت سنجی بیمه شدگان را انجام بدهیم.

عضو هیأت مدیره سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: خرید راهبردی خدمات نیز یکی از برنامه‌های ما محسوب می‌شود، زیرا از این طریق گلایه‌های بسیاری کم می‌شود. یکی از اقدامات مهم ما نظام ارجاع و بیمه روستایی است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: راهنماهای بالینی نیز یکی از موضوعاتی است که بتوانیم از طریق آن منابع را کنترل کنیم. در زمینه دستیاران تخصصی و فوق تخصصی هم به دنبال این هستیم که پایان نامه‌ها به این سمت برود که راهنماهای بالینی را ترسیم کرده و بنویسند. بدین وسیله راهنماهای بالینی برای دانشجویان نهادینه می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از تأکیدات وزیر بهداشت بحث توانبخشی بود. ضایعات نخاعی و مشکلات بیماران اتیسم و ام اس وجود دارد که شاید بخشی از هزینه این بیماران در حال حاضر پرداخت می‌شود، اما هزینه‌های کمرشکن این بیماران متولی جدی ندارد که به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

برچسب ها: پزشکی ، خانواده ، ارجاع
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: