کد خبر: ۲۶۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 26
نتایج آزمایش‌ها درحالی که نشان می‌دهد پلاسما درمانی خطر مرگ ناشی از ابتلا به کووید۱۹ را کاهش نمی‌دهد اما امیدها برای تایید واکسن کرونا تا پایان سال میلادی جاری در حال افزایش است.
 شفاآنلاین>سلامت>قرار است کادر درمان بسیاری از کشورها اوایل سال ۲۰۲۱، اولین دوز این واکسن را دریافت کنند.  

به گزارش شفاآنلاین: دکتر آنتونی فاوسی متخصص بیماری‌های عفونی در آمریکا در این زمینه گفت: ایمنی و اثربخشی یک واکسن تا آخر ماه نوامبر یا اوایل ماه دسامبر مشخص می شود.  دولت ایرلند نیز به خوش بینی های روز افزون در زمینه عرضه یک واکسن در آینده نزدیک دامن زده است.

اظهارات فاوسی پس از انتشار گزارشی بیان شد مبنی بر اینکه سازمان ملی تامین بهداشت و درمان (NHS) انگلیس برای آغاز مایه کوبی چند هفته‌ای کادر درمان خط مقدم درمان این کشور با واکسن کرونا آماده می شود.  

همچنین لئو وارادکار معاون نخست وزیر ایرلند که یک پزشک است، اظهارداشت: من و دولت این کشور به اندازه زیادی خوش بین هستیم که واکسن کرونا طی دو ماه آینده تایید شود و در نیمه اول یا سه ماهه اول سال میلادی آینده بتوان مایه کوبی کادر درمان را با واکسن کرونا آغاز کرد.

روزنامه «میل» نیز روز گذشته (یکشنبه) با انتشار یادداشتی از «گلن بورلی» مدیر اجرایی گروهی از بیمارستان ها در «میدلند» نوشت: به کارکنان سازمان ملی تامین بهداشت و درمان انگلیس گفته شده است که برای آغاز «برنامه مایه کوبی کارمندان» با واکسن کرونا در اوایل ماه دسامبر (اواسط آذرماه) آماده شوند.   

اما منابع سازمان ملی تامین بهداشت و درمان انگلیس اعلام کردند: درحالی که بیمارستان ها سرگرم آماده سازی برنامه هایی برای مایه کوبی کادر درمان خود با هر واکسنی که تایید شود، هستند اما جدول زمانی تعیین شده بورلی، زودهنگام و بیش از حد بلندپروازانه است.  

یک مقام عالی رتبه سازمان ملی تامین بهداشت و درمان انگلیس گفت: هنوز هیچ پیشرفتی در زمینه اینکه چه زمانی یک واکسن عرضه می شود وجود ندارد، هیچ تاریخ، هیچ هدایت ملی از سوی روسای سازمان ملی تامین بهداشت و درمان انگلیس وجود ندارد و تنها ناامیدی حکم فرماست.

از سوی دیگر سر پاتریک والانس مشاور ارشد علمی دولت انگلیس نیز به نمایندگان مجلس و همتایان خود اظهارداشت واکسن کرونا تا فصل بهار در انگلیس عرضه نمی شود.

واکسنی که با همکاری محققان و پزشکان دانشگاه آکسفورد و محققان شرکت دارویی «آسترازنکا» تولید شده است، در حال طی کردن آزمایشات فاز ۳ است و محتمل ترین کاندیدای واکسنی محسوب می شود که در ابتدا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

جنس اسپان وزیر بهداشت آلمان روز جمعه جدول زمانی مشابه ای با جدول زمانی فاوسی و معاون نخست وزیر ایرلند ارائه داد و اظهار داشت که واکسن کرونا تا اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه می شود.

وی ادامه داد: سرگرم تهیه منابع کافی هستیم تا بسیاری از آلمانی ها در مدت ۶ یا هفت ماه با واکسن کرونا مایه کوبی شوند.  

وزیر بهداشت آلمان اعلام کرد که قصد دارد ۶۰ مرکز تخصصی واکسیناسیون در این کشور احداث کند تا اطمینان حاصل شود که واکسن ها در دمای مناسب ذخیره می شوند و از ۱۶ ایالت فدرال این کشور خواسته است تا ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) آدرس محل های ذخیره سازی را ارائه دهند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: