کد خبر: ۲۶۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 27
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: نتایج آزمایش‌های حیوانی واکسن کرونا خوب بوده و پیش بینی می‌شود تا آخر پاییز اولین آزمایش بر روی نمونه انسانی انجام شود.

شفاآنلاین>سلامت>سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: مطالبه ما این بود که باید با افراد متخلف برخورد شود و به نظر می‌رسد تاکنون توصیه‌ها به اندازه کافی گفته نشده است، متاسفانه در کشور ما روند فرآیند‌ها کند است و هماهنگی‌های بین بخشی به خوبی صورت نمی‌گیرد و باید همه سازمان‌ها گزارش خود را به کمیته نظارت ستاد ملی مقابله با کرونا بدهند.

به گزارش شفاآنلاین:لاری افزود: مقرر شده است تا به زودی قرارگاهی تحت نظارت مقام معظم رهبری برای نظارت بر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تشکیل شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ساخت واکسن کرونا زمان بر است و قرار نیست به یکباره همه بتوانند از این واکسن استفاده کنند با این وجود نتایج آزمایش‌های حیوانی واکسن کرونا خوب بوده است، پیش بینی می‌شود تا آخر پاییز اولین آزمایش بر روی نمونه انسانی انجام شود.

لاری درباره پیش پرداخت خرید واکسن کرونا و مهلت پرداخت آن تا ۱۸ مهر بیان کرد: مشکل تبادلات ارزی ناشی از تحریم روی موضوع انتقال ارز واکسن کرونا تاثیر گذار بوده است، اما ما فرصت را از دست نداده ایم.

او ادامه داد: کرونا در جهان رو به شتاب است و ما در مرحله حساسی هستیم. شیوع بیماری در فصل پاییز افزایش پیدا کرده است. متاسفانه خانواده فوتی‌ها دچار مشکلات اقتصادی و عاطفی می‌شوند.

لاری گفت: مدیریت بیماری تنها به عهده وزارت بهداشت نیست، سعی داریم مراقبت خوبی از بیماران داشته باشیم اما وقتی تعداد بیماران زیاد می‌شود، مراقبت هم سخت‌تر می‌شود و همکاران برای مرخصی ناشی از خستگی و بیماری مجبور به قرنطینه می‌شوند. هوشمندانه‌ترین کار احساس مسئولیت است و همه باید بپذیریم که درمان و واکسنی وجود ندارد و حتی اگر واکسن بیاید، بیماری همچنان هست و این امکان وجود دارد که واکسن، ایمنی کافی ایجاد نکند.

لاری تصریح کرد: از جوانان درخواست می‌کنیم مراسم عروسی را ساده و با حداقل تعداد افراد در فضای باز برگزار کنند. با توجه به صحبت‌های رهبری و اینکه مدیریت ویروس فرا وزارتخانه‌ای است؛ مشارکت همه سازمان‌ها را می‌طلبد. امیدواریم با وحدت سران سه قوه بتوانیم بیماری را کنترل و با وجود تحریم‌ها و سو‌ء مدیریت‌ها بتوانیم شرایط را بهتر کنیم.

او درباره سناریو پیش بینی شده برای بیماری کرونا تصریح کرد: با تغییر فصل، این بیماری شیوع زیادی پیدا خواهد کرد اگر با همین روند پیش برویم، شرایط خوبی نخواهیم داشت. در این مدت آمار‌های فوتی کرونا تکان دهنده بود؛ برای کاهش این تعداد نیازمند عزم جدی مسئولان هستیم. اگر محدودیت‌ها اعمال شود و برخورد‌ها با متخلفان به درستی صورت گیرد، شرایطی بهتری خواهیم داشت.

برچسب ها: واکسن ، کرونا ، ازمایش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: