کد خبر: ۲۶۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 27
تکرر ادرار در افرادی که بیش از حد مایعات مصرف می‌کنند، طبیعی است، ولی در کسانی که زیاد مایعات مصرف نمی‌کنند و تکرر ادرار دارند باید از نظر برخی مسائل بررسی شوند.

شفاآنلاین>سلامت> بسیاری از مطالعات نشان می دهد که به دلیل دسترسی آسان، زمانی که در خانه می مانیم، بیشتر از زمانی که خارج از خانه هستیم به دستشویی رفتن و تخلیه مثانه اقدام می‌کنیم، این رفتن مکرر به دستشویی ممکن است باعث ضعف مثانه شود.

به گزارش شفاآنلاین:متخصصان می‌گویند تخلیه مثانه به طور مكرر به این معنی است كه مثانه شما به نگه داشتن ادرار كمتر عادت می‌كند و بنابراین شروع به جمع شدن می‌كند. این موضوع باعث حساسیت و فعالیت بیش از حد مثانه و تحریک مغز برای دستور دادن به تخلیه سریع این عضو می شود.

این مسئله می‌تواند منجر به پدیده ای شایع به نام "سندرم مثانه پرکار" شود. این سندروم شامل مجموعه علائمی است که باعث رفتن مکرر به توالت و یا نیاز ناگهانی و کنترل نشده به ادرار می شود که در نهایت بی اختیاری ادرار را به دنبال خواهد داشت.

مثانه بیش فعال معمولاً با افزایش سن، به ویژه در خانم ها بروز پیدا می‌کند اما اگر مثانه شروع به انقباض و حساسیت بیشتر کند، این معضل می تواند در هر سنی بروز کند. با این وجود خبر خوب این است که می توانید با تمرین، عملکرد مثانه خود را به حالت عادی برگردانید.

کار در خانه چگونه باعث ضعف مثانه می شود؟

پزشکان توصیه می‌کنند بهتر است هر فرد به طور متوسط هر ۳ ساعت یکبار ادرار کند. پزشکان برای کسانی که می‌خواهند قدرت مثانه خود را به حالت عادی برگردانند چند نکته ساده را توصیه می‌کنند که این نکات به شرح زیر است:

تعداد دفعات ادرار را کنترل کنید

پزشکان توصیه می‌کنند که این افراد تعداد دفع ادرار خود را کنترل کرده و مدت زمانی را که می‌توانند به دستشویی نروند را یادداشت کنند. همچنین توصیه می‌شود هنگام تمایل اولیه به دفع ادرار، برای رفتن به دستشویی عجله نکنید، زیرا در آغاز می‌توانید ۱۵ دقیقه صبر کنید و هر بار آن را افزایش دهید تا زمان بین ۳ ادرار حداقل ۳ ساعت شود.

همچنین می توان از تکنیک های حواس پرتی و تأخیر مانند انجام کارهای خاص از قبیل پخت و پز یا تمیز کردن یا انجام یک کار استفاده کنید.

تمرینات کف لگن را انجام دهید

این تمرین به افزایش قدرت نگه داشتن مثانه و بازگشت تدریجی آن به موقعیت قبلی خود کمک می کند.

نوشیدن آب

هنگامی که آب بیشتری می‌نوشید، علاوه بر جلوگیری از کمبود آب بدن که منجر به افزایش غلظت ادرار و در نتیجه بروز سایر مشکلات ادراری مانند سنگ کلیه و عفونت می شود، کمک می کنید تا مثانه پر شده و عضلات آن ورزیده شود.

برچسب ها: دستشویی ، مثانه ، تضعیف
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: