کد خبر: ۲۶۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 26
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: سردرد یکی از چند علامت بیماری کووید ۱۹ است که در بین ۳۶ تا ۴۰ درصد بیماران کرونایی دیده شده است.

شفاآنلاین>سلامت>ناصر مهربان، متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات با اشاره به علائم جدیدی که در حال حاضر در بیماری کووید ۱۹ مشاهده می‌شود، اظهار کرد: علائم بیماری کرونا در حال حاضر می‌تواند خود را به اشکال مختلفی از جمله علائم عصبی مانند سردرد، سرگیجه، گیجی، منگی و اختلال شناختی و درگیری اعصاب مرکزی و محیطی و عضلات نشان دهد.

به گزارش شفاآنلاین: با بیان اینکه سردرد یکی از چند علامت بیماری کووید ۱۹ است که در بین ۳۶ تا ۴۰ درصد بیماران کرونایی دیده شده است، گفت: سردرد می‌تواند ظرف مدت ۵ تا ۷ روز از شروع دیگر علائم کرونا از جمله تب و سرفه و سایر علایم عفونت حاد خودش را نشان دهد. این سردرد می‌تواند از خفیف تا شدید وجود داشته باشد که در موارد شدید ممکن است حاکی از یک اتفاق مهم باشد.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: بیماری عصبی شدید، معمولا در افراد مبتلا به کرونایی که دارای بیماری زمینه‌ای چاقی، دیابت یا فشار خون بالا هستند بیشتر رخ می‌دهد، ولی سردرد در بیمارانی که به صورت خفیف مبتلا به کرونا شده‌اند نیز مشاهده می‌شود.

مهربان، سردرد شدید را به عنوان علامتی که می‌تواند زنگ خطر ابتلا به کرونا یا عوارض مهم کرونا باشد ذکر کرد و گفت: در صورتی که یک شخص، تغییری در الگوی سردرد و یا شدت سردرد مشاهده کرد و یا اینکه مبتلا به یک سردرد جدید شد باید ضمن خودداری از مصرف مُسکن برای بررسی علت سردرد سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کند.

کرونا یک بیماری ویروسی است، نه باکتریایی

او تاکید کرد: کرونا یک بیماری ویروسی است و نه باکتریایی بنابراین مصرف خودسرانه مُسکن و یا آنتی بیوتیک، عاملی برای پنهان شدن دیگر علائم بیماری مانند تب است. خیلی از افراد با مشاهده هر سردردی به صورت خودسرانه اقدام به مصرف مُسکن می‌کنند که می‌تواند آسیب جدی به نواحی مختلف بدن از جمله کلیه وارد کند، همچنین باعث سرکوب علائم مهم بیماری مثل درد و تب شود که تشخیص دیررس بیماری زمینه‌ای و عوارض جبران ناپذیر را در پی دارد.

این متخصص مغز و اعصاب ضمن تأکید مجدد بر جدی گرفتن انواع سردرد‌ها در ایام شیوع بیماری کرونا افزود: در خصوص سردرد‌های میگرنی باید ذکر شود که استرس و اضطراب نسبت به مبتلاشدن به بیماری کووید ۱۹، اختلالات خواب و تغییر سبک زندگی می‌تواند باعث تشدید حملات سردرد‌های میگرنی شود، اما باز تأکید می‌شود که افراد باید از مصرف خودسرانه مُسکن جلوگیری کرده و با مراجعه به پزشک تحت بررسی و درمان موثر قرار بگیرند.

برچسب ها: کرونا ، سرددرد ، بیماران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: