کد خبر: ۲۶۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 27
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از جلسات ویژه این سازمان برای بررسی راهکارهای مقابله با همزمانی آلودگی هوا و کرونا خبر داد.
شفاآنلاین>سلامت>مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از جلسه ویژه این سازمان با نمایندگانی از شهرداری‌های کلانشهرها، وزارت بهداشت و تعدادی از نمایندگان مجلس برای بررسی وضعیت آلودگی هوا در سال جاری خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین: اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال شاهد همزمانی شیوع کرونا و پدیده وارونگی هوا نیز هستیم، باید اقدامات ویژه‌ای برای مهار آلودگی هوا صورت گیرد، به همین جهت، در این جلسه ویژه اقدامات و برنامه‌های دستگاه‌های مرتبط در کاهش آلایندگی‌های هوای شهرهای بزرگ مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: همچنین در این جلسات که تاکنون در چند نوبت برگزار شده، قرار است از تجارب سال‌های گذشته برای کنترل آلودگی هوا در شرایط وارونگی استفاده کنیم تا شاهد اثرات مخرب کمتری از این پدیده باشیم.

تجریشی تصریح کرد: در سال گذشته در فصل سرد سال، دو هفته پدیده وارونگی هوا را در شهر تهران داشتیم که با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر برودت بیشتر دما در سال جاری، نسبت به سال گذشته، بنابراین امسال روزهای بیشتری شاهد وارونگی هوا خواهیم بود.

وی همچنین استفاده بیشتر شهروندان شهرهای بزرگ از وسیله نقلیه شخصی را عامل موثری در آلودگی هوا دانست و گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا استفاده از وسایل نقلیه شخصی افزایش یافته که باید اقدامات موثر و ویژه‌ای در سالجاری برای مقابله با اثرات مخرب آلودگی هوا انجام شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان خاطرنشان کرد: قرار است در جلسات ویژه‌ای که برگزار می‌کنیم، اثرات مخرب کرونا و همزمانی آن با پدیده وارونگی هوا مورد بررسی قرار گرفته راهکارهایی برای مقابله با آن پیدا کنیم تا در سال‌های آینده نیز، این پدیده اثرات زیست‌محیطی کمتری داشته باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: