کد خبر: ۲۶۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 26
خال گفت: بنا بر هماهنگی‌های انجام شده با مقام قضایی، این اختیار به سازمان بهشت زهرا داده شده که درب‌های بهشت زهرا به طور کامل بسته شود.

شفاآنلاین>اجتماعی>سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره شلوغی بهشت زهرا در روز‌های کرونایی، اظهار کرد: سازمان بهشت زهرا ۲۵۰ روز است که در بحران کرونا قرار دارد و از همان ساعت‌های اولیه شیوع این ویروس همکاران ما در این سازمان در وضعیت بحرانی قرار گرفته‌اند.

به گزارش شفاآنلاین:مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه در حال حاضر در پیک سوم شیوع ویروس کرونا هستیم و استان تهران شرایط مناسبی ندارد، تصریح کرد: استان تهران در شرایط فوق قرمز قرار دارد و در تمام تصمیم گیری‌ها قرار بر این شد که تمام ۱۴ درب بهشت زهرا بسته شود و فقط دو درب ورودی اصلی جهت ورود اموات باز باشد و خانواده‌ها مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در روز اربعین شاهد شلوغی زیادی در بهشت زهرا بودیم، گفت: از طریق رسانه از هموطنان درخواست کردیم که صرفاً برای دفن اموات مراجعه کنند و خوشبختانه رعایت شده بود. روزانه نزدیک به ۲۰۰ متوفی در شهر تهران به صورت عادی وجود دارد و رقم قابل توجهی از هموطنان در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند و اگر ۱۰ تا ۱۵ نفر همراه این اموات به بهشت زهرا مراجعه کنند، جمعیت زیادی وارد بهشت زهرا می‌شود.

خال در پاسخ به این سوال که در مقابل درب‌های بهشت زهرا به هموطنان تذکر داده می‌شود یا خیر؟ بیان کرد: از شهروندانی که عزیز خود را از دست داده‌اند می‌خواهیم صرفاً برای مراسم تدفین به بهشت زهرا مراجعه کنند و آن هم به تعداد کم و فقط برای بستگان درجه یک حضور داشته باشند. تقریباً مردم این موضوع را رعایت می‌کنند و امیدواریم تداوم داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تصریح کرد: مردم به بهشت زهرا علاقه دارند، چراکه ۳۰ هزار شهید و یک میلیون و ۵۰۰ هزار اموات در بهشت زهرا دفن شدند و از هموطنان خواهش می‌کنیم برای قرائت فاتحه به بهشت‌ زهرا مراجعه نکنند و صرفاً برای تدفین اموات آن هم اموات نزدیک مراجعه کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه امکان بسته شدن تمام درب‌های بهشت زهرا وجود دارد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: بنابر هماهنگی‌های انجام شده با مقام قضایی، این اختیار به سازمان بهشت زهرا داده شده که تمام درب‌های بهشت زهرا به طور کامل بسته شود.

برچسب ها: بهشت زهرا ، درب ، بسته شدن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: